IZ 412 IE-1983-Sirwilliam
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
- Sirwilliam
- Postitusi: 64
- Liitunud: 08 Sept 2015 19:22
IZ 412 IE-1983-Sirwilliam
Tere,
Mõtlesin, et lisan ka lõpuks oma projekti eluloo siia foorumisse nagu kord ja kohus. Huvi vene autode vastu on ilmselt juba kaasa sündinud. Tegelikult on mul projekte lausa mitu, lisaks mossele ka Gaz 24-02 ning Luaz 969. Hetkel kõige suurema tähelepanu saab siiski Moskvich.
Konkreetne huvi mosse vastu tekkis aastal 2005 suvel kui sõber Tallinnast oma oranži mossega mulle hoovi lendas ja sellega esimese tiiru teha sain. Siis ei saanud enam üldse magada. Paar nädalat hiljem leidsin ma ennast juba bussipeal ning tõin auto mõneks ajaks enda kätte Lõuna-Eestisse. Nagu ikka asjade laenamisega juhtub see, et need kipuvad alati minu käes katki minema. Nii juhtus ka selle oranži mossega. Minu käes purunes piduritoru, 2 korda veepumba rihm ning Hiiumaal loobus nädalavahetusel auto aku. See oli ka viimane kord kui see auto minu käes oli .
Pilt siis sellest kuulsast mossest:
Nüüd pildid ka käesolevast mossest/projektist
Alguses mõtlesin, et natuke nokitsemist, et mis ta ikka ära ei ole.. vahetan tagatiivad, veidike keevitamist, pahteldamist, putitamist ja värv selga, kuid mida aeg edasi seda põhjalikumaks ma läksin..
Lammutamine:
Läks tükeldamiseks (Bensiini paagi eemaldamise mõte tuli kui teist tiiba vahetama hakkasin , muidu oli vaid kinni kaetud)
Siinkohal mainin ära, et teen seda autot vastavalt oma oskustele ning võimalustele.
Väike keevitamine:
Katsetus:
Vasak tiib kinni keevitatud ja teine pool ka valmis.
Vahepeal sai põhja alt vana mastiks maha lükatud, aluspind oli korralik, uus mastiks peale.
Töö jätkus:
Töid sai tehtud etappide kaupa. Rohkem pilte nendest ei leidnud.
Happekrunt
ja krunt kohe järgi märg-märjale. Järgnes tohutult lihvimisi ja pahteldusi kuid sellisena ta lõpuks välja tuli. Pole saladus, et pildil näeb auto 10 korda parem välja kui on tegelikult Auto ei ole värvikambris värvitud profi poolt. Isa aitas värvida
Pagasnikupõhi ja küljed said ennem kere seest värvitud. Istme tagumist osa tollel hetkel ma millegipärast ei värvinud..
Tuled külge:
Uued klemmliistud:
Ja tagumine stange:
Hetkel ilmselt mu lemmik pilt autost:
Bensiiniluuk enne:
Tõmbeaasad ja esimene põll enne:
Pagasniku hinged enne:
Liivaprits
Lõpptulemus:
..jätkub
Mõtlesin, et lisan ka lõpuks oma projekti eluloo siia foorumisse nagu kord ja kohus. Huvi vene autode vastu on ilmselt juba kaasa sündinud. Tegelikult on mul projekte lausa mitu, lisaks mossele ka Gaz 24-02 ning Luaz 969. Hetkel kõige suurema tähelepanu saab siiski Moskvich.
Konkreetne huvi mosse vastu tekkis aastal 2005 suvel kui sõber Tallinnast oma oranži mossega mulle hoovi lendas ja sellega esimese tiiru teha sain. Siis ei saanud enam üldse magada. Paar nädalat hiljem leidsin ma ennast juba bussipeal ning tõin auto mõneks ajaks enda kätte Lõuna-Eestisse. Nagu ikka asjade laenamisega juhtub see, et need kipuvad alati minu käes katki minema. Nii juhtus ka selle oranži mossega. Minu käes purunes piduritoru, 2 korda veepumba rihm ning Hiiumaal loobus nädalavahetusel auto aku. See oli ka viimane kord kui see auto minu käes oli .
Pilt siis sellest kuulsast mossest:
Nüüd pildid ka käesolevast mossest/projektist
Alguses mõtlesin, et natuke nokitsemist, et mis ta ikka ära ei ole.. vahetan tagatiivad, veidike keevitamist, pahteldamist, putitamist ja värv selga, kuid mida aeg edasi seda põhjalikumaks ma läksin..
Lammutamine:
Läks tükeldamiseks (Bensiini paagi eemaldamise mõte tuli kui teist tiiba vahetama hakkasin , muidu oli vaid kinni kaetud)
Siinkohal mainin ära, et teen seda autot vastavalt oma oskustele ning võimalustele.
Väike keevitamine:
Katsetus:
Vasak tiib kinni keevitatud ja teine pool ka valmis.
Vahepeal sai põhja alt vana mastiks maha lükatud, aluspind oli korralik, uus mastiks peale.
Töö jätkus:
Töid sai tehtud etappide kaupa. Rohkem pilte nendest ei leidnud.
Happekrunt
ja krunt kohe järgi märg-märjale. Järgnes tohutult lihvimisi ja pahteldusi kuid sellisena ta lõpuks välja tuli. Pole saladus, et pildil näeb auto 10 korda parem välja kui on tegelikult Auto ei ole värvikambris värvitud profi poolt. Isa aitas värvida
Pagasnikupõhi ja küljed said ennem kere seest värvitud. Istme tagumist osa tollel hetkel ma millegipärast ei värvinud..
Tuled külge:
Uued klemmliistud:
Ja tagumine stange:
Hetkel ilmselt mu lemmik pilt autost:
Bensiiniluuk enne:
Tõmbeaasad ja esimene põll enne:
Pagasniku hinged enne:
Liivaprits
Lõpptulemus:
..jätkub
Re: IZ 412 IE-1983-Sirwilliam
Timm värk. Kohe kena vaadata,kui uus värv seljas ja uued tükid küljes.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane
Mis sest,et muhulane
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: IZ 412 IE-1983-Sirwilliam
Mul on alati hirm peal,kui näen,et keegi jube maru korralikult oma tööd teeb. Hirm just sellepärast,et liiga ilusti tehtud autost ei saa sõidu-autot. Pigem ikka näituse asi. Või kuidas peremees ise arvab?
Hästi tehtud tööd on alati hea vaadata. Võid julgelt edasi toimetada.
T.
Hästi tehtud tööd on alati hea vaadata. Võid julgelt edasi toimetada.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: IZ 412 IE-1983-Sirwilliam
Pole vist nii hullu rehvi näinudki, kui see eesmine parempoolne sel autol. On see rehv käesoleva auto all selliseks kulunud?
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
AZLK 2140 "Rallye" 1977
- Sirwilliam
- Postitusi: 64
- Liitunud: 08 Sept 2015 19:22
Re: IZ 412 IE-1983-Sirwilliam
Ei, sellest ei tule kohe kindlasti näituse autot. Pigem talveperioodid katsuks garaasis/kuivas hoida, et rooste uuesti ei läheks.TALUPOEG TALUJA kirjutas:Mul on alati hirm peal,kui näen,et keegi jube maru korralikult oma tööd teeb. Hirm just sellepärast,et liiga ilusti tehtud autost ei saa sõidu-autot. Pigem ikka näituse asi. Või kuidas peremees ise arvab?
Hästi tehtud tööd on alati hea vaadata. Võid julgelt edasi toimetada.
T.
- Sirwilliam
- Postitusi: 64
- Liitunud: 08 Sept 2015 19:22
Re: IZ 412 IE-1983-Sirwilliam
Autol olid need ostes all. Võimalik, et kunagi liikus ka nendega Mina ei ole selle autoga liikluses osalenud.. vajusid garaasis ka koguaeg tühjaks kui liigutada oli vaja. Nüüd uued veljed ja rehvid all liigutamisekshard0 kirjutas:Pole vist nii hullu rehvi näinudki, kui see eesmine parempoolne sel autol. On see rehv käesoleva auto all selliseks kulunud?
- Sirwilliam
- Postitusi: 64
- Liitunud: 08 Sept 2015 19:22
Re: IZ 412 IE-1983-Sirwilliam
Jätkan siis oma juttu ilustreerivate piltidega
Pagasnikult rooste eemaldatud liivapritsi abil:
Väike pahteldus:
Nagu ikka happekrunt + krunt + värv ja lõpptulemus:
Seest värvides oli probleeme liivapritsi liivaga, mis kahe pleki vahel otsustas liikuma hakata (eelnevalt sai muidugi korduvalt õhuga puhastatud)
Veel liivapritsi:
Ikka ja jälle happekrunti, et rooste ei läheks
Bensiiniluugi vedru värvimiseks tuli vedru laiali tõmmata, kuna seda näeb ainult sellises asendis
Pidin 2 korralikku välja valima, ühe sain isegi uue.
Värvi eemaldamine iluvõrelt:
Happekrunt+ krunt + värv.
Lõpptulemus, kõrgläikega värv:
Õnnestus saada kohaliku käest tutikas bensiinipaak.
Kõrgläikega värv
Otsustasin siis tagantjärele ülejäänud pagasnikust ära värvida
Peale jubedat krundi lihvimist ja alt-üles värvimist jäi tulemus hea.
Seibid ja poldid ka värvitud, et asi ilusam jääks.
Ja luuk koos hingedega küljes:
Järgmiseks kapott:
Kapotti värvisin kaks korda, esimene kord jäi "apelsinikoore" moodi ja palju võõrkehasid ilmus peale. Teine kord hakkas üks koht jooksma kuna värvisin pool püstises asendis. Proovin vesilihvi, hetkel lasen kuivada ca nädala.
Jätkub..
Pagasnikult rooste eemaldatud liivapritsi abil:
Väike pahteldus:
Nagu ikka happekrunt + krunt + värv ja lõpptulemus:
Seest värvides oli probleeme liivapritsi liivaga, mis kahe pleki vahel otsustas liikuma hakata (eelnevalt sai muidugi korduvalt õhuga puhastatud)
Veel liivapritsi:
Ikka ja jälle happekrunti, et rooste ei läheks
Bensiiniluugi vedru värvimiseks tuli vedru laiali tõmmata, kuna seda näeb ainult sellises asendis
Pidin 2 korralikku välja valima, ühe sain isegi uue.
Värvi eemaldamine iluvõrelt:
Happekrunt+ krunt + värv.
Lõpptulemus, kõrgläikega värv:
Õnnestus saada kohaliku käest tutikas bensiinipaak.
Kõrgläikega värv
Otsustasin siis tagantjärele ülejäänud pagasnikust ära värvida
Peale jubedat krundi lihvimist ja alt-üles värvimist jäi tulemus hea.
Seibid ja poldid ka värvitud, et asi ilusam jääks.
Ja luuk koos hingedega küljes:
Järgmiseks kapott:
Kapotti värvisin kaks korda, esimene kord jäi "apelsinikoore" moodi ja palju võõrkehasid ilmus peale. Teine kord hakkas üks koht jooksma kuna värvisin pool püstises asendis. Proovin vesilihvi, hetkel lasen kuivada ca nädala.
Jätkub..
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: IZ 412 IE-1983-Sirwilliam
Sellised pildid tuleks foorumist ära keelata Mõnel küll kindlasti tõstab motivatsiooni oma auto kallal rohkem vaeva nägema, kuid nõrgema närvikavaga mossemehed ei julge enda oma peale sellise ilusa töö nägemist näidatagi
Igaljuhul respekt, väga tubli töö!
Igaljuhul respekt, väga tubli töö!
AZLK 412IE '74 - AZLK 434IE '75 - M402 '57 ja mõned kastikad ning 40-ed ka.
https://www.facebook.com/WaxGarage
https://www.facebook.com/WaxGarage
Re: IZ 412 IE-1983-Sirwilliam
Silm puhkab ja kadeduseuss närib... Super töö!
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Re: IZ 412 IE-1983-Sirwilliam
vau!
mis see "kõrgläikega värv" on - kas lihtsalt pildi-illusioon või midagi materjali või pealekandmise mõttes teistsugust?
kas tagumised poolraamid vahetust ei nõudnudki - paistab, et piirdusid nendest väljapoole jääva osa lappimisega? Ülejäänud ussitamisega võrreldes tundub see uskumatu...
pagasiruumi sisemise poolega nägid IMHO küll liiga palju vaeva - see ju ei ussita ja nii kapitaalne puhastamine nii ebamugavates oludes vihjab vaat' et masohhismi algete olemasolule
(vähemalt ma "veristaks" end ilmselt taolises kohas tegutsedes rohkem kui korra...)
mis see "kõrgläikega värv" on - kas lihtsalt pildi-illusioon või midagi materjali või pealekandmise mõttes teistsugust?
kas tagumised poolraamid vahetust ei nõudnudki - paistab, et piirdusid nendest väljapoole jääva osa lappimisega? Ülejäänud ussitamisega võrreldes tundub see uskumatu...
pagasiruumi sisemise poolega nägid IMHO küll liiga palju vaeva - see ju ei ussita ja nii kapitaalne puhastamine nii ebamugavates oludes vihjab vaat' et masohhismi algete olemasolule
(vähemalt ma "veristaks" end ilmselt taolises kohas tegutsedes rohkem kui korra...)
Kollane 21406. Liigub harva - tahab hulka rohkem tähelepanu, kui muud sõidukid