IZ 412
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
-
- Postitusi: 24
- Liitunud: 20 Nov 2017 14:16
IZ 412
Tere!
Sattus minu kätte suhteliselt hea hinnaga IZ412. Aasta oli mäletamist mööda 1974. Dokumendid on olemas. Kere seisukord rooste pealt on minu hinnangul väga hea, küll aga paljud plekid on lainelised. Vahetust vajaksid: kapott, esitiivad, pagasniku luuk, tagumine stange ja tagumised tiivakaared ja mõni uks isegi.
Mootor töötab, aga väga nõrk on. Plaanis kompressioon ära mõõta.
Mootoriruumis on ka üks imelik karp, mis on varasemalt kellegi poolt ise pandud. Tegemist süütesüsteemi osaga - kas keegi oskab öelda miks selline asi on vahele ehitatud? Piltide peal näeb natuke, kuskilt kirjasid ei suutnud välja lugeda.
Keegi võiks veel kommenteerida, auto salongi (just armatuuri osa) orginaalsust. Rool ei tundude väga audentne olema.
Mingi aeg mõlgutasin mõtteid vähe asisema mootori jaoks, aga mosse enda mootor orginaalis nii kehvake, et midagi tõsisemat ei saaks legaalselt peale panna ning seega jääb orginaaliks.
Oma silmis tahaks mootori korralikult käima saada ja seejärel kere kallale asuda. Ideaalis võiks kõik lahti võtta, liivapritsist läbi lasta ja korralik rooste kaitse ning ilus värv selga.
Garaazi üle hea meel, et korralik kuiv koht, ainult tiba kitsas (3,2m) ja 3faasilist vooli pole võtta. Kui keegi midagi paremat pakuda võib julgelt teada anda. Asukoht Tallinnas
Mõned pildid ka.
https://drive.google.com/open?id=1zeRW8 ... ePvwO017Jp
Sattus minu kätte suhteliselt hea hinnaga IZ412. Aasta oli mäletamist mööda 1974. Dokumendid on olemas. Kere seisukord rooste pealt on minu hinnangul väga hea, küll aga paljud plekid on lainelised. Vahetust vajaksid: kapott, esitiivad, pagasniku luuk, tagumine stange ja tagumised tiivakaared ja mõni uks isegi.
Mootor töötab, aga väga nõrk on. Plaanis kompressioon ära mõõta.
Mootoriruumis on ka üks imelik karp, mis on varasemalt kellegi poolt ise pandud. Tegemist süütesüsteemi osaga - kas keegi oskab öelda miks selline asi on vahele ehitatud? Piltide peal näeb natuke, kuskilt kirjasid ei suutnud välja lugeda.
Keegi võiks veel kommenteerida, auto salongi (just armatuuri osa) orginaalsust. Rool ei tundude väga audentne olema.
Mingi aeg mõlgutasin mõtteid vähe asisema mootori jaoks, aga mosse enda mootor orginaalis nii kehvake, et midagi tõsisemat ei saaks legaalselt peale panna ning seega jääb orginaaliks.
Oma silmis tahaks mootori korralikult käima saada ja seejärel kere kallale asuda. Ideaalis võiks kõik lahti võtta, liivapritsist läbi lasta ja korralik rooste kaitse ning ilus värv selga.
Garaazi üle hea meel, et korralik kuiv koht, ainult tiba kitsas (3,2m) ja 3faasilist vooli pole võtta. Kui keegi midagi paremat pakuda võib julgelt teada anda. Asukoht Tallinnas
Mõned pildid ka.
https://drive.google.com/open?id=1zeRW8 ... ePvwO017Jp
Re: IZ 412
Aga saab ju ehitada mosse ploki peale 1,6/1,7/1,8/1,9/2,0L ja isegi suuremaid. Kui huvi võta ühendust.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
-
- Postitusi: 24
- Liitunud: 20 Nov 2017 14:16
Re: IZ 412
Vahepeal mosse garaasis seisnud, väga midagi teinud pole. Tekkis soov saada suveks liikuma ehk ÜV vaja teha. Küsimus on, et kuidas nii vanadel autodel CO mõõtmine käib. Katalüsaator on sellel all olemas.
Kuna mootor väga hästi ei töötanud siis mõtlesin, et vaataks kudias süütemomendiga on. Aga kui jagajat uurima hakkasin, ei leidnud seal seda plaati, kus näitab süütenurka. Lisaks on seal ees üks kobakas, vist peaks olema selleks, et raadio signaal parem oleks? Kas sellel jagajal midagi puudu või ma olen lihtsalt pime? Kas on üldse orginaal?
Siin pildid jagajast:
https://drive.google.com/open?id=1sLTFc ... JxkU9a4ocY
https://drive.google.com/open?id=1Ja_iN ... ueZilVCQoj
Siin pildid varem mainitud karbist. Keegi võiks kinnitada seda raadiosignaali juttu
https://drive.google.com/open?id=1DRu2X ... P6yCULTev8
https://drive.google.com/open?id=1ItL2f ... T4oy8DBpFK
Lisaks tahtsin kontrollida käigukasti õlitaset - eemaldasin salongis tunneli pealt katted ja siis põhja küljestk orgi, aga august vaadates käigukasti küljes ühtegi korki pole sealt august näha. Kas mul võib olle mõni teine käigukat all lihtsalt? Mosse oma oli see küll, aga kas mõne teise mudeli pealt? Pilti kahjuks unustasin teha.
Kus selle luugi avamiseks peab ka salongis mõnda kangi liigutama?
https://drive.google.com/open?id=1UnIZ5 ... djxEqAnfDc
Kas salongis näidatud kohal pildil peaks olema orginaalis mõni lüliti?
https://drive.google.com/open?id=1jPEVG ... iTKQXPyBqC
Probleemiks ka see, et amatuuris tuled ei põle, eelmine omanik ka märgutulukesed uude kohta teinud, kas selleks et ei viitsinud näidukuplokki lahti teha või oskab keegi mõnda muud pakkuda.
Kas see kraan laseb sooja vee salongiradikasse?
https://drive.google.com/open?id=1Wh8Rt ... wLa_DxGKSe
Suunatuled ka ei tööta, eeldan ,et võiks piisata suunatule relee vahetusest.
Rooli keeramine on suhteliselt raseke, vaatasin roolikarbis õli oli piisavas koguses, aga oli suhteliselt paks. Kas peabki olema? Kui tahaks vana välja lasta ja uus asemele siis kuidas asi välja näeks?
Pidurid tuleks ka veel õhutada enne ÜV.
Tänan kõiki kes viitsivad abistada küsimustega.
Loodan, et te ka neid komentaare näete, mis olen piltidele pannud.
Kuna mootor väga hästi ei töötanud siis mõtlesin, et vaataks kudias süütemomendiga on. Aga kui jagajat uurima hakkasin, ei leidnud seal seda plaati, kus näitab süütenurka. Lisaks on seal ees üks kobakas, vist peaks olema selleks, et raadio signaal parem oleks? Kas sellel jagajal midagi puudu või ma olen lihtsalt pime? Kas on üldse orginaal?
Siin pildid jagajast:
https://drive.google.com/open?id=1sLTFc ... JxkU9a4ocY
https://drive.google.com/open?id=1Ja_iN ... ueZilVCQoj
Siin pildid varem mainitud karbist. Keegi võiks kinnitada seda raadiosignaali juttu
https://drive.google.com/open?id=1DRu2X ... P6yCULTev8
https://drive.google.com/open?id=1ItL2f ... T4oy8DBpFK
Lisaks tahtsin kontrollida käigukasti õlitaset - eemaldasin salongis tunneli pealt katted ja siis põhja küljestk orgi, aga august vaadates käigukasti küljes ühtegi korki pole sealt august näha. Kas mul võib olle mõni teine käigukat all lihtsalt? Mosse oma oli see küll, aga kas mõne teise mudeli pealt? Pilti kahjuks unustasin teha.
Kus selle luugi avamiseks peab ka salongis mõnda kangi liigutama?
https://drive.google.com/open?id=1UnIZ5 ... djxEqAnfDc
Kas salongis näidatud kohal pildil peaks olema orginaalis mõni lüliti?
https://drive.google.com/open?id=1jPEVG ... iTKQXPyBqC
Probleemiks ka see, et amatuuris tuled ei põle, eelmine omanik ka märgutulukesed uude kohta teinud, kas selleks et ei viitsinud näidukuplokki lahti teha või oskab keegi mõnda muud pakkuda.
Kas see kraan laseb sooja vee salongiradikasse?
https://drive.google.com/open?id=1Wh8Rt ... wLa_DxGKSe
Suunatuled ka ei tööta, eeldan ,et võiks piisata suunatule relee vahetusest.
Rooli keeramine on suhteliselt raseke, vaatasin roolikarbis õli oli piisavas koguses, aga oli suhteliselt paks. Kas peabki olema? Kui tahaks vana välja lasta ja uus asemele siis kuidas asi välja näeks?
Pidurid tuleks ka veel õhutada enne ÜV.
Tänan kõiki kes viitsivad abistada küsimustega.
Loodan, et te ka neid komentaare näete, mis olen piltidele pannud.
Re: IZ 412
Käigukast on lihtsalt uuema 412/2140 pealt kus õlitaseme kontrollimine käib vasakult küljelt, hoovastiku juures olevast korgist.
Kus selle luugi avamiseks peab ka salongis mõnda kangi liigutama?
https://drive.google.com/open?id=1UnIZ5 ... djxEqAnfDc
Seda luuki liigutatakse trossi abi raadio kõlari resti kõrval olevast hoovast.
Kas salongis näidatud kohal pildil peaks olema orginaalis mõni lüliti?
https://drive.google.com/open?id=1jPEVG ... iTKQXPyBqC
Selle lüliti asemel käib süütelukk
Kas see kraan laseb sooja vee salongiradikasse?
https://drive.google.com/open?id=1Wh8Rt ... wLa_DxGK
Jah, see on soojendus kraan.
Kus selle luugi avamiseks peab ka salongis mõnda kangi liigutama?
https://drive.google.com/open?id=1UnIZ5 ... djxEqAnfDc
Seda luuki liigutatakse trossi abi raadio kõlari resti kõrval olevast hoovast.
Kas salongis näidatud kohal pildil peaks olema orginaalis mõni lüliti?
https://drive.google.com/open?id=1jPEVG ... iTKQXPyBqC
Selle lüliti asemel käib süütelukk
Kas see kraan laseb sooja vee salongiradikasse?
https://drive.google.com/open?id=1Wh8Rt ... wLa_DxGK
Jah, see on soojendus kraan.
Re: IZ 412
Jagaja on õige, uuema variandi oma. Keera kõrva järgi või kui on strobo käepärast, võta see appi. Detonatsiooni tunned ära kui süüde liiga varajaseks saab?
Roolikarbis õli väljalaskmise kohta pole.
Roolikarbis õli väljalaskmise kohta pole.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: IZ 412
Kuidas roolilõtk on? Võibolla liiga peale keeratud, siis ongi rool raske. Peale üv keeraksin seda lõdvemaks.
-
- Postitusi: 24
- Liitunud: 20 Nov 2017 14:16
Re: IZ 412
Masin ise 1974, kas seal peavadki olema siis uuematüübi asjad peal või on minevikus need sinna peale pandud lihtsalt? Kas need on paremad või lihtsalt eelmised katki läinud ja võetud mis võimalik oli?stern100 kirjutas:Jagaja on õige, uuema variandi oma. Keera kõrva järgi või kui on strobo käepärast, võta see appi. Detonatsiooni tunned ära kui süüde liiga varajaseks saab?
Roolikarbis õli väljalaskmise kohta pole.
Re: IZ 412
74a isendil peaksid olema vanema tüübi detailid. Käigukast on vahetatud, originaalis on taseme mõõtmine vardaga. Alles kusagil 1982 tulid uuemad kastid, millel külje pealt taseme kontroll.
Roolikarbil algatuseks keera reguleering lõdvemaks ja vaata, kas läheb kergemaks. Õli käib talle Dat-17 (nagu ka kastis), pole ka paha sinna midagi tänapäevasemat kraami valada. Mosse rool on isegi kerge. Asfaldil kohapeal pöörates on muidugi raskem. Kehvemal juhul on roolikarbi laagrid õhtal.
Mossel väljalaskes katt-i ei ole, vähemalt tehase poolt mitte. Väljalaskes on 2 pütti, esimene on resonaator (see pole katt) ja enne tagasilda summuti.
See salongiradika kraan mootori küljes vee läbivoolu täitsa kinni ei pane kui käepide ühte serva lükata. Ilmselt selleks, et mingine läbivool oleks tagatud, et mootoris vee tsirkulsatsioon normaalselt toimiks.
Roolikarbil algatuseks keera reguleering lõdvemaks ja vaata, kas läheb kergemaks. Õli käib talle Dat-17 (nagu ka kastis), pole ka paha sinna midagi tänapäevasemat kraami valada. Mosse rool on isegi kerge. Asfaldil kohapeal pöörates on muidugi raskem. Kehvemal juhul on roolikarbi laagrid õhtal.
Mossel väljalaskes katt-i ei ole, vähemalt tehase poolt mitte. Väljalaskes on 2 pütti, esimene on resonaator (see pole katt) ja enne tagasilda summuti.
See salongiradika kraan mootori küljes vee läbivoolu täitsa kinni ei pane kui käepide ühte serva lükata. Ilmselt selleks, et mingine läbivool oleks tagatud, et mootoris vee tsirkulsatsioon normaalselt toimiks.
Mosseomanik olen alates 1997a
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Praegu selline http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/699699
Enne oli http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/263749
Moskvitši galerii http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/sets/1109429
Re: IZ 412
Oliveer123 kirjutas:Masin ise 1974, kas seal peavadki olema siis uuematüübi asjad peal või on minevikus need sinna peale pandud lihtsalt? Kas need on paremad või lihtsalt eelmised katki läinud ja võetud mis võimalik oli?stern100 kirjutas:Jagaja on õige, uuema variandi oma. Keera kõrva järgi või kui on strobo käepärast, võta see appi. Detonatsiooni tunned ära kui süüde liiga varajaseks saab?
Roolikarbis õli väljalaskmise kohta pole.
Põhimõte ikka sama, ju siis kunagi vahetatud. Aga toimib sellega ju samamoodi.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
-
- Postitusi: 24
- Liitunud: 20 Nov 2017 14:16
Re: IZ 412
Kust normaalse hinnaga DAAZ 2140 karburaatorile düüse ning tihendeid saab?
Lahti võttes oli peadüüs (eeldan, et peadüüs, kuna kõige suurem ja keskel) täielikul umbes. Sealt küll midagi läbi ei saanud liikuda, läbi puhastada ei jõudnud seda igastahes, oleks uut vaja. Silmaringi laiendamiseks küsin, et kas düüside nimetused/numbrid mis neil on, kas need näitavad mingit suurust või pannakse juhuslikult need.
Mille sisse karpa ise panna ligunema et saaks seesolevad käigud ka ilusti puhtaks?
Lahti võttes oli peadüüs (eeldan, et peadüüs, kuna kõige suurem ja keskel) täielikul umbes. Sealt küll midagi läbi ei saanud liikuda, läbi puhastada ei jõudnud seda igastahes, oleks uut vaja. Silmaringi laiendamiseks küsin, et kas düüside nimetused/numbrid mis neil on, kas need näitavad mingit suurust või pannakse juhuslikult need.
Mille sisse karpa ise panna ligunema et saaks seesolevad käigud ka ilusti puhtaks?