AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

M410 kirjutas:Oibljaa..... :uhoh

Põrandat pole su autol praktiliselt ollagi.
Võibolla äkki mõni samasugune masin juurde vaadata ja siis olemasolev jätta jupidoonoriks ?
Sõber! Kannata natuke veel,Sa pole veel autost täit pilti näinudki....Ma katsun pikkamööda asja näidata ja rääkida.
Doonoriks ei ole midagi sellest autost võtta...sest auto ammu korda tehtud ja igapäevases kasutuses. :) Mulle üldse meeldib selline asi,et ennem teen ja siis kiren.....Muidu kipub ju nii olema ,et lärman üle vabariigi ja kui komisjon õues,ei ole ette näidata peale lõhkise taguotsa midagi....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
M410
Postitusi: 213
Liitunud: 03 Veebr 2009 02:40

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas M410 »

TALUPOEG TALUJA kirjutas:Sa pole veel autost täit pilti näinudki....Ma katsun pikkamööda asja näidata ja rääkida.
Doonoriks ei ole midagi sellest autost võtta...sest auto ammu korda tehtud ja igapäevases kasutuses. :) Mulle üldse meeldib selline asi,et ennem teen ja siis kiren.....Muidu kipub ju nii olema ,et lärman üle vabariigi ja kui komisjon õues,ei ole ette näidata peale lõhkise taguotsa midagi....
Selle koha pealt õigus küll.
Ma ise tumba, ei lugenud teemat alguses korralikult läbi, et keretööd jäid möödunud aasta(te)sse. Lihtsalt mul vajus karp lahti, et kuidas veidi üle 20 a. vanune auto juba omadega nii läbi võib olla.....
Aga samas, kui nii võtta, et autot on kasutatud täie rauaga sihtotstarbepäraselt, siis pole eriti midagi imestada, et ajapikku ronib rooste ligi igasugusele terasmaterjalile, mis pleki nime kannab.
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Selle põhjaga oli üldse palju jama. Asi oodatust hulga hullem. Olin uurinud juba ennem,et kas on põhjast ka saadaval miskeid tagavaraplekke. Kuid nagu kiuste ei olnud suurt midagi saada. Mul oli õnneks juba varem varutud head nõuka aegset plekki. Vanarauakokkuostu oli toodud valmis plekiribasid. Aastaid tagasi sai neid sealt rabatud. Kõik läks asja ette. Kõige vajalikumad ongi kere lappimise juures igasugused valmis ribad ja tükid. Ega suure tahvliga ei teegi midagi,seda vaja suuresti tükeldada. Ühe plekitüki ikka leidsin -plekikarp, mis käib küljekarbi taha ettepoole otsa. Sellest oli ikka natuke abi.
Kõigepealt ikka võtsin relaka kätte ja kukkusin vana plekki välja lõikuma,sest vanale ei sobi ikka uut peale panna.

Pilt

Juhipoolse küljekarbi tagant karp oli ka täiesti kõdunenud.

Pilt

Hiljem muidugi selgus,et ka terve juhipoolne küljekarp vajab vahetamist. Seda ma muidugi teatud kaalutlustel kohe välja ei lõiganud,vaid jätsin esialgu enam-vähem vanale kohale.

Pilt


Esimese plekina sai paika pandud nimelt see eelnimetatud karp. Kas see oli nüüd kopeka oma või lausa kohalike seppade töö,ei ole teada. Algul proovisin seda panna nii ja naa,kuid mittekuidagi ei sobinud. Jalutasin siis auto teise külje peale ja sinna ta istuski. Asja vaagides tundus,et see pleki karp sobiks täielikult peale panekuks, ilma vana eemaldamatta. Mõõte arvesse võttes. Tundub,et tegemist oli niiöelda kolmanda ,neljanda ringi kaubaga....
Pilt

Järgneb....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
27151
Postitusi: 299
Liitunud: 02 Veebr 2009 21:57
Telefon: 53416803
Asukoht: Noarootsi

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas 27151 »

Ja ma veel mõtlesin, et minu mossel oli põhi läbi..... :o
Punane välk
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

M410 kirjutas:
TALUPOEG TALUJA kirjutas:Sa pole veel autost täit pilti näinudki....Ma katsun pikkamööda asja näidata ja rääkida.
Doonoriks ei ole midagi sellest autost võtta...sest auto ammu korda tehtud ja igapäevases kasutuses. :) Mulle üldse meeldib selline asi,et ennem teen ja siis kiren.....Muidu kipub ju nii olema ,et lärman üle vabariigi ja kui komisjon õues,ei ole ette näidata peale lõhkise taguotsa midagi....
Selle koha pealt õigus küll.
Ma ise tumba, ei lugenud teemat alguses korralikult läbi, et keretööd jäid möödunud aasta(te)sse. Lihtsalt mul vajus karp lahti, et kuidas veidi üle 20 a. vanune auto juba omadega nii läbi võib olla.....
Aga samas, kui nii võtta, et autot on kasutatud täie rauaga sihtotstarbepäraselt, siis pole eriti midagi imestada, et ajapikku ronib rooste ligi igasugusele terasmaterjalile, mis pleki nime kannab.
Lugu järgmine: Mees kes sellega ringi sõitis,oli tööl kohalikus seakombinaadis. Töökohustuse täitmise juures tuli tal arvatavasti ka natuke kangemat tarvitada. Ennast natuke määris,kuid auto ei saanud tilkagi. Ei leidnud mina ühtegi õlist kohta. Eks see EKSEKO virtsahais ja läga tegi oma töö. Auto ise oli enne mind sõitnud ainult 75 000km. Minu arvates oli sellel resurssi küllaga.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Killa
Postitusi: 168
Liitunud: 08 Veebr 2009 00:04

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas Killa »

Pilt
Pilt

Veidi motivatsiooni- polegi see mosse kõige hullem :lol Aga edu kah peab ikka soovima- suht vägev tegelt pleki töid teha :)
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

Killa kirjutas:Pilt
Pilt

Veidi motivatsiooni- polegi see mosse kõige hullem :lol Aga edu kah peab ikka soovima- suht vägev tegelt pleki töid teha :)
No Sul ju ka samad tööd teha(tehtud). Tänud!
Eks see rohkem kättevõtmise asi on.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas MAZ »

Minu arust on Talupoeg suure töö ära teinud ja see on tõestuseks sellele,mida minule kadunud sugulane mossede kohta alati rõhutas,et see tahab pidevalt näppimist ja tegemist saada,et sellega saaks probleemi vabalt sõita. Olen näinud ka sellist mosset,mille põhi koosnes: vanad ajalehed, vineer, klaaskiud pahtel ja rooste ning ka needitud ukse äärtega ja põhjaga autot näinud.
Seega see põhi pole veel kõige hullem üldse.
Kuid tundub,et osa autosid ongi tehtud sellisest viletsast plekist,et mürgita või puhasta palju tahad seda plekki aga roostetab ikka edasi. Ilmselt see on selline vene eripära,millega tuleb arvestada vahest.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
partnermosse
Postitusi: 1583
Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
Telefon: 58550555
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas partnermosse »

Lihtsalt tuli meelde seoses nende piltide vaatamisega ja lugemisega, et keegi kunagi rääkis,et plekitöödega tegelemise ja värvimise ajaks tuleks auto maandada, et siis ei pidavat nii ruttu roostet tekkima. Ise sellest midagi ligemalt rääkida ei tea, seega ..... :smokin teadjam mees võiks valgustada sel teemal (ilmselt tuleks uus teema algatada).
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks :lol
Kasutaja avatar
TALUPOEG TALUJA
Postitusi: 1192
Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
Telefon: 56 95 60 13
Asukoht: Viljandimaa

Re: AZLK 2140 1987 a. TALUPOEG TALUJA

Postitus Postitas TALUPOEG TALUJA »

partnermosse kirjutas:Lihtsalt tuli meelde seoses nende piltide vaatamisega ja lugemisega, et keegi kunagi rääkis,et plekitöödega tegelemise ja värvimise ajaks tuleks auto maandada, et siis ei pidavat nii ruttu roostet tekkima. Ise sellest midagi ligemalt rääkida ei tea, seega ..... :smokin teadjam mees võiks valgustada sel teemal (ilmselt tuleks uus teema algatada).
Värvimise ajaks on küll voolu alla pandud,kuid rooste vastu vaevalt need imenõksud aitavad....Kui asi nii oleks,siis oleks terve ilm kajanud.....
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....:D
Vasta