IŽ 412 1986 sass
Postitatud: 05 Jaan 2015 11:23
Panen üles siia ka teema rahvaralli-rajapäevade masinast, mis vaikselt hakkab valmima.
Ega temaga väga pikka taustalugu ei olegi: Sõber otsis omale Moskvichi, teadsin, et üks masin seisab ühel härral. Sõitsime vaatama, pikemalt mõtlemata lõime käed - vana omanik andis kaasa pisut bensiini, mis ka sisse sai kallatud, et ikka sõitva masinaga kodupoole minna. Sõit pikalt ei kestnud, mootoris oli juba ostes kerge kolks sees. Lõppes ta umbes pärast 25 kilomeetrit sõitu - jooksis kokku. Vedasime siis kõie otsas ta ära. Kunagi oli ta 1970 aastal välja lastud AZLK, aga oli tehtud 1986 aasta kerevahetus ja kokkuvõttes tuli asjast üks korralik kompott.
Sõber jõudis autol rõvedad stanged eest ära kiskuda, seest puhtaks teha, valed istmed välja visata, põhja roostemuunduriga üle käia, üle värvida ja järgmise, korralikuma, Moskvichi osta.
Tuues nägi auto välja selline (pestud):
Stanged ära võetud:
Roostemuunduriga põhja tegemine:
Pärast neid etappe jäi masin pikemaks seisma, rändas juba järgmise omaniku kätte, kes omakorda müüs selle meile mingi aja möödudes juba meile.
Suvel tuli motivatsioon mingi hetk peale ja sai ta nädalaga puhtaks löödud, paar kohta ära keevitatud ja uus värv selga tulistatud. Kvaliteetsest värvimisest muidugi midagi välja ei tulnud (jäi apelsin), aga vähemasti on uus ja korralik värvikiht peal. Värviks Tikkurila Temadur 90, krundiks Temadur 20. Pahtlit praktiliselt ei kasutanudki, kuna tegemist siiski rajaautoga.
Matistatud:
Krunditud:
Värvitud:
Mingi aeg sai toodud üks Hiace buss ära rauarahaga, millelt võtsime tagasilla (kahjuks ei ole LSD), saime kaasa ka komplekti Mangelsi plekkvelgesid:
Mõnda aega ta vahepeal seisis, aga vaikselt sai tema kallal nokitud, juppe varutud, väiksemaid töid tehtud. Plaan aga oli see aasta masinaga rahvarallid kaasa teha, seega tuli tegutsema hakata (esimene on 14. veebruar Pandiveres). Nädalavahetusel sai alustatud.
Alla läksid uued käändmikud, täiskomplektsed. Šarniiridele loomulikult läks uus määre sisse, vana määret ei vahetanud välja, seda lihtsalt ei olnudki:
Esiots sai peaaegu et komplekteeritud, puudu on veel stange ja märk iluvõrelt:
Peale läks ka mootor (mitte küll õige mootor, aga libedaga vast ei ole hullu, ehk saab ära sõita):
Teha on auto kallal veel kõvasti, esimeses otsas pidurivoolikud uued panna, taga uued piduriklotsid, uued töösilindrid, alla panna kogu ring amorte, esimene stabilisaator põllumajanduslik, esiklaas ette jne-jne... Tööd ühesõnaga jagub, aega aga ei ole - nädalavahetustel tuleb leida.
Kui midagi muutub, kirjutan ka siia.
Ega temaga väga pikka taustalugu ei olegi: Sõber otsis omale Moskvichi, teadsin, et üks masin seisab ühel härral. Sõitsime vaatama, pikemalt mõtlemata lõime käed - vana omanik andis kaasa pisut bensiini, mis ka sisse sai kallatud, et ikka sõitva masinaga kodupoole minna. Sõit pikalt ei kestnud, mootoris oli juba ostes kerge kolks sees. Lõppes ta umbes pärast 25 kilomeetrit sõitu - jooksis kokku. Vedasime siis kõie otsas ta ära. Kunagi oli ta 1970 aastal välja lastud AZLK, aga oli tehtud 1986 aasta kerevahetus ja kokkuvõttes tuli asjast üks korralik kompott.
Sõber jõudis autol rõvedad stanged eest ära kiskuda, seest puhtaks teha, valed istmed välja visata, põhja roostemuunduriga üle käia, üle värvida ja järgmise, korralikuma, Moskvichi osta.
Tuues nägi auto välja selline (pestud):
Stanged ära võetud:
Roostemuunduriga põhja tegemine:
Pärast neid etappe jäi masin pikemaks seisma, rändas juba järgmise omaniku kätte, kes omakorda müüs selle meile mingi aja möödudes juba meile.
Suvel tuli motivatsioon mingi hetk peale ja sai ta nädalaga puhtaks löödud, paar kohta ära keevitatud ja uus värv selga tulistatud. Kvaliteetsest värvimisest muidugi midagi välja ei tulnud (jäi apelsin), aga vähemasti on uus ja korralik värvikiht peal. Värviks Tikkurila Temadur 90, krundiks Temadur 20. Pahtlit praktiliselt ei kasutanudki, kuna tegemist siiski rajaautoga.
Matistatud:
Krunditud:
Värvitud:
Mingi aeg sai toodud üks Hiace buss ära rauarahaga, millelt võtsime tagasilla (kahjuks ei ole LSD), saime kaasa ka komplekti Mangelsi plekkvelgesid:
Mõnda aega ta vahepeal seisis, aga vaikselt sai tema kallal nokitud, juppe varutud, väiksemaid töid tehtud. Plaan aga oli see aasta masinaga rahvarallid kaasa teha, seega tuli tegutsema hakata (esimene on 14. veebruar Pandiveres). Nädalavahetusel sai alustatud.
Alla läksid uued käändmikud, täiskomplektsed. Šarniiridele loomulikult läks uus määre sisse, vana määret ei vahetanud välja, seda lihtsalt ei olnudki:
Esiots sai peaaegu et komplekteeritud, puudu on veel stange ja märk iluvõrelt:
Peale läks ka mootor (mitte küll õige mootor, aga libedaga vast ei ole hullu, ehk saab ära sõita):
Teha on auto kallal veel kõvasti, esimeses otsas pidurivoolikud uued panna, taga uued piduriklotsid, uued töösilindrid, alla panna kogu ring amorte, esimene stabilisaator põllumajanduslik, esiklaas ette jne-jne... Tööd ühesõnaga jagub, aega aga ei ole - nädalavahetustel tuleb leida.
Kui midagi muutub, kirjutan ka siia.