IZ 412 1989 jaanusn
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
IZ 412 1989 jaanusn
Tere!
Seoses sõbra poissmeeteõhtuga tekkis soov rentida paar vene päritolu masinat, kuna keegi eriti laenata ei tahtnud ja viimasest oma mossest möödas juba 20 aastat hakkasingi otsima. Käisin mõnda Eestis pakutavat ka vaatamas aga odavamad olid päris koledad ja korralikud hirmus kallid, kuna aeg surus ka peale sai võetud ette sõit Lätti-Leetu ja olemas ta oligi.
Viimase 4 aasta jooksul olnud "uue" omaniku käes ja sõitnud ca 500 km (tundub et täiesti kätt külge panemata). Enne seda on autot hästi hoitud ja talviti sõitnud pole.
Eestisse sõitis kohe omal jõul. Siin peale ARKi sai korrastatud pidurid: peasilinder ja supordid remontkomplektiga kõik uued mansetid ja ette uued klotsid, taha uued silindrid ja kõik voolikud vahetatud. Edasi uued küünlad, juhtmed, jagajakaas, vahetatud õli tosool ja genekarihm ning tagatule klaasid ja ülevaatusele. Aga läbi ei pääsenud, heitgaasid üle normi.
Sai lastud regulerida ja sätida ning vahetati ka karbussi membraan aga ei saanud paremaks, peale survete mõõtmist selgus et teise silindri surve ainult 4,5 (ülejäänud 9,5-10).
Nüüd peab siis natuke koduümber mosset nautima ja talveks leidma garaazi ning mootori lahti kiskuma.
Seoses sõbra poissmeeteõhtuga tekkis soov rentida paar vene päritolu masinat, kuna keegi eriti laenata ei tahtnud ja viimasest oma mossest möödas juba 20 aastat hakkasingi otsima. Käisin mõnda Eestis pakutavat ka vaatamas aga odavamad olid päris koledad ja korralikud hirmus kallid, kuna aeg surus ka peale sai võetud ette sõit Lätti-Leetu ja olemas ta oligi.
Viimase 4 aasta jooksul olnud "uue" omaniku käes ja sõitnud ca 500 km (tundub et täiesti kätt külge panemata). Enne seda on autot hästi hoitud ja talviti sõitnud pole.
Eestisse sõitis kohe omal jõul. Siin peale ARKi sai korrastatud pidurid: peasilinder ja supordid remontkomplektiga kõik uued mansetid ja ette uued klotsid, taha uued silindrid ja kõik voolikud vahetatud. Edasi uued küünlad, juhtmed, jagajakaas, vahetatud õli tosool ja genekarihm ning tagatule klaasid ja ülevaatusele. Aga läbi ei pääsenud, heitgaasid üle normi.
Sai lastud regulerida ja sätida ning vahetati ka karbussi membraan aga ei saanud paremaks, peale survete mõõtmist selgus et teise silindri surve ainult 4,5 (ülejäänud 9,5-10).
Nüüd peab siis natuke koduümber mosset nautima ja talveks leidma garaazi ning mootori lahti kiskuma.
Viimati muutis jaanusn, 28 Aug 2017 15:39, muudetud 7 korda kokku.
Re: IZ 412 1989 jaanusn
Lugesin küll õpetusi aga pildi lisamine ei õnnestunud sellele vaatamata
Uurisin veel ja sain selle pildi asja ka selgeks
Uurisin veel ja sain selle pildi asja ka selgeks
Viimati muutis jaanusn, 28 Aug 2017 15:41, muudetud 1 kord kokku.
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: IZ 412 1989 jaanusn
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: IZ 412 1989 jaanusn
Tere spetsialistid.
Mul teile üks rumal küsimus aga kuna pole ise suurem asi spetsialist loodan et aitate.
Nimelt käsil blokikaane remont ja nüüd küsimus klapisääretihendite paigalduse kohta.
Vanad tihendid olid lihtsalt kummirõngad mis käisid klapisääre ülaosas olevasse alumisse soonde, uued tihendid aga "seeliku" ja metallist vedruga, kas need peaks panema ka sellsse klapisäärel olevasse ranti või päris alla. ehk juures oleval pildil kumb on õige kas oranz või roheline?
tänan vastajaid juba ette
Mul teile üks rumal küsimus aga kuna pole ise suurem asi spetsialist loodan et aitate.
Nimelt käsil blokikaane remont ja nüüd küsimus klapisääretihendite paigalduse kohta.
Vanad tihendid olid lihtsalt kummirõngad mis käisid klapisääre ülaosas olevasse alumisse soonde, uued tihendid aga "seeliku" ja metallist vedruga, kas need peaks panema ka sellsse klapisäärel olevasse ranti või päris alla. ehk juures oleval pildil kumb on õige kas oranz või roheline?
tänan vastajaid juba ette
Re: IZ 412 1989 jaanusn
Punasega märgitud. Aga asi selles,et sisemised klapivedrud pistavad "kübarate" küljed nahka suure tõenäosusega.Sisemise klapivedru ja klapi juhtpuksi ülemise osa vahel pole ruumi just palju ning kübaratüübiline klapisääretihend on suhteliselt paks.Kui kübara paika lükkad ja sisemise vedru ka paika paned,siis näed ära,et kas vedru hakkab vastu käima või mitte.Ning need kübarad tuleb väga ettevaatlikult paika lükata,et sooniv vedru katki ei läheks. Mossel on ette nähtud vaid O rõngastihend klapi otsas olevasse soonde.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane
Re: IZ 412 1989 jaanusn
Tänud hr. Muhulane, sisemised vedrud läksid tõesti väga tihkelt ümber tihendi, aga panen kokku ja eks kunagi uuesti avades ole näha mis sealt järgi jääb.
Re: IZ 412 1989 jaanusn
Võimalusel soovitaksin kasutada ikka lääne masinate omasi...enda rallikale sai nüüd mingid volkari omad sisse. Aga seda muidugi lihtsam siis teostada kui vaja juhtpukse vahetada..siis saab puksi ülemisele otsale kohe vajalikud sooned sääretihendi jaoks sisse freesida...võin teinekord arvutis tehtud juhtpuksi mudeli pildi panna mille järgi lasin need endale treida...kui huvi näha.
Ja need mütsid- SL omad mul kenasti kestnud, väljalaske omad paar korda ära lõhkunud, selliseid mina VL poolele enam ei pane. Ei pane üldse sinna midagi ja asi väga timm.
Ja need mütsid- SL omad mul kenasti kestnud, väljalaske omad paar korda ära lõhkunud, selliseid mina VL poolele enam ei pane. Ei pane üldse sinna midagi ja asi väga timm.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: IZ 412 1989 jaanusn
Nädalavahetusel võtsin naabri härra abiga MeRKa vana plokikaane maha. Teise silindri väljalaskeklapi kohal oli korralik õunake, alumine osa õnneks tihe. Sai remonditud plokikaan peale tõstetud ja enamus vaakumi otsasid pimedaks tehtud (mootorit muidu ühtlaselt käima ei saanud -voolikud vanad, rabedad ja katki - ei teagi kas jätta nii või peaks ikka uued voolikud peale panema?) Täna hommikul sai auto ülevaatuselt läbi. Nüüd on see leedulanna ametlikult Eestimaa teedel. Aitähh kõigile kes aitasid, nii jõu kui nõuga nii kohapeal kui siin.
Saab enne talve veel mõned sõidud teha ja loodetavasti järgmine aasta ka mõnel üritusel osaleda ning teiste mosse inimestega tutvuda
Järgmine samm autoga on katuse raam korda ja peale tagasi, siis võiks juba mosseklubi kleepsu ka aknale panna.
Saab enne talve veel mõned sõidud teha ja loodetavasti järgmine aasta ka mõnel üritusel osaleda ning teiste mosse inimestega tutvuda
Järgmine samm autoga on katuse raam korda ja peale tagasi, siis võiks juba mosseklubi kleepsu ka aknale panna.
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: IZ 412 1989 jaanusn
Tuttav pilt Mul oli kunagi sama teema.jaanusn kirjutas:http://static2.fotoalbum.ee/fotoalbum/4 ... 70bdfd.jpg
http://wax.planet.ee/album/412/2012-03-11.jpg
Re: IZ 412 1989 jaanusn
Mootorile on veega "sisepesu" tehtud? Siis võib nii juhtuda, kui korraga liiga suur annus vett sisestatakse. Ise pole kunagi teinud.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429