AZLK 412IE -74, 2140 ja kastikad - wax
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
AZLK 412IE -74, 2140 ja kastikad - wax
Mõtlesin et teen kah lõpuks oma 412-st teema. Hea ajaloo mõttes järge pidada, mis millal tehtud jms.
19. septembril 2004 kukkus 500 krooni eest sülle 1974. aasta 412IE. Mõttes oli, et saan sealt oma 434-le mõned paremad salongijubinad.
Kuid juhtus nii, et mida rohkem ma garaazis 412 juures käisin, seda rohkem hakkas ta mulle meeldima. Ei leidnud mitte ainumatki asja, mis ei oleks originaal. Välja arvatud rehvid loomulikut. Aga jah - esimest korda elus nägin salongis olevat antenni katet, käigukasti õli valamise luuki, jms. Kõik matid, tungraud, tööriistakomplekt, kõik on nii nagu ta 1974 aasta 28. novembril poest tuli. Mina olin nüüd siis teine omanik Esimene oli hambaarstist naisterahvas, kes ta uuena 5165.- rubla eest Volga poest ostis Roostet natuke oli, tiivaäärtel. Parem tagatiib aga natu rohkem roostest pureda saanud, kuna garaazi lagi olevat tiiva peale läbi tilkunud. Kõik talved aga olevat garaazis seisnud - seda kinnitas ka pilk põhja alla. Minul tuli vaid sidur lahti joosta, mahlad vahetada ning auto ülevaatusekorda seada, midagi muud polnudki vaja teha et tänavatele liikuma jõuda
Hullult meeldib mulle selle auto üleni nahast salong
Peale ülevaatust sai külge kruvitud ka väiksem ja mugavam rooliratas
Jätkub...
19. septembril 2004 kukkus 500 krooni eest sülle 1974. aasta 412IE. Mõttes oli, et saan sealt oma 434-le mõned paremad salongijubinad.
Kuid juhtus nii, et mida rohkem ma garaazis 412 juures käisin, seda rohkem hakkas ta mulle meeldima. Ei leidnud mitte ainumatki asja, mis ei oleks originaal. Välja arvatud rehvid loomulikut. Aga jah - esimest korda elus nägin salongis olevat antenni katet, käigukasti õli valamise luuki, jms. Kõik matid, tungraud, tööriistakomplekt, kõik on nii nagu ta 1974 aasta 28. novembril poest tuli. Mina olin nüüd siis teine omanik Esimene oli hambaarstist naisterahvas, kes ta uuena 5165.- rubla eest Volga poest ostis Roostet natuke oli, tiivaäärtel. Parem tagatiib aga natu rohkem roostest pureda saanud, kuna garaazi lagi olevat tiiva peale läbi tilkunud. Kõik talved aga olevat garaazis seisnud - seda kinnitas ka pilk põhja alla. Minul tuli vaid sidur lahti joosta, mahlad vahetada ning auto ülevaatusekorda seada, midagi muud polnudki vaja teha et tänavatele liikuma jõuda
Hullult meeldib mulle selle auto üleni nahast salong
Peale ülevaatust sai külge kruvitud ka väiksem ja mugavam rooliratas
Jätkub...
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: AZLK 412IE -74 wax
Kuu aega hiljem aga algas üks hommik minu Kadrioru hoovis sellise vaatepildiga
Tagasi läks originaalrool ja nautisin aga tagaveolise talverõõme. Õhtuti kogusin internetist London-Mexico 1970. aasta maratonralli kohta infot. Ja otsustasin Uunikute Talveralliks mossele kleepsud teha.
Ja 2005 aasta Uunikute Talveralli lõppedes.
Mossega sõitsin igapäevaselt ka järgmise suve. Siin Vanatehnika Lustisõidust üks pilt.
Ja 2005 augusti Lustisõit
Augusti lõpus korjasin auto sõpru täis ja tegime Läti tripi, mingi ~1000km.
Igasugu huvitavaid kohti sealkandis
Üldiselt sai aasta aega ringi sõidetud ja midagi suurt remontima ja tegema ei pidanud. Masin töötas nagu kellavärk
jätkub...
Tagasi läks originaalrool ja nautisin aga tagaveolise talverõõme. Õhtuti kogusin internetist London-Mexico 1970. aasta maratonralli kohta infot. Ja otsustasin Uunikute Talveralliks mossele kleepsud teha.
Ja 2005 aasta Uunikute Talveralli lõppedes.
Mossega sõitsin igapäevaselt ka järgmise suve. Siin Vanatehnika Lustisõidust üks pilt.
Ja 2005 augusti Lustisõit
Augusti lõpus korjasin auto sõpru täis ja tegime Läti tripi, mingi ~1000km.
Igasugu huvitavaid kohti sealkandis
Üldiselt sai aasta aega ringi sõidetud ja midagi suurt remontima ja tegema ei pidanud. Masin töötas nagu kellavärk
jätkub...
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: AZLK 412IE -74 wax
Ka järgmine talv sai mosset reipalt igapäevaautona kasutatud ning "vanal rasval" 2006 Uunikute Talveralli läbitud
Ja ka Võrumaal lumerada nühitud oma lõbuks
Sel talvel vahetasin piduriklotsid ja kõik mansetid ning pea- ja töösilindrid uute vastu. Samuti viskasin vahelt minema pidurivõimendi, mis ei töötanud nii nagu vaja. Ilma võimuta pidurdab nüüd nagu kännu taha
2006 suvi.
2007 suvi.
Mitu talve igapäevasõitu hakkab tunda andma.
2008 aasta Talverallil taas mossega
Läbi aegade kõige porisem ralli oli Õnneks olin vahetult enne seda kapoti alla elektrilise klaasipesu pumba paigutanud, mis oli vägagi abiks.
2008 suvi. Vähe juttu, palju pilte
Samal suvel võtsime osa Uunikute Tähesõidust, mis oli julm tolmuralli
jätkub...
Ja ka Võrumaal lumerada nühitud oma lõbuks
Sel talvel vahetasin piduriklotsid ja kõik mansetid ning pea- ja töösilindrid uute vastu. Samuti viskasin vahelt minema pidurivõimendi, mis ei töötanud nii nagu vaja. Ilma võimuta pidurdab nüüd nagu kännu taha
2006 suvi.
2007 suvi.
Mitu talve igapäevasõitu hakkab tunda andma.
2008 aasta Talverallil taas mossega
Läbi aegade kõige porisem ralli oli Õnneks olin vahetult enne seda kapoti alla elektrilise klaasipesu pumba paigutanud, mis oli vägagi abiks.
2008 suvi. Vähe juttu, palju pilte
Samal suvel võtsime osa Uunikute Tähesõidust, mis oli julm tolmuralli
jätkub...
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: AZLK 412IE -74 wax
Novembris 2008 tuli foorumis mitmele kasutajale idee et võiks kokku saada, nagu paljud autoklubid teevad. No orgunnisime siis kogunemise Sikupilli parklas. Kohale tuli peale minu vaid wolfe. Selline siis oligi Mosseklubi esimene ühisüritus
2009 maikuus Mosseklubi Saaremaa tripp Praamijärjekorras.
Nagu piltidelt näha, on rooste juba mõnuga maiustanud ja auto nägi teiste ilusate klubi mossede seas ausaltöeldes koledam välja... Peale Saaremaal käiku sai 412-l ülevaatus läbi ning auto jäi seisma. Üks põhjus oli ka ühe huvitavama hobiauto kojutoomine, mis vajas garaazikohta ja tegemist.
Ja seal ta seisis 2009 aasta jaanipäevast kuni 2011 aasta maikuuni. Peaaegu 2 aastat. Võtsin siis kätte, lõin kummid täis, tõstsin aku peale ning sõitsin garaazi. Pidurid olid selle 2-aastase seismisega muidugi kuhugi ära jalutanud
Kuna garaazis vedelesid ühe usaka veljed, mõtlesin et proovin pullipärast alla. Ja ootamatu avastus - augud sobivad 1:1
Lähemalt paar pilti, mida meie talved vana autoga teevad.
Pagassis rattakoobas.
Sama koht.
Pagassi tihendi renn. Või õigemini see, mis tast järele oli jäänud.
Peale kleepsude eemaldamist ning rellakaga roostekohtade puhtakslaskmist nägi auto selline välja.
Vahepeal sai suve jooksul garaazi sisse ja garaazist välja sõidetud, (päikse käes ikka mõnus ja soe), ning ühel õhtul hooga garaazi sõites sain liiga hilja aru, et pidurid on veel tegemata, ja põrutasin hooga sisse
Õnneks sai see enamvähem talutavalt sirgeks tagasi tõmmatud
Veel keretöö käigust paar pilti.
Krunt seljas
Pagassipõhi värvitud
Ja auto ka
Kuna selle auto katus sai millalgi aastaid tagasi kannatada, ja lainetab mõnuga, siis minu eesmärgiks ei ole selle auto taastamine prillikiviks ja originaalkorda. Pigem on tegemist odava säästuprojektiga, mis võimalikult odavalt tänavatele saaks Seepärast ka vaid alumise osa värvimine.
Selline ta 2011 sügiseks sai. Ise olen rahul. Jäid veel teha pidurid ja muud nipet näpet pisikest kala, mis seismisega tekkinud olid.
jätkub...
2009 maikuus Mosseklubi Saaremaa tripp Praamijärjekorras.
Nagu piltidelt näha, on rooste juba mõnuga maiustanud ja auto nägi teiste ilusate klubi mossede seas ausaltöeldes koledam välja... Peale Saaremaal käiku sai 412-l ülevaatus läbi ning auto jäi seisma. Üks põhjus oli ka ühe huvitavama hobiauto kojutoomine, mis vajas garaazikohta ja tegemist.
Ja seal ta seisis 2009 aasta jaanipäevast kuni 2011 aasta maikuuni. Peaaegu 2 aastat. Võtsin siis kätte, lõin kummid täis, tõstsin aku peale ning sõitsin garaazi. Pidurid olid selle 2-aastase seismisega muidugi kuhugi ära jalutanud
Kuna garaazis vedelesid ühe usaka veljed, mõtlesin et proovin pullipärast alla. Ja ootamatu avastus - augud sobivad 1:1
Lähemalt paar pilti, mida meie talved vana autoga teevad.
Pagassis rattakoobas.
Sama koht.
Pagassi tihendi renn. Või õigemini see, mis tast järele oli jäänud.
Peale kleepsude eemaldamist ning rellakaga roostekohtade puhtakslaskmist nägi auto selline välja.
Vahepeal sai suve jooksul garaazi sisse ja garaazist välja sõidetud, (päikse käes ikka mõnus ja soe), ning ühel õhtul hooga garaazi sõites sain liiga hilja aru, et pidurid on veel tegemata, ja põrutasin hooga sisse
Õnneks sai see enamvähem talutavalt sirgeks tagasi tõmmatud
Veel keretöö käigust paar pilti.
Krunt seljas
Pagassipõhi värvitud
Ja auto ka
Kuna selle auto katus sai millalgi aastaid tagasi kannatada, ja lainetab mõnuga, siis minu eesmärgiks ei ole selle auto taastamine prillikiviks ja originaalkorda. Pigem on tegemist odava säästuprojektiga, mis võimalikult odavalt tänavatele saaks Seepärast ka vaid alumise osa värvimine.
Selline ta 2011 sügiseks sai. Ise olen rahul. Jäid veel teha pidurid ja muud nipet näpet pisikest kala, mis seismisega tekkinud olid.
jätkub...
Re: AZLK 412IE -74 wax
Vohh. Kaua ootasin ma seda teemat Väga kena isend minu arust. Edu ning kohtume Talverallil
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: AZLK 412IE -74 wax
Ja jõuamegi "tänapäeva", aastasse 2012. Eesmärgiks oli mosse 2012 Uunikute Talveralliks sõidukorda saada, ja eesmärk on täidetud. Ülevaatus läbitud, ning Talveralli Eelkvalifikatsioon läbi tehtud. Selliseid teid pole see auto vist kunagi näinud
Kusjuures, salongi vett sisse ei tulnud Uksetihendid on mul Lada omad. Ja eriti suur abi oli 10mm rauast karterikaitsest, mis jääkamakate kolinal oma tööd tegi ning õlifiltrikorpust kaitses. Samuti on sellel laial karterikaitsel see eelis, et hoidis kapotialuse kuivana
Mõnus oli!
Nädalavahetusel õnnestus soetada täiesti tutikas vanakooli katuseraam, mis rändab katusele.
Siis on enne Talverallit veel plaan porilapatsid külge kruvida, tahhomeeter uuega asendada, roolisammas ja rool ära vahetada, üks paar lisatulesid veel paigaldada, tagaosa kõrgemaks tõsta, uued küünlad+juhtmed, ja mingi kleepsutuuning ka.
Kusjuures, salongi vett sisse ei tulnud Uksetihendid on mul Lada omad. Ja eriti suur abi oli 10mm rauast karterikaitsest, mis jääkamakate kolinal oma tööd tegi ning õlifiltrikorpust kaitses. Samuti on sellel laial karterikaitsel see eelis, et hoidis kapotialuse kuivana
Mõnus oli!
Nädalavahetusel õnnestus soetada täiesti tutikas vanakooli katuseraam, mis rändab katusele.
Siis on enne Talverallit veel plaan porilapatsid külge kruvida, tahhomeeter uuega asendada, roolisammas ja rool ära vahetada, üks paar lisatulesid veel paigaldada, tagaosa kõrgemaks tõsta, uued küünlad+juhtmed, ja mingi kleepsutuuning ka.
Re: AZLK 412IE -74 wax
ma mõtsigi et kuhu krt wax kleepsud pistis auto pealt kui kvalifikatsiooni pilte kaesin.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: AZLK 412IE -74 wax
Ma juba tükkaega mõtlesin,et kuna wax oma 412 teema ära teeb aga näed tuligi ära , loodame,et sa siis oma 434 ka miskit siin kajastad
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
- wax
- Site Admin
- Postitusi: 1722
- Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
- Telefon: 53414666
- Asukoht: Linnuvabrik
- Kontakt:
Re: AZLK 412IE -74 wax
Olid ajad kui ma tegelesin korraga mitme autoga. Aga ajapikku tekkis arusaam, et kõiki korraga tehes ei jõua mitte ühtki valmis. Seetõttu otsustasin, et kuna 434 on piisavalt haruldane masin, ei hakka ma teda enne puutuma kui teised poolikud projektid lõpetatud on. Eks nende teistega tuleb ka vaikselt kogemust juurde ja kui kunagi lõpuks 434-ni jõuan, siis tean täpselt mida ja kuidas teen. Ja selleks ajaks tõuseb vaikselt ka ta väärtus aasta aastaltMAZ kirjutas:Ma juba tükkaega mõtlesin,et kuna wax oma 412 teema ära teeb aga näed tuligi ära , loodame,et sa siis oma 434 ka miskit siin kajastad
Ja neile kes muretsevad - pole põhjust! Auto on aastast 2004 korralikus kuivas ruumis, tuule ja vihma käest varjul seisnud.
Re: AZLK 412IE -74 wax
Kapoti oled 434-ga ära vahetanud?
Kas sul on mõlemad 434-d alles? Roheline tundub pildilt palju parem toorik taastamiseks.
Kas sul on mõlemad 434-d alles? Roheline tundub pildilt palju parem toorik taastamiseks.