Võtsin hoogu mis ma võtsin aga teen siis siia ka oma lustikummutist teema.
Mosse sain ma vanaisa käest 2009 aastal nö sünnipäevaks. Selleks hetkeks oli ta sõitnud 60500 km ja olnud vanaisa jaoks tööauto(veeti kartuleid turule ja puid jne). Minu plaanid olid otseloomulikult vähe teist masti, sest enamus helitehnikast oli juba varem kokku kraabitud. Läbi aastate on vahetatud nii mõnedki korrad plokikaane tihendit,mootoriõli ja paar šarniiri. Ette sai ka pandud lõigatud volga vedrud(3,5 keerdu maha vist) ja mingid lada gaas amordid ja taha said Ford TransitConnect'i tagaamordid.
Alguses nägi ta välja selline

Esimene sügis arvasin, et olen kõva drifti kunn ja suutsin pilli kraavi ära ajada. Kahjudeks siis parem esimene tiib,karp ja uks kortsus. Üks logar läks ka puruks. Välja tõmmates suutsime kahjustada ka vasakut alumist õõtsa ja võlli(mujalt ei julgenud tõmmata, sest raibe oli sellise kalde all, et iga hetk ümber minemas.
Tulemus

Järgmine aasta sai veits "tuunitud" ja kleepse peale loobitud

Nagu pildilt näha siis esimene talv kivigaraazis tegi oma töö ja nii see rooste värvi alt välja ilmuski. Vanaisa oli ühte tiiva äärt klaasriidega ka parandanud ja see osa sadas ka keset 2010 suve küljest(tupoi!), aga see ei seganud noormeestel Moskvitsi nautimist ja edasi sõitmist.
2011 suve moskvits puhkas ja sõpsi onu tegi keretööd ära. Pilt siis enne töökotta viimist

Mingi hetk kui ta minuni tagasi jõudis siis oli nõks tööd veel vaja teha temaga, uuesti stanged külge jne nipet näpet.

Värv mis kokku möksiti oli Renault'i kataloogist ja tehti Tartus Sepakeskuse juures. Et aimu saada mis ta tegelikult välja näeb sai tehtud ka päevavalgel pilt.

Sai siis mosse kevadeks kokku laotud aga kuna ei olnud ei helitehnikat ega ka raha siis 2012 suve puhkas ka varjuall.
2012 lõpus sai ennast kokku võetud ja hakatud jubinaid ostma mis sinna siis tulid

Sinna kuulus siis Pioneer DEH-P88RS
2xSPL Dynamics XTR380D2S(1000w rms tk)
1xSPL Dynamics Ice-3500(~3000w rms @ 0.5oomi)
1xHertz EP2X(2x350w rms@2 oomi)(esimeste midbasside jaoks)
1xHertz EP2 (2x90w rms@2 oomi)(tagumiste midbasside jaoks)
1xHertz EP4 (4x60w rms@4 oomi)(tweetrite jaoks)
4xHertz SV200L(250w rms)(ees)
4xHertz SV165 (150w rms)(taga)
4xHertz ST44 (100w peak) (2 ees, 2 taga)
Bellarusi 100A generaator
2xMoll'i AGM akud 95Ah
Ja woofrivõimu jaoks 70mm2 kaablit nii + kui ja - jaoks eest aku pealt taha ja teistele võimudele sai 35mm2 eest veetud ja mass sai kerest võetud.
Kuna pagassi akud ei mahu siis tuleb teha ette teine koht ka juurde

Loomulikult sai ka kõvasti pigimatti topitud igale poole. Ette ustesse 2 kihti pigimatti 4mm ja peale sai veel selline vigur ka

Lakke sai 3-4 kihti 4mm pigimatti koos vildiga aga suvel selgus, et see liiga raske ja enamus otsustas laest alla tulla ja sinna jäi 1-2 kihti alles.
Põhi,tagauksed, tagakoopad, tulemüür, luuk ja pagassi osa sai tehtud ka 1 kihiga ja kohati sai vilti lisatud.
Tagakoopad said ka veel peale ühe kihi vilti


Nagu me kõik teame, et Kombi pagass pole just kõige õigem koht kõlarite ehitamiseks, kuigi on sealt käinud väga palju erinevaid variante läbi.
Kõige esimene kompott

Teine kompott

Ja veel mingisugused

Siis see viimane sai plaanitud vähe korralikum teha kui kõik eelmised. Sai siis pagassi põhi välja lõigatud(luuk ja ääred) ja kõlar jäi paagi peale kandma.

Sellega sai omajagu liitreid juurde ja asi muutus kahe 15" woofri jaoks mõnevõrra positiivsemaks.
Sai siis woofrikast kokku aretatud, sinna külge veel ka tagumiste midbasside kast

Peaproov

Esiukse podide aretus oli ka omaette ooper, sest seda ei olnud ma kunagi teinud ja siis saigi paari sõpsiga proovitud ja aretatud.


Kahjuks rohkem pilte ma ei leidnud hetkel arvutist nendest podidest.
Väike sünnatort ka mille pruta lasi teha mulle

Niisiis plaan oli Iževsk sõidukõlbulikuks saada 2013. Streetrace'i avalaksuks aga välja tuli nagu alati. Kõik ülejäänud kompott enamvähem valmis aga piduritest õhku välja ei saanud peale esimeste pidurivoolikute vahetust. Aga noh tagant järele tark nagu mul kombeks olla on sai nädal hiljem siis vaadatud korra foorumisse mis kala on kätte ei saa. 2'st niplist lasen ja esipidurid endiselt ei võta. Aga keegi ei mäletanud, et mossel on kolmas nippel ka ees sadulal mida väga ei märka kui ratast maha ei võta

Aga enne seda kui kõik võimud põhja lajatada sain oli võimalus Otepää politseiprefektuuri vanem konstaabliga rääkida,sest ta sattus täpselt peale kui ma konsumi eest läbi sõitsin,et korra koju minna. Tema suust mäletan selliseid ütlemisi:" nagu sa ilmselt isegi aru saad,ei ole see kõige tagasihoidlikum auto tänavapildis ja näha on, et oled siia ööklubi jagu muusikat sisse pannud." Seekord jäin ma ilma trahvita aga kui nad peaks seda pilli ilma ülevaatuseta linnapeal nägema teevad kohe ära.
Ütlesin neile, et seda ei juhtu ja oligi probleem lahendatud.
Sai siis ülevaatusel käidud(LS ~80 000 km)

Vigadeks olid kerge lõtkuga parem rooliots ja HC oli veits kõrge.
Uhkelt pärast ülevaatust

Suvepeale said külge ka whitewall'id

See hooaeg sai läbi mossel kui pidin Tallinnasse HTG'le helirõhu võistlustele minema aga Tartu kesklinnas otsustas sidur saba anda(ei lahutanud) ja nii ta nukralt vahegaasiga Valgamaakonda tagasi veereski.
Paar pilti ka veel



Sõbrapilt


Lõpetuseks sooviks tänada abikäsi:Siim R, Siim A, Ivar K,Raido K, Jarmo P, Priit K, Kristin K, Siret K ja eriti Katrin'it kes kõike seda jama taluma peab igas mõttes.