Viljandimaal oli vähemalt kolmel Moskvitšil diiselmootor Perkins. Hetkel ei tea nende masinate käekäigust eriti rääkida,sest ei tundnud tol ajal eriti huvi. Üks neist oli 2140.
Kuna viimasel ajal tunnen tõsisemat huvi asja vasta,olen hakanud ka ise sama teemaga tegelema ja nii juba paari aasta jooksul. Siin-seal on veel selliseid Perkins mootoreid liikumas,mis omal ajal autodel peal olid. On tehtud isegi mitmeid pakkumisi....
Mis puutub sellise vanamalli mootori käivitamisse,ei ole asi väga hull. Vähemalt soojal ajal kargas käima nagu põrguline...

Jutt halvast käivitusest on kindlasti tingitud varuosade puudulikust saadavusest tol kaugel ajal....saate aru vast isegi,milles brobleem oli. Mootorid olid üsna läbi sõidetud ja see oli vast põhiline põhjus. Mootor oli küllaltki vastapidav. Nagu need vanemad mootorid ikka. Ühe sellise auto omanikuga sai räägitud ja ta mainis,et peale 40 tuh. km. läbimist võis käigukasti maha kanda.... Kohapealt ära sõites ei olevat ka esimest käiku eriti vaja läinud,kuna jõupuudust polnud. Häda oli olnud müraga mis tikkus häirima. Ise ei oska kommenteerida aga kaubikul oleva Perkinsi mootori müra tekitab tõsist väsimust..... Kuna aga Moskvitšil mootor ees ja ka kubatuur väiksem.....peaks asi jääma taluvuse piiridesse.
Teen ettepaneku ja arvan,et ka teemaalgatajal pole selle vasta midagi. Kellel on olnud au sõita omalajal sellise Moskvitšiga millel Perkins 4.107 või 4.108 mootor,võiks lahkelt rääkida oma kogemustest ja juhtumistest.