408 vs 412 mootor-kast-kardaan

Ei oska kolvirõngaid vahetada? Käigud ei lähe sisse?
Vasta
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1722
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

408 vs 412 mootor-kast-kardaan

Postitus Postitas wax »

Kui visata kapoti alt välja 408 mootor+kast, ning 412 omad asemele, kas kardaan ja selle otsanuut sobivad 408 omad, või on vaja 412 oma? Kas 408 ja 412 kardaanidel on üldse mingi vahe?
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3342
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: 408 vs 412 mootor-kast-kardaan

Postitus Postitas stern100 »

408 kardaan väiksem ja teise pikkusega.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 136 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
hard0
Postitusi: 364
Liitunud: 22 Mai 2010 21:29

Re: 408 vs 412 mootor-kast-kardaan

Postitus Postitas hard0 »

408 kardaani läbimõõt ja pikkus on väiksemad. Käigukasti poolne nuut on sama mis 412. Minu masin sõitis aastaid sellise komplektiga 412 mootor, 408 käigukast ja kardaan ning vahetükk kardaani ning difri vahel.

Paistab, et 412 mootor istub veidi eespool kui 408, sest käigukasti õlimõõtevarras ei mahtunud ka välja käima selle tõttu.

Tegin sellest vahetükist kunagi ka 3D mudeli. Kui keegi tahab, võin sellest joonised ka vormistada. Tundub, et originaali puhul on tegemist isetreitud jupiga. Pean vanaisaga konsulteerima, ta vahetas mootori juba kaheksakümnendatel ära. Tõenäoliselt vahetükk ka sellest ajast.
https://grabcad.com/library/moskvich-dr ... -adapter-1
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: 408 vs 412 mootor-kast-kardaan

Postitus Postitas Muhulane »

Kui 427 tõin,siis sel oli sama kooslus - 412 mootor,408 kast ja 408 kardaan,kuid vahetükki polnud kuskil vahel. Käigukasti tala ei olnud proportsioonis - kast oli maksimaalselt ülemises asendis nii,et sidurikoda käis kohati vastu keret. Ja käigutunnelis olevat teenindusluuki oli ka retsitud - ehk siis ettepoole olid kaks sälku sisse tehtud,et korgile ja vardale ligi saada.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: 408 vs 412 mootor-kast-kardaan

Postitus Postitas SanderV »

no kas tõesti on tänapäeval nii raske ja kallis üks 412 kardaan leida :D?
Vasta