
IZ 412 1979 Järvpõld
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: Iz 412 1979 Järvpõld
No kui ma kardaani silla küljest lahti võtsin, siis käis ilusti ringi 

Re: Iz 412 1979 Järvpõld
koolist pähe tuubitud jutt (12 aastat tagasi):
"Differentsiaali ülesanne on jagada võimalikult võrtselt veojõudu mille tekkitab mootoi väntvõll. See et rattad käivad vastastiku, on normaalne ja sedasi peabki olema. Muretsema peaksid hakkama siis kui nad kõivad mõlemad samas suunas. Kui rattad käivad mõlemad samas suunas, siis see viitab probleemile reduktoris, mis on kinni kiilunud hammasrattaste purunemise tagajärjel. Kui keerad ühte rattast ja teine käib vastas suunas ja kardaan on paigal, siis on üsna suure tõenäosusega kõik korras. Kui tunned mingit anomaaliat ratta keerutamises, siis tuleks kindlasti reduktor maha võtta ja üle kontrollida. Alguse tuleks teha sellest et võttad keerad õli välja laskmise korgi lahti ja lased õli välja. Kui sealt tuleb ka metallipuru, halvimal juhul tükke, tuleb väga kindlalt tagumine sild laiali võtta, sest hammasrattad on purunenud.
Nüüd järgmine asi mida tuleks kontrollida. Nagu mainisin, tuleb võtta kardaan reduktori küljest lahti ja kontrollida kas käib ringi. Kui ei käi ringi, siis järgmisena tuleb maha võtta käigukast ja kontrollida kas vedav võll ringi käib ja käigud lülituvad. Kui need liiguvad korralikult, tuleb edasi liikuda siduri juurde. Vanematel veokidel nagu GAZ 53 ja ZIL 131 on see tavaline et sidur tähjaks "jookseb". Selle all peetakse silmas seda et summutus vedrud, mis asuvad siduri kettas, purunevad, mille tõttu mootor hakkab tühjalt tööle."
Tsitaadi lõpp.
nii et hakka otsast uurima. minu nõuanne on järgmine. Tõsta auto üks tagumine rattas üles, pane pakku peale toetuma ja käivita mootor. Pane esimene käik sisse ja jätta tiksuma tühikäigul. Siis kiika põhja alla ja kui näed et kardaan liigub, on käigukasti ja siduriga asi korras ja probleem tagasillas. Igaks juhuks võid anda ka järsku gaasi, see aitab viga leida.
"Differentsiaali ülesanne on jagada võimalikult võrtselt veojõudu mille tekkitab mootoi väntvõll. See et rattad käivad vastastiku, on normaalne ja sedasi peabki olema. Muretsema peaksid hakkama siis kui nad kõivad mõlemad samas suunas. Kui rattad käivad mõlemad samas suunas, siis see viitab probleemile reduktoris, mis on kinni kiilunud hammasrattaste purunemise tagajärjel. Kui keerad ühte rattast ja teine käib vastas suunas ja kardaan on paigal, siis on üsna suure tõenäosusega kõik korras. Kui tunned mingit anomaaliat ratta keerutamises, siis tuleks kindlasti reduktor maha võtta ja üle kontrollida. Alguse tuleks teha sellest et võttad keerad õli välja laskmise korgi lahti ja lased õli välja. Kui sealt tuleb ka metallipuru, halvimal juhul tükke, tuleb väga kindlalt tagumine sild laiali võtta, sest hammasrattad on purunenud.
Nüüd järgmine asi mida tuleks kontrollida. Nagu mainisin, tuleb võtta kardaan reduktori küljest lahti ja kontrollida kas käib ringi. Kui ei käi ringi, siis järgmisena tuleb maha võtta käigukast ja kontrollida kas vedav võll ringi käib ja käigud lülituvad. Kui need liiguvad korralikult, tuleb edasi liikuda siduri juurde. Vanematel veokidel nagu GAZ 53 ja ZIL 131 on see tavaline et sidur tähjaks "jookseb". Selle all peetakse silmas seda et summutus vedrud, mis asuvad siduri kettas, purunevad, mille tõttu mootor hakkab tühjalt tööle."
Tsitaadi lõpp.
nii et hakka otsast uurima. minu nõuanne on järgmine. Tõsta auto üks tagumine rattas üles, pane pakku peale toetuma ja käivita mootor. Pane esimene käik sisse ja jätta tiksuma tühikäigul. Siis kiika põhja alla ja kui näed et kardaan liigub, on käigukasti ja siduriga asi korras ja probleem tagasillas. Igaks juhuks võid anda ka järsku gaasi, see aitab viga leida.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: Iz 412 1979 Järvpõld
kastis midagi kinni siis anna kohe tugevasti gaasi et jõuga lahti tõmbab
:D

Re: Iz 412 1979 Järvpõld
palun hoidume halvast naljast, sest tundub et hr. järvpõld on veermiku ja jõuülekande alal suht kasinate teadmistega.SanderV kirjutas:kastis midagi kinni siis anna kohe tugevasti gaasi et jõuga lahti tõmbab:D

Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: Iz 412 1979 Järvpõld
Teadmised tulevadki parandades ja mulle meeldibki isekeskis asju uurida, lihtsalt praegu küsisin targematelt nõu, et äkki midagi lihtsamat viga. Aga aitäh abi eest!
Täna siis võtan teiselt mosselt silla alt ja lükkan sellele alla, kui jõuan
Haigus kallal .


Re: Iz 412 1979 Järvpõld
ära unusta kontrollida ka teine pool jõuülekandest, käigukast, sidur. Pärast vahetad tagumise silla ära ning prolbeem hoopis käigukastis näiteks.Järvpõld kirjutas:Teadmised tulevadki parandades ja mulle meeldibki isekeskis asju uurida, lihtsalt praegu küsisin targematelt nõu, et äkki midagi lihtsamat viga. Aga aitäh abi eest!Täna siis võtan teiselt mosselt silla alt ja lükkan sellele alla, kui jõuan
Haigus kallal .
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: Iz 412 1979 Järvpõld
Sild vahetatud ja asi korras.
Re: Iz 412 1979 Järvpõld
ju siis oli viga selles kuskil, aga kindlasti ei saanud seda järeldada sellest et üks ratas liigub ühele poole ja teine teisele poole.. pigem oli viga peaülekande taldrikus ja teos.
Re: Iz 412 1979 Järvpõld
Tervist kaasfoorumlased!
Täna siis vahetasin oma mossel mootoriõli ära. circa 2000km olen selle mootoriga sõitnud. Huvitav fakt selle asja juures on see, et õlifiltri sain oma klassiõe käest. Ühel õhtul, olles internetiavarustes, küsis klassiõde, et kas mul on 412? Vastasin jaatavalt. Siis ütles, et mu ema leidis keldrist õlifiltri. Sain siis oma filtri kätte ja tänu sellele ka õli vahetatud. Lahe on ikka mosse omanik olla.
Novembri lõpus saab mul siis kindlustus otsa, ei tea kas pikendan hetkel,sest raha on nii kuradi vähe:D Eile sain veel Eesti politsei käest 40 eur trahvi liiklusmärgi 331 eiramise eest( telliskivi)
Aga ilusat õhtut kõigile !
Täna siis vahetasin oma mossel mootoriõli ära. circa 2000km olen selle mootoriga sõitnud. Huvitav fakt selle asja juures on see, et õlifiltri sain oma klassiõe käest. Ühel õhtul, olles internetiavarustes, küsis klassiõde, et kas mul on 412? Vastasin jaatavalt. Siis ütles, et mu ema leidis keldrist õlifiltri. Sain siis oma filtri kätte ja tänu sellele ka õli vahetatud. Lahe on ikka mosse omanik olla.
Novembri lõpus saab mul siis kindlustus otsa, ei tea kas pikendan hetkel,sest raha on nii kuradi vähe:D Eile sain veel Eesti politsei käest 40 eur trahvi liiklusmärgi 331 eiramise eest( telliskivi)
Aga ilusat õhtut kõigile !

- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: Iz 412 1979 Järvpõld
Ega sul ei jäägi muud üle kui sõita vastavalt LS-ile ! Sellega säästad mosse jaoks kindlustuse raha



Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
