IŽ 412 1986 sass
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
IŽ 412 1986 sass
Panen üles siia ka teema rahvaralli-rajapäevade masinast, mis vaikselt hakkab valmima.
Ega temaga väga pikka taustalugu ei olegi: Sõber otsis omale Moskvichi, teadsin, et üks masin seisab ühel härral. Sõitsime vaatama, pikemalt mõtlemata lõime käed - vana omanik andis kaasa pisut bensiini, mis ka sisse sai kallatud, et ikka sõitva masinaga kodupoole minna. Sõit pikalt ei kestnud, mootoris oli juba ostes kerge kolks sees. Lõppes ta umbes pärast 25 kilomeetrit sõitu - jooksis kokku. Vedasime siis kõie otsas ta ära. Kunagi oli ta 1970 aastal välja lastud AZLK, aga oli tehtud 1986 aasta kerevahetus ja kokkuvõttes tuli asjast üks korralik kompott.
Sõber jõudis autol rõvedad stanged eest ära kiskuda, seest puhtaks teha, valed istmed välja visata, põhja roostemuunduriga üle käia, üle värvida ja järgmise, korralikuma, Moskvichi osta.
Tuues nägi auto välja selline (pestud):
Stanged ära võetud:
Roostemuunduriga põhja tegemine:
Pärast neid etappe jäi masin pikemaks seisma, rändas juba järgmise omaniku kätte, kes omakorda müüs selle meile mingi aja möödudes juba meile.
Suvel tuli motivatsioon mingi hetk peale ja sai ta nädalaga puhtaks löödud, paar kohta ära keevitatud ja uus värv selga tulistatud. Kvaliteetsest värvimisest muidugi midagi välja ei tulnud (jäi apelsin), aga vähemasti on uus ja korralik värvikiht peal. Värviks Tikkurila Temadur 90, krundiks Temadur 20. Pahtlit praktiliselt ei kasutanudki, kuna tegemist siiski rajaautoga.
Matistatud:
Krunditud:
Värvitud:
Mingi aeg sai toodud üks Hiace buss ära rauarahaga, millelt võtsime tagasilla (kahjuks ei ole LSD), saime kaasa ka komplekti Mangelsi plekkvelgesid:
Mõnda aega ta vahepeal seisis, aga vaikselt sai tema kallal nokitud, juppe varutud, väiksemaid töid tehtud. Plaan aga oli see aasta masinaga rahvarallid kaasa teha, seega tuli tegutsema hakata (esimene on 14. veebruar Pandiveres). Nädalavahetusel sai alustatud.
Alla läksid uued käändmikud, täiskomplektsed. Šarniiridele loomulikult läks uus määre sisse, vana määret ei vahetanud välja, seda lihtsalt ei olnudki:
Esiots sai peaaegu et komplekteeritud, puudu on veel stange ja märk iluvõrelt:
Peale läks ka mootor (mitte küll õige mootor, aga libedaga vast ei ole hullu, ehk saab ära sõita):
Teha on auto kallal veel kõvasti, esimeses otsas pidurivoolikud uued panna, taga uued piduriklotsid, uued töösilindrid, alla panna kogu ring amorte, esimene stabilisaator põllumajanduslik, esiklaas ette jne-jne... Tööd ühesõnaga jagub, aega aga ei ole - nädalavahetustel tuleb leida.
Kui midagi muutub, kirjutan ka siia.
Ega temaga väga pikka taustalugu ei olegi: Sõber otsis omale Moskvichi, teadsin, et üks masin seisab ühel härral. Sõitsime vaatama, pikemalt mõtlemata lõime käed - vana omanik andis kaasa pisut bensiini, mis ka sisse sai kallatud, et ikka sõitva masinaga kodupoole minna. Sõit pikalt ei kestnud, mootoris oli juba ostes kerge kolks sees. Lõppes ta umbes pärast 25 kilomeetrit sõitu - jooksis kokku. Vedasime siis kõie otsas ta ära. Kunagi oli ta 1970 aastal välja lastud AZLK, aga oli tehtud 1986 aasta kerevahetus ja kokkuvõttes tuli asjast üks korralik kompott.
Sõber jõudis autol rõvedad stanged eest ära kiskuda, seest puhtaks teha, valed istmed välja visata, põhja roostemuunduriga üle käia, üle värvida ja järgmise, korralikuma, Moskvichi osta.
Tuues nägi auto välja selline (pestud):
Stanged ära võetud:
Roostemuunduriga põhja tegemine:
Pärast neid etappe jäi masin pikemaks seisma, rändas juba järgmise omaniku kätte, kes omakorda müüs selle meile mingi aja möödudes juba meile.
Suvel tuli motivatsioon mingi hetk peale ja sai ta nädalaga puhtaks löödud, paar kohta ära keevitatud ja uus värv selga tulistatud. Kvaliteetsest värvimisest muidugi midagi välja ei tulnud (jäi apelsin), aga vähemasti on uus ja korralik värvikiht peal. Värviks Tikkurila Temadur 90, krundiks Temadur 20. Pahtlit praktiliselt ei kasutanudki, kuna tegemist siiski rajaautoga.
Matistatud:
Krunditud:
Värvitud:
Mingi aeg sai toodud üks Hiace buss ära rauarahaga, millelt võtsime tagasilla (kahjuks ei ole LSD), saime kaasa ka komplekti Mangelsi plekkvelgesid:
Mõnda aega ta vahepeal seisis, aga vaikselt sai tema kallal nokitud, juppe varutud, väiksemaid töid tehtud. Plaan aga oli see aasta masinaga rahvarallid kaasa teha, seega tuli tegutsema hakata (esimene on 14. veebruar Pandiveres). Nädalavahetusel sai alustatud.
Alla läksid uued käändmikud, täiskomplektsed. Šarniiridele loomulikult läks uus määre sisse, vana määret ei vahetanud välja, seda lihtsalt ei olnudki:
Esiots sai peaaegu et komplekteeritud, puudu on veel stange ja märk iluvõrelt:
Peale läks ka mootor (mitte küll õige mootor, aga libedaga vast ei ole hullu, ehk saab ära sõita):
Teha on auto kallal veel kõvasti, esimeses otsas pidurivoolikud uued panna, taga uued piduriklotsid, uued töösilindrid, alla panna kogu ring amorte, esimene stabilisaator põllumajanduslik, esiklaas ette jne-jne... Tööd ühesõnaga jagub, aega aga ei ole - nädalavahetustel tuleb leida.
Kui midagi muutub, kirjutan ka siia.
Viimati muutis sass, 05 Jaan 2015 17:38, muudetud 2 korda kokku.
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: IŽ 412 1986 sass
Tume kirsi värv mis ennem peal oli on väga haruldane ...
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: IŽ 412 1986 sass
Olen kursis, aga see õige tume kirss oli eelmise omaniku poolt juba üle värvitud ja suhteliselt kehvasti - koorus igalt poolt. Esimestel piltidel on see lillakas toon vahaga läikima löödud, muidu oli ta väga matt. Eks see auto sai toorikuks võetud vaid seepärast, et seal oli omajagu tehtud nn. kolhoosituuningut (kruvid, puit, traat ja muud sõbrad, stanged, ohtralt isoleerteipi). Veidi oli 2140-t, veidi 408-t, veidi AZLK 412, veidi IŽ 412, veidi Škoda ja pisut ka muudest masinatest... Seega mul ei olnud kahju teda rajaautoks teha.partnermosse kirjutas:Tume kirsi värv mis ennem peal oli on väga haruldane ...
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: IŽ 412 1986 sass
haruldane esistange läheb ka tagasi külge ma loodan
AZLK 412IE '74 - AZLK 434IE '75 - M402 '57 ja mõned kastikad ning 40-ed ka.
https://www.facebook.com/WaxGarage
https://www.facebook.com/WaxGarage
Re: IŽ 412 1986 sass
Esivedrudelt kaks ja pool tiiru maha ja lund lükkama?wax kirjutas:haruldane esistange läheb ka tagasi külge ma loodan
Re: IŽ 412 1986 sass
Miks siis värv apelsiniks läks?
Re: IŽ 412 1986 sass
Värv on väga spetsiifiline, raske on värvida ilma, et jooksma läheks või apelsiniks kisuks (need on professionaali sõnad, kes värvis mu enda valge sama värviga, mainis, et õige autovärviga on tulemus oluliselt parem ja lihtsamini saavutatav), püstol oli laenatud, temperatuur oli madal, krunt ei olnud perfektseks lihvitud, värv jäi liiga paksuks, kompressor oli väike jne-jne. Lõppkokkuvõttes ütleks, et kogemust oli vähe ja asjaga oli kiire, värv oli vaja peale tuisata - läks nagu läks, rallimasinal pole niivõrd oluline.Sten kirjutas:Miks siis värv apelsiniks läks?
Täna aga saime kätte Plaza Sport amordid koos polüuretaanist puksidega, tagumised pidurisilindrid (Fenox), klotsid ja pidurivoolikud (Fenox). Nädalavahetusel saab jälle tegutseda.
Viimati muutis sass, 08 Jaan 2015 11:00, muudetud 1 kord kokku.
Re: IŽ 412 1986 sass
Kui külge saad, anna teada, kuidas need plaza sport amordid võrreldes nt bilnsteinidega on.
Enda mossele ka uusi esiamorte vaja kuna kasutatud bilnsteinid mis seal olid on nüüdseks surnud ja uusi ei raatsi väga osta.
Enda mossele ka uusi esiamorte vaja kuna kasutatud bilnsteinid mis seal olid on nüüdseks surnud ja uusi ei raatsi väga osta.
Re: IŽ 412 1986 sass
Külge pole jõudnud panna, aga Ladaklubist võin lingi küll jätta. Käevahel on väga jäik (kokku ei suuda suruda). Tavalisest B6-st, mis mu tänavamasinal all on, nendest jäigem, aga B6-Rally pole katsunud - jutu järgi võiks enam-vähem sama olla.Peeter kirjutas:Kui külge saad, anna teada, kuidas need plaza sport amordid võrreldes nt bilnsteinidega on.
Enda mossele ka uusi esiamorte vaja kuna kasutatud bilnsteinid mis seal olid on nüüdseks surnud ja uusi ei raatsi väga osta.