AZLK-2140 1981 Edel

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

vootele kirjutas:Niisiis, karpa torud:
3 peaks olema soendusvesi
4 läheb mootorituulutusse
5 läheb jagajasse

Mikrolüliti on tühikäigureziimi jaoks - 2141-l on spets elektronplokk, kui lased üle 1400 pöörde gaasi lahti (aeglustad mootoriga), siis lülitab välja karpa teisel küljel oleva solenoidklapi, koos sellega ka tühikäigu bensiini pealevoolu. 2140 oli sarnane, aga lihtsam lülitus, lüliti oli ahelas vaakumklapiga, mis kollektoris piisava hõrenduse tekkides sama tegi.
Huvitav,kust tulevad juhtmed mikrolülitile? Lihtsalt akult?
Kuidagi väike on see mootorituulutuse ots,muidu ikka suuremad.
Soendusvee kohta pean veel uurima. Mul pole hetkel plaanis seda üldse taha ühendada,suvisel ajal rohkem nuhtlus kui kasu. Sammuti iga kord karbat maha võttes jäävad need vett täis voolikud jalgu. Viimane kord võtsin need üldse ära ja ühendasin omavahel kokku. Nüüd käib tosool lihtsalt voolikust läbi.

Seda süüte reguleerimist mina ikka ei oska. Eile proovisin raamatu järgi kontrollambiga aga jagajat keerates tule "vilkumise" järgi on nagu midagi ikka valesti,kus peaks lamp põlema,seda ta ei tee,keera jagajat kuhu suunas tahes. Panin umbes,lasin soojaks töödata ja sättisin veel. Hetkel probleeme pole.
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas SanderV »

juhtmed tulevad sinna eraldi plokist ja läbi vaakumklapi. soovitan sul see elektroonika yldse rahule j2tta sest tavaliselt need ei tööta yltse või töötab sitasti, eriti veel kui sul seda eraldi plokkikoos"ajuga" mis seda klappi regullib pöörete j2rgi pole ja ka vaakumklappi mitte... otsade kohapealt ei oska ka aidata minul pole ykski neist yhendatud ja töötab normaalselt
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

SanderV kirjutas:juhtmed tulevad sinna eraldi plokist ja läbi vaakumklapi. soovitan sul see elektroonika yldse rahule j2tta sest tavaliselt need ei tööta yltse või töötab sitasti, eriti veel kui sul seda eraldi plokkikoos"ajuga" mis seda klappi regullib pöörete j2rgi pole ja ka vaakumklappi mitte... otsade kohapealt ei oska ka aidata minul pole ykski neist yhendatud ja töötab normaalselt
Mõnes mõttes on su jutul jumet, lihtsalt kui need asjad on olemas ja töötavad(vaakumklapp+elektronblok) on sõita lausa lust ja säästab kütustki, aga jah kui ekspluatatsiooni käigus juhtub,et miskit rikki läheb või elektronlüliti seadistamisega pole vaeva nähtud,siis töötab jah kogu süsteem -SITASTI :smokin ,aga muidu saab teha otseühendusi ja teele ei jää kindlasti, lihtsalt nende rikete tuvastamisega läheb aega teel olles,sest alati ei tule kohe selle peale, et elektronblokk rikki on läinud( endal on olnud vaid 1 kord 20 aasta jooksul !!!) :) ;) :smokin
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

No okay siis,ei näpi seda lülitit.
Üks asi veel. Piduri peasilinder. Täna lammutasin viimase jupihunnikuga kaasa saanud ühte silindrit. Et enne peasilindreid polnud lahti võtnud siis ei teadnud ka,kuidas see käib. Igaljuhul peale stopperseibi ära võtmist muud "kama" silindrist välja tulla ei tahtnud,vääna ja kanguta kuis tahtsid. Lõpuks kasutasin oma vanat meetodit,nagu esimese korra juures enamasti teinud olen: puur/saag/relakas/kuvalda ning tükkideks (see töö n.ö. õppematerjal) ja leppima teadmisega,et sellest peale "kirvetööd" enamasti asja ei saa.
Igastahes esimesed plastist vaheseinad,kummid ja kolvi sain kätte aga tagumist kolbi mitte. Välja ei tule ühegi viisiga ning ühtegi nii pikka tööriista selle välja tirimiseks mul pole. Asi on seismisega ilmselt mõnest kohast pisut rooste läinud.
Nii et,peasilinder tuleb mul ikkagi raha eest lunastada,soovitatavalt töötav ja millel mansettidega nii jändama ei pea. Mis teha, õppimine ka maksab aga järgmine kord oled seevastu targem.
Tea,mis seisus jupihunnikuga kaasa saadud pidurivõimgi on. Kuidas pealtvaates ja hooba liigutades vigast võimu ära tunda?
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas partnermosse »

Edel kirjutas:No okay siis,ei näpi seda lülitit.
Üks asi veel. Piduri peasilinder. Täna lammutasin viimase jupihunnikuga kaasa saanud ühte silindrit. Et enne peasilindreid polnud lahti võtnud siis ei teadnud ka,kuidas see käib. Igaljuhul peale stopperseibi ära võtmist muud "kama" silindrist välja tulla ei tahtnud,vääna ja kanguta kuis tahtsid. Lõpuks kasutasin oma vanat meetodit,nagu esimese korra juures enamasti teinud olen: puur/saag/relakas/kuvalda ning tükkideks (see töö n.ö. õppematerjal) ja leppima teadmisega,et sellest peale "kirvetööd" enamasti asja ei saa.
Igastahes esimesed plastist vaheseinad,kummid ja kolvi sain kätte aga tagumist kolbi mitte. Välja ei tule ühegi viisiga ning ühtegi nii pikka tööriista selle välja tirimiseks mul pole. Asi on seismisega ilmselt mõnest kohast pisut rooste läinud.
Nii et,peasilinder tuleb mul ikkagi raha eest lunastada,soovitatavalt töötav ja millel mansettidega nii jändama ei pea. Mis teha, õppimine ka maksab aga järgmine kord oled seevastu targem.
Tea,mis seisus jupihunnikuga kaasa saadud pidurivõimgi on. Kuidas pealtvaates ja hooba liigutades vigast võimu ära tunda?
Piduri peasilindris autonina poolses osas kus kinnitub pidurivedeliku anum -on 1 väike tift mille pead eemaldama näpitsatega(pead võtma ära selle pidurivedelikuanuma ja selle all ongi tift ja saadki oma sügavustes oleva kolvi kätte) :)
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
vootele
Postitusi: 189
Liitunud: 22 Dets 2009 14:06

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas vootele »

kui mikrolülitit eiühenda, siis peab solenoidi klemmile süütelukust 12V vedama. Vastasel juhul ei tööta tühikäik korralikult.
Kasutaja avatar
moskiito
Postitusi: 2880
Liitunud: 01 Veebr 2009 21:21
Asukoht: virtsu

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas moskiito »

vootele kirjutas:kui mikrolülitit eiühenda, siis peab solenoidi klemmile süütelukust 12V vedama. Vastasel juhul ei tööta tühikäik korralikult.
ei tea, pole kunagi ühendanud sinna juhtmeid ja pole tühikäiguga ka kunagi probleeme esinenud
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Tänud õpetuste eest. Peasilindrit hakkan järgmine nädal edasi lahkama.
Homme sõidan Järva-Jaani Vanatehnika varjupaika. Ega see Mosse pole minu käes pikka otsa saanud veel sõita. Kõige kaugem punkt oligi vist talvel sõidetud Rapla.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Saigi Järva-Jaanis käidud,tehnilisi probleeme ei esinenud,liikumiskiirus 70-80km/h. http://fotoalbum.ee/photos/Edelareisija/75671663
Veel õnnestus kontrollida Mosse läbisõidumõõdiku täpsust kilomeetripostide järgi. Odomeeter näitab õige pisut vähem, kusagil 15km peale mingi 100m. Usun,et kui all oleksid originaalmõõdus rehvid,valetaks odo tunduvalt rohkem ja seda rohkema poole. Praegused rehvid originaalidest omajagu kõrgemad aga odo on ikkagi kõvasti täpsem kui mu Lada 06 oma,mis valetas 1km peale tervelt 50 meetrit rohkem.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1668
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK-2140 1981 Edel

Postitus Postitas Edel »

Lõpetasin piduri peasilindri lahkamise. Nüüd jälle targem.
Täna võtsin kätte ja vahetasin mootoripadjad ning kollektori tihendid. Padjad olid läbi,juhipoolne lausa kaheks.
Ühtlasi pingutasin karteripolte (niipalju kui see võimalik oli) ja rookisin ka mootori altpoolt puhtamaks seni kuni mootoripadi oli eest ära ning motol tung all nii et käsi kuidagi vahele mahtus.
Mootori vibratsioonis muutusi pole aga kollektor jäi vist pidama,enam ei paugu mootoriga pidurdamisel.
Peale jagaja korrastust pole enam esinenud mootori väljasuremist pidurdamisel.
Lähiajal otsin teise kardaani ja poolassi ning regullin nii käsipiduri kui ka roolikarbi üle. Vahetusse lähevad veel rooliotsad.
Peale neid töid saab ülevaatusele mõtlema hakata.
Vasta