Diiselmootoriga Moskvitsid
Diiselmootoriga Moskvitsid
Pikka aega teadsin, et eestis on sõitmas mõned diiselmootoriga moskvitsid. Siiani arvasin, et diiselmootoreid on paigaldatud mudelitele 408 ja 426, mis on pruugituna toodud rootsist (aastatel 1967 - 1970). Väidetavalt on Võrumaal olnud isegi diiselmootoriga 426 parempoolse rooliga. Need masinad on kõik olnud perkins 4.107 ja 4.108 mootoriga, mida võib leida ka kombainide pealt. Tegemist ilma eelsüüteküünaldeta rasked mootorid, mida külmema ilma korral raske käivitada. Ise tean Võrumaal kahte diiselmootoriga 426 -t, ilmselt on neid meie maal rohkemgi.
Hommikul sattusin juhuslikult selle kataloogi peale: http://diauto.fi/ee/kataloog/varuosa/120517/
Kui seda soomlaste kataloogi uskuda, siis on AZLK mootorivalikusse sattunud ka FORDi mootorid. Oskab sellest keegi midagi rääkida? Siia teemasse ootan igasuguseid linke ja pilte diiselmootoriga moskvitsidest
Hommikul sattusin juhuslikult selle kataloogi peale: http://diauto.fi/ee/kataloog/varuosa/120517/
Kui seda soomlaste kataloogi uskuda, siis on AZLK mootorivalikusse sattunud ka FORDi mootorid. Oskab sellest keegi midagi rääkida? Siia teemasse ootan igasuguseid linke ja pilte diiselmootoriga moskvitsidest
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: Diiselmootoriga Moskvitsid
Viljandimaal oli vähemalt kolmel Moskvitšil diiselmootor Perkins. Hetkel ei tea nende masinate käekäigust eriti rääkida,sest ei tundnud tol ajal eriti huvi. Üks neist oli 2140.
Kuna viimasel ajal tunnen tõsisemat huvi asja vasta,olen hakanud ka ise sama teemaga tegelema ja nii juba paari aasta jooksul. Siin-seal on veel selliseid Perkins mootoreid liikumas,mis omal ajal autodel peal olid. On tehtud isegi mitmeid pakkumisi....
Mis puutub sellise vanamalli mootori käivitamisse,ei ole asi väga hull. Vähemalt soojal ajal kargas käima nagu põrguline... Jutt halvast käivitusest on kindlasti tingitud varuosade puudulikust saadavusest tol kaugel ajal....saate aru vast isegi,milles brobleem oli. Mootorid olid üsna läbi sõidetud ja see oli vast põhiline põhjus. Mootor oli küllaltki vastapidav. Nagu need vanemad mootorid ikka. Ühe sellise auto omanikuga sai räägitud ja ta mainis,et peale 40 tuh. km. läbimist võis käigukasti maha kanda.... Kohapealt ära sõites ei olevat ka esimest käiku eriti vaja läinud,kuna jõupuudust polnud. Häda oli olnud müraga mis tikkus häirima. Ise ei oska kommenteerida aga kaubikul oleva Perkinsi mootori müra tekitab tõsist väsimust..... Kuna aga Moskvitšil mootor ees ja ka kubatuur väiksem.....peaks asi jääma taluvuse piiridesse.
Teen ettepaneku ja arvan,et ka teemaalgatajal pole selle vasta midagi. Kellel on olnud au sõita omalajal sellise Moskvitšiga millel Perkins 4.107 või 4.108 mootor,võiks lahkelt rääkida oma kogemustest ja juhtumistest.
Kuna viimasel ajal tunnen tõsisemat huvi asja vasta,olen hakanud ka ise sama teemaga tegelema ja nii juba paari aasta jooksul. Siin-seal on veel selliseid Perkins mootoreid liikumas,mis omal ajal autodel peal olid. On tehtud isegi mitmeid pakkumisi....
Mis puutub sellise vanamalli mootori käivitamisse,ei ole asi väga hull. Vähemalt soojal ajal kargas käima nagu põrguline... Jutt halvast käivitusest on kindlasti tingitud varuosade puudulikust saadavusest tol kaugel ajal....saate aru vast isegi,milles brobleem oli. Mootorid olid üsna läbi sõidetud ja see oli vast põhiline põhjus. Mootor oli küllaltki vastapidav. Nagu need vanemad mootorid ikka. Ühe sellise auto omanikuga sai räägitud ja ta mainis,et peale 40 tuh. km. läbimist võis käigukasti maha kanda.... Kohapealt ära sõites ei olevat ka esimest käiku eriti vaja läinud,kuna jõupuudust polnud. Häda oli olnud müraga mis tikkus häirima. Ise ei oska kommenteerida aga kaubikul oleva Perkinsi mootori müra tekitab tõsist väsimust..... Kuna aga Moskvitšil mootor ees ja ka kubatuur väiksem.....peaks asi jääma taluvuse piiridesse.
Teen ettepaneku ja arvan,et ka teemaalgatajal pole selle vasta midagi. Kellel on olnud au sõita omalajal sellise Moskvitšiga millel Perkins 4.107 või 4.108 mootor,võiks lahkelt rääkida oma kogemustest ja juhtumistest.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: Diiselmootoriga Moskvitsid
need on nii vanad mootorid, pean silmas perkins 4.107 ja 4.108, et neile pakkutakse ainult remondi komplekte. Mootoreid ennast tehas enam ei müü paraku.
Tüüpiline tarbimisühiskond. Vahet pole, kui asi on vana, vahetame kogu kupatuse välja, mis siis et asi on korralik. Ei komentaari.
Re: Diiselmootoriga Moskvitsid
2141 müüdi ka Ford Orioni diisliga.
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: Diiselmootoriga Moskvitsid
Vana värk jah,aga õnneks ka Ebay,s on juppe pidevalt müügis. Saab ka osi tellida. Kas ka kõike,ei või väita. Aga millal viimased mootorid 4.108 tehti,ei tea kahjuks. Aga seda mootorit kasutati ja ka kasutatakse veel merediislina. Eks sellepärast veel juppidega kitsaks pole läinud.moskiito kirjutas:need on nii vanad mootorid, pean silmas perkins 4.107 ja 4.108, et neile pakkutakse ainult remondi komplekte. Mootoreid ennast tehas enam ei müü paraku.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: Diiselmootoriga Moskvitsid
Kas eestisse ka selliseid mudeleid kunagi sattunud?vootele kirjutas:2141 müüdi ka Ford Orioni diisliga.
Vahetusfond:
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
Siin lehel olevad osad on pakkuda vahetuskaubaks, võib pakkuda Moskvitsh 427, AZLK 412, GAZ 51 kui ka traktorite juppe.
- partnermosse
- Postitusi: 1583
- Liitunud: 04 Veebr 2009 13:08
- Telefon: 58550555
- Asukoht: Tallinn
Re: Diiselmootoriga Moskvitsid
ALEKO 21413 Ford Orioni 1.3 D 43 kw mootoriga ja Eestis selliseid mina isiklikult pole näinud...
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht
No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Re: Diiselmootoriga Moskvitsid
Mis kuradi matsalka seal viimasel pildil tulemüürile on kleebitud?
Mingi isolatsiooni summutus matt
Mingi isolatsiooni summutus matt
- TALUPOEG TALUJA
- Postitusi: 1192
- Liitunud: 12 Mai 2010 16:03
- Telefon: 56 95 60 13
- Asukoht: Viljandimaa
Re: Diiselmootoriga Moskvitsid
Tundub,et pean pisut asja värskendama. Mõned pildid siis Mosse diiselmootori küttepumbast:
Pump sai viidud siis Oisu Diisel OÜ-sse ja sai kerge uuenduskuuri. Tulemustest on vara rääkida,sest ühtegi pauku pole veel kuskilt tulnud......
Pump sai viidud siis Oisu Diisel OÜ-sse ja sai kerge uuenduskuuri. Tulemustest on vara rääkida,sest ühtegi pauku pole veel kuskilt tulnud......
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Re: Diiselmootoriga Moskvitsid
Lucase rootorpump tundub olevat. Ehituselt sitaks lihtne, lahti võttes vist üldse ainult mingi 15-20 osa ongi..
võrreldes 80ndate Golf 2 diisli mehaanilise jaoturpumbaga, kui lahti võtsin jäi lauale 157 detaili..
siin siis mehaaniline VE mul töölaual tükkidena..
Lucase oma on nagu paar legoklotsi selle kõrval.
Usun, et said tagasi töötava pumba, sest diisli õppejõud oli mul üks Oisu omanikest...
võrreldes 80ndate Golf 2 diisli mehaanilise jaoturpumbaga, kui lahti võtsin jäi lauale 157 detaili..
siin siis mehaaniline VE mul töölaual tükkidena..
Lucase oma on nagu paar legoklotsi selle kõrval.
Usun, et said tagasi töötava pumba, sest diisli õppejõud oli mul üks Oisu omanikest...