Moskvich 412 eksport, 1975 - ArdoH
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Moskvich 412 eksport, 1975 - ArdoH
Jutuksoleva õnnetu näol on tegemist 1975. aasta Moskvich 412 Ekspordiga, mis on viimased 15 aastat seisnud – minu õnneks soojas ja kuivas garaažis. Kuna mul on kindel plaan auto hiljemalt suve keskpaigaks arvele ning sõitma saada, sooviksin veidi teie kogemusi ja nõu.
Hea uudis on see, et mootor käib ringi, säde on olemas ja tuled-viled tunduvad enamvähem toimivat. Halva uudisena on pidurisüsteem kusagilt tühjaks jooksnud ning siduri olukord ei ole veel teada.
Vahetasin ära bensuvoolikud, pumbamembraani ning ehitasin kolmest pumbast kokku ühe sellise, mis teoorias võiks toimida, kuid praktikas ei tule kütust peale ei käsitsi ega mootorit ringi ajades. Pumpa vahetades selgus, et üks pumpa kinnihoidev polt on kaotanud oma, keerme kuid see ei tohiks ju iseenesest midagi otseselt mõjutada, sest teine polt hoiab pumpa tugevalt.
Otse karpasse kütust valades on võimalik auto meeldivalt turtsatama panna, kuid süüdet järgi andes järgneb vaikus. Puhtteoreetiliselt peaks karpasse valades auto ju kasvõi sekundiks käima saama?
Pikk jutt – s*tt jutt. Kui keegi raatsib, sooviksin abi ja nõu – mured on järgnevad:
1) Pumbast ei tule kütet peale. Proovin peagi uue pumbaga, kuid kas viga võib olla mujal?
2) Starter käib ringi, kuid mulle on tunne jäänud, et süüde ei jää sisse. Milles häda?
3) Pumpa hoidva kruvi keere. Kas see on klapikambrikaane küljes kapitaalselt kinni või vahetatav?
Et postitus päris pildita poleks, siis:
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... 6c923bc3df
Ardo
Hea uudis on see, et mootor käib ringi, säde on olemas ja tuled-viled tunduvad enamvähem toimivat. Halva uudisena on pidurisüsteem kusagilt tühjaks jooksnud ning siduri olukord ei ole veel teada.
Vahetasin ära bensuvoolikud, pumbamembraani ning ehitasin kolmest pumbast kokku ühe sellise, mis teoorias võiks toimida, kuid praktikas ei tule kütust peale ei käsitsi ega mootorit ringi ajades. Pumpa vahetades selgus, et üks pumpa kinnihoidev polt on kaotanud oma, keerme kuid see ei tohiks ju iseenesest midagi otseselt mõjutada, sest teine polt hoiab pumpa tugevalt.
Otse karpasse kütust valades on võimalik auto meeldivalt turtsatama panna, kuid süüdet järgi andes järgneb vaikus. Puhtteoreetiliselt peaks karpasse valades auto ju kasvõi sekundiks käima saama?
Pikk jutt – s*tt jutt. Kui keegi raatsib, sooviksin abi ja nõu – mured on järgnevad:
1) Pumbast ei tule kütet peale. Proovin peagi uue pumbaga, kuid kas viga võib olla mujal?
2) Starter käib ringi, kuid mulle on tunne jäänud, et süüde ei jää sisse. Milles häda?
3) Pumpa hoidva kruvi keere. Kas see on klapikambrikaane küljes kapitaalselt kinni või vahetatav?
Et postitus päris pildita poleks, siis:
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... 6c923bc3df
Ardo
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: Moskvich 412 eksport, 1975 - ArdoH
1) Paagis olev sõelfilter võib olla oksüdeerunud ja ei lase kütust läbi. Ligi pääseb paagi peal oleva luugi kaudu.
2) Kehv mass kusagil.
3) Seal on ju tikkpoldid kaane sees. Mis keeret sa mõtled?
2) Kehv mass kusagil.
3) Seal on ju tikkpoldid kaane sees. Mis keeret sa mõtled?
Re: Moskvich 412 eksport, 1975 - ArdoH
2)süüde ei jää sisse-eeldan,et mõeldud on starteri vabastamist-kui starterit andes käivitub aga võtit vabastades käima ei jää,siis on viga variaatoris,prooviks ühenda kokku süütepoolil kaks alumist kõrvutiolevat klemmi ja proovi siis käivitada.
Re: Moskvich 412 eksport, 1975 - ArdoH
3) Poldikeeret mõtlesingi - kuna ma kaant maha ei võtnud, siis ei teadnud ka seda tikkpoldi osa.wax kirjutas:1) Paagis olev sõelfilter võib olla oksüdeerunud ja ei lase kütust läbi. Ligi pääseb paagi peal oleva luugi kaudu.
2) Kehv mass kusagil.
3) Seal on ju tikkpoldid kaane sees. Mis keeret sa mõtled?
Proovin, aitäh!Seenior kirjutas:2)süüde ei jää sisse-eeldan,et mõeldud on starteri vabastamist-kui starterit andes käivitub aga võtit vabastades käima ei jää,siis on viga variaatoris,prooviks ühenda kokku süütepoolil kaks alumist kõrvutiolevat klemmi ja proovi siis käivitada.
Keskmisele mossele kohaselt on mul armatuuri all ka "immo" ning lisaks üks karbike, mille osas ma ei oska seisukohta võtta:
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... 7e26935ed5
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... b6381125b5
Kaks juhet karbikesest lähevad kusagile armatuuri alla. Nupuke toimib justkui volüüminupp makil (off, on ja saab võimsust keerata).
Ideid?
Re: Moskvich 412 eksport, 1975 - ArdoH
Ei välista ka salalukku, st. tumblerit kuskil. Olen kohanud.Seenior kirjutas:2)süüde ei jää sisse-eeldan,et mõeldud on starteri vabastamist-kui starterit andes käivitub aga võtit vabastades käima ei jää,siis on viga variaatoris,prooviks ühenda kokku süütepoolil kaks alumist kõrvutiolevat klemmi ja proovi siis käivitada.
Re: Moskvich 412 eksport, 1975 - ArdoH
Lülita tuled sisse ja jäta juhi uks lahti ning keera karbikesel lülitit, tundub olema rohkem märgusignaali moodi seadeldis.
valge IZ412IE 1978 140MOC -taastub avariist
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
punane IZH 2715 1980 pirukas 450AHT
oranž IZ 412 1980 valmistub igapäevaseks liikluseks
mina müün/ostan/vahetan
Re: Moskvich 412 eksport, 1975 - ArdoH
kui vaid kaks juhet,siis vaata kuhu nad lähevad.
mosse elektr pole just tuumateadus .
saadki teada asja otstarbe ja siis otsustada kas sul seda vaja on.
mosse elektr pole just tuumateadus .
saadki teada asja otstarbe ja siis otsustada kas sul seda vaja on.
Re: Moskvich 412 eksport, 1975 - ArdoH
Selliseid piiksujaid müüdi omal ajal kaubandusvõrgus ja enamasti ühendati suunatulede süsteemi, harvem ka käsipiduri signaallambi ahelasse (mossed alates 2140, VAZ-id, Volgad) . Vanade mossede silindrikujuline suunarelee tiksub nii vaikselt ja lisaks plekkarmatuuriga spidoplokil oli niru sirm, siis valgel ajal võis suunatuli muu müra taustal lihtsalt sisse ununeda. Piiksuja lisamine välistas selle.ArdoH kirjutas: Keskmisele mossele kohaselt on mul armatuuri all ka "immo" ning lisaks üks karbike, mille osas ma ei oska seisukohta võtta:
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... 7e26935ed5
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... b6381125b5
Kaks juhet karbikesest lähevad kusagile armatuuri alla. Nupuke toimib justkui volüüminupp makil (off, on ja saab võimsust keerata).
Ideid?
Selle kaks juhet on ilmselt rööpselt ühenduses suunareleega.
Re: Moskvich 412 eksport, 1975 - ArdoH
Muidu ilus mosse tagant, kuid häirivad valed tagatuled, ka ülevaatusel võib tulla probleeme, kui tagurdustule klaasid on kollased ja neil on veel peal omakorda tagumise suunatuletähis 2a. Tagurdustulel peab olema valge klaas, millel on tähistus AR. Need kirjad on seotud tuledeklaasidele kantud rõnga sees oleva E tähega ja ülevaatajad oskavad neid lugeda!ArdoH kirjutas: Et postitus päris pildita poleks, siis:
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... 6c923bc3df
Ardo
Re: Moskvich 412 eksport, 1975 - ArdoH
See elab! Esimene "mossemehe immo" osutus petulülitiks, õige nupp oli peidetud mujale.
Uus bensupump saab kütte kätte paagist ja mootor käivitub "poolest pöördest. Kõik on hea, välja arvatud asjaolu, et 3. küünal läheb keermesse vaid 4-5mm jagu. Vaadates vana küünalt, siis on tahmajälgedest näha, et sellise lahendusega on sõidetud tubli tükk aega. Pesa keere on kas täitsa maas või on 4-5mm piirilt edasi kõik lihtsalt niivõrd tahmane, et küünalt sisse keerata ei saa. Kuidas käituda? Esimene pähetulev variant on keermelõikuriga pesa üle käia ja loota, et see päästab. Kuid kui see ei toimi?
Pidurisüsteem on tühjaks jooksnud kusagilt tagadifri juurest. Otsustades topsiku põhjal, mis seal all viimased 15 aastat tilkasid kogus, oli auto eelmine hooldaja veast teadlik.
Sidur on täiesti kinni, lisaboonusena lekib siduriõli mahuti õrnalt õli.
Siinkohal meenus järgmine mure - kui ülejäänud elektrisüsteem tundub, tibens-tobens olevat, siis suunatuled ei tööta. Lisaks neile on kadunud ka signaal ning C-piilari gabariidid (kas need on üldse kunagi töötanud?).
Kas ma olen õigesti aru saanud, et pidurituled on mossel seotud rõhuanduriga?
Paar pilti:
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... 848363da91
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... b250a6227d
Uus bensupump saab kütte kätte paagist ja mootor käivitub "poolest pöördest. Kõik on hea, välja arvatud asjaolu, et 3. küünal läheb keermesse vaid 4-5mm jagu. Vaadates vana küünalt, siis on tahmajälgedest näha, et sellise lahendusega on sõidetud tubli tükk aega. Pesa keere on kas täitsa maas või on 4-5mm piirilt edasi kõik lihtsalt niivõrd tahmane, et küünalt sisse keerata ei saa. Kuidas käituda? Esimene pähetulev variant on keermelõikuriga pesa üle käia ja loota, et see päästab. Kuid kui see ei toimi?
Pidurisüsteem on tühjaks jooksnud kusagilt tagadifri juurest. Otsustades topsiku põhjal, mis seal all viimased 15 aastat tilkasid kogus, oli auto eelmine hooldaja veast teadlik.
Sidur on täiesti kinni, lisaboonusena lekib siduriõli mahuti õrnalt õli.
Kas on olemas teoreetiline variant, et auto tuli tehasest justnimelt nende tuledega? Sellisel juhul ei tohiks ARK nii vana auto puhul probleemi tekitada.Karu2 kirjutas:Muidu ilus mosse tagant, kuid häirivad valed tagatuled, ka ülevaatusel võib tulla probleeme, kui tagurdustule klaasid on kollased ja neil on veel peal omakorda tagumise suunatuletähis 2a. Tagurdustulel peab olema valge klaas, millel on tähistus AR. Need kirjad on seotud tuledeklaasidele kantud rõnga sees oleva E tähega ja ülevaatajad oskavad neid lugeda!ArdoH kirjutas: Et postitus päris pildita poleks, siis:
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... 6c923bc3df
Ardo
Ajasin juhtmeid taga ning jõudsin järjega esitulede piirkonda. Ilmselt on õigus, tegemist on suunatulede piiksuga.Karu2 kirjutas:Selliseid piiksujaid müüdi omal ajal kaubandusvõrgus ja enamasti ühendati suunatulede süsteemi, harvem ka käsipiduri signaallambi ahelasse (mossed alates 2140, VAZ-id, Volgad) . Vanade mossede silindrikujuline suunarelee tiksub nii vaikselt ja lisaks plekkarmatuuriga spidoplokil oli niru sirm, siis valgel ajal võis suunatuli muu müra taustal lihtsalt sisse ununeda. Piiksuja lisamine välistas selle.ArdoH kirjutas: Keskmisele mossele kohaselt on mul armatuuri all ka "immo" ning lisaks üks karbike, mille osas ma ei oska seisukohta võtta:
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... 7e26935ed5
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... b6381125b5
Kaks juhet karbikesest lähevad kusagile armatuuri alla. Nupuke toimib justkui volüüminupp makil (off, on ja saab võimsust keerata).
Ideid?
Selle kaks juhet on ilmselt rööpselt ühenduses suunareleega.
Siinkohal meenus järgmine mure - kui ülejäänud elektrisüsteem tundub, tibens-tobens olevat, siis suunatuled ei tööta. Lisaks neile on kadunud ka signaal ning C-piilari gabariidid (kas need on üldse kunagi töötanud?).
Kas ma olen õigesti aru saanud, et pidurituled on mossel seotud rõhuanduriga?
Paar pilti:
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... 848363da91
http://ardoholts.com/pilv/public.php?se ... b250a6227d