IZ 412 1990 sass
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412 1990 sass
kunagi r22kisin taga ja imo ta ytles et tagumise pyti asemel mingisugune resonaator.
Re: IZ 412 1990 sass
See video oli kunagi ammu tehtud, mingi teise auto resokas oli sinna pandud - ei olnud tegelikult nii kena, kui tundub. Pärast keevitasime kokku uue summuti. Esimene resokas oli originaal ja tagumise püti asemel oli samasugune resokas keevitatud, nagu ees oli. See hääl oli natuke parem. Kui kuskilt leian, vöin mingi video ka üles panna, seal kenasti kuulda. Ennast tüütas löpuks ära pikemate sõitude peale, seega panin originaalsummuti alla ja ilmselt läheb nüüdki originaal alla. Midagi on sellest kahe resonaatoriga summutist siin ka kuulda: http://www.youtube.com/watch?v=dA9DyGZ2bEM
Re: IZ 412 1990 sass
Hetkel on seis selline, et vaja on veel kaane kanalitest valujäägid eemaldada, klapivedrud korralikud hankida ja üldised kaane hooldustööd... Siis saab kokku panna ja liikuma.
Re: IZ 412 1990 sass
Nädalavahetusel panime mootori peale, läks üsna valutult kogu protsess. Käivitus kergelt, kui süütejuhtmed õigesti said - jagaja jalg oli valet pidi, seega küünlajuhtmed tuli tösta risti. Lasin mootoril töötada tühikäigul umbes tund aega, siis tegime esimese sõidu. Klapid klõbisevad ja sidur tahab natuke reguleerimist. Ülejäänud peaks olema üsnagi "kalla ja talla". Eks see hiljem selgub, mis lapsehaigused uuel mootoril vöivad esineda.
Kokkuvõttes uuel mootoril peaks nüüd kõik kestma: Raamsaaled, kepsusaaled, kolvid, hülsid, kolviröngad, kolvisõrmed, tihendid, simmekad said uued. Kepsud, kolvid tasakaalu aetud 0,1 grammi täpsusega, hooratas kergendatud, uus sidurisüsteem, plokikaas lihvitud, lisatud kontaktivaba süüde ja sisse läheb Mobil Super 2000 10W40 poolsünt õli.
Plaan oli jöuda mossega ka Tallinna, aga ülevaatusele ei jöudnud, sest esimesed pidurid jäävad pärast tugevamat pidurdust ikka peale. Tuleb üle vaadata kogu pidurisüsteem ja siis peaks olema korras.
Üleüldiselt ootab suve. Eile sai Kuressaare linnas natuke klubi promotud - sõitsime Gustaviga läbi linna, tema ees, ma järgi. Tömbas päris palju tähelepanu. Möni teine aeg vöiks teha rohkema rahvaga ka kokkusaamisi ja sõitu...
Kokkuvõttes uuel mootoril peaks nüüd kõik kestma: Raamsaaled, kepsusaaled, kolvid, hülsid, kolviröngad, kolvisõrmed, tihendid, simmekad said uued. Kepsud, kolvid tasakaalu aetud 0,1 grammi täpsusega, hooratas kergendatud, uus sidurisüsteem, plokikaas lihvitud, lisatud kontaktivaba süüde ja sisse läheb Mobil Super 2000 10W40 poolsünt õli.
Plaan oli jöuda mossega ka Tallinna, aga ülevaatusele ei jöudnud, sest esimesed pidurid jäävad pärast tugevamat pidurdust ikka peale. Tuleb üle vaadata kogu pidurisüsteem ja siis peaks olema korras.
Üleüldiselt ootab suve. Eile sai Kuressaare linnas natuke klubi promotud - sõitsime Gustaviga läbi linna, tema ees, ma järgi. Tömbas päris palju tähelepanu. Möni teine aeg vöiks teha rohkema rahvaga ka kokkusaamisi ja sõitu...
Re: IZ 412 1990 sass
Pidurid sai korda tehtud, enam ei jää peale. Ülevaatusele pole jõudnud, söitsin mootorit natuke sisse. Umbes 400 kilomeetrit läbitud uue mootoriga praeguseks. Vahepeal kaas üle pingutatud, klappe reguleeritud, kett pingutatud ja summuti veidi paremini alla pandud. Pole väga gaasipedaali veel vajutanud, aga tundub, et üsna erk ja hea mootor sai, pöördesse hüppab kiiresti. Varsti käib ilmselt ülevaatusel ära ja siis saab juba rohkem söita.
Re: IZ 412 1990 sass
Millalgi sai tehtud ka ülevaatus (kõik oli nii, nagu peab), käidud Tallinnas, õli vahetatud. Praeguseks sees Mobil Super 2000 10W40, õigustab end igati pärast reduktsiooniklapi reguleerimist, muidu on õlirõhk kuuma ilmaga liiga madal. Vahepeal sai kindlustus otsa, sellest ajast saati on auto seisnud ja natuke haaval olen teinud autot. Hetkel käsil salongi lahtivõtmine, puhastamine, värvimine ja uue helisummutuse paigaldamine - lühidalt roostetõrje. Avastasin ka, et pärast esiotsa madaldamist on hakanud rehvide sisemisi ääri sööma päris usinalt... Ilmselt läks kokku(lahku)jooks paigast ära, seda tuleb sättida.
Lisaks köigele on klapikambrikaane all mingi kerge kolks. Võtsin kaane maha, nägin, et midagi on käinud vastu kaant, metall vastu metalli, kahe-kolme klapi kohapeal. Vahetasin kambrikaane ära ja enam ei kolksunud samamoodi. Nüüd alles veel klapiklõbin - klapid veel regullida.
Üldiselt on mootor hea, pöördesse läheb kenasti (tahhokas näitab ilusti 8000 peale), jõudu ka piisavalt, kütust ei võta ka palju tänu reguleeritud karburaatorile... Oleks vaja veel tagumise otsa madaldust ja väheke paremat summutit, mis ei läriseks nagu seda teeb tänapäeval müüdav originaalsummuti... Vaja oleks vahetada ka süüteküünlad, hetkel on need mingid vanad Denso kolme elektroodised, mis sõitnud juba kaua-kaua. Pilte kahjuks jagada pole, aga küll needki millalgi tulevad.
Lisaks köigele on klapikambrikaane all mingi kerge kolks. Võtsin kaane maha, nägin, et midagi on käinud vastu kaant, metall vastu metalli, kahe-kolme klapi kohapeal. Vahetasin kambrikaane ära ja enam ei kolksunud samamoodi. Nüüd alles veel klapiklõbin - klapid veel regullida.
Üldiselt on mootor hea, pöördesse läheb kenasti (tahhokas näitab ilusti 8000 peale), jõudu ka piisavalt, kütust ei võta ka palju tänu reguleeritud karburaatorile... Oleks vaja veel tagumise otsa madaldust ja väheke paremat summutit, mis ei läriseks nagu seda teeb tänapäeval müüdav originaalsummuti... Vaja oleks vahetada ka süüteküünlad, hetkel on need mingid vanad Denso kolme elektroodised, mis sõitnud juba kaua-kaua. Pilte kahjuks jagada pole, aga küll needki millalgi tulevad.
Re: IZ 412 1990 sass
Põrand puhastatud traatharja ja lamellkettaga, roostesurmaga üle käidud ja krunditud musta Korrostop-iga. Hetkel ootab ees pigimattide paigaldamine... Nagu näha, siis on ka esivedrusid natuke lõigatud ja kadunud on ka vahtralehed akendelt.
Edasi on plaanis teha veel:
Kerel iluravi (paar kohta on mõlkis)
Mootori kallal veidi nokkida (mingi kerge kolks on üleval otsas sees - ilmselt nukkvõll või mõni nookur)
Keevitada kokku uus summuti 51mm torust
Sidurit reguleerida (ei lahuta hästi)
Käiguhoovastikku reguleerida
Rataste kokkujooksu reguleerida
Esituled reguleerida (liiga madalale näitavad)
Auto puhastada
Kui kõik see tehtud, on auto suvisteks üritusteks valmis.
Edasi on plaanis teha veel:
Kerel iluravi (paar kohta on mõlkis)
Mootori kallal veidi nokkida (mingi kerge kolks on üleval otsas sees - ilmselt nukkvõll või mõni nookur)
Keevitada kokku uus summuti 51mm torust
Sidurit reguleerida (ei lahuta hästi)
Käiguhoovastikku reguleerida
Rataste kokkujooksu reguleerida
Esituled reguleerida (liiga madalale näitavad)
Auto puhastada
Kui kõik see tehtud, on auto suvisteks üritusteks valmis.
Re: IZ 412 1990 sass
Mis pigimatti kasutad? Kas haisema ei jää? Tänud
-
- Postitusi: 142
- Liitunud: 04 Veebr 2009 17:31
Re: IZ 412 1990 sass
Mul terve mersu seda samamoodi täis, ei haise. Kohalikust ehituspoest saab seda ilmselt küsida kui betuumen katuse alusmaterjali. Minule maksis ta ala 30-40€. Kuumutatakse seda kas väga-väga võimsa fööniga mis papi isegi põlema pistab või siis propaanileegiga. Paigaldamisel tuleb sügavamatesse süvenditesse alla panna äkki keremasteksit, kuna seda matti siiski põhjani välja ei suru ja sinna hakkab kogunema niiskust ivakene.Labe kirjutas:Mis pigimatti kasutad? Kas haisema ei jää? Tänud