mario kirjutas:Lucase rootorpump tundub olevat. Ehituselt sitaks lihtne, lahti võttes vist üldse ainult mingi 15-20 osa ongi..
võrreldes 80ndate Golf 2 diisli mehaanilise jaoturpumbaga, kui lahti võtsin jäi lauale 157 detaili..
siin siis mehaaniline VE mul töölaual tükkidena..
Lucase oma on nagu paar legoklotsi selle kõrval.
Usun, et said tagasi töötava pumba, sest diisli õppejõud oli mul üks Oisu omanikest...
No jutu järgi oli enne remonti viimist pump korras olnud,ainult et mootor on töötanud vast rohkem,kui üle 20 aasta tagasi......kui mitte just rohkem aega tagasi. Aga äitüma lohutamast..... Igal juhul peaks lootust olema.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Vanasti valati pangiga kütet sisse, kes seda kulu ikka vaatas. Tõsilugu on see, et Perkinsi mees sõitis kaheksakümnendatel linna ja tee peal oli parajasti remont. Ühest jossist möödudes peeti kinni ja paluti ämbriga kütet. Egas jossimees kade polnud, lasigi pangi diislit täis, sama abivalmilt aitas ka selle mosse paaki valada. Soovis irvitades head teed ja ronis jossi kabiini otsa vaaama, kaugele mossemees jõuab
Loo moraal, diisliga jõuab kaugemale
TALUPOEG TALUJA kirjutas:Olen otsinud siit ja sealt aga kahjuks ei ole saanud teada seda,palju on küttekulu Perkins diiselmootoriga Moskvitsil. Kas kellegil on andmeid? Tänan.
No olen ka kuulnud neid lugusid. Sarnane lugu olla juhtunud millalgi tanklas,kus tädi oli muigand,kui kutid diiselt paaki lasid..... ju siis lootis näha,et kohe-kohe jääb auto seisma....
Huvitav on see,et kuskilt ei saa seda küttekulu asja teada. On küll andmeid aga palju sajale kütust võtab..... Niipalju olen kuulnud kombainerite käest,et sarnase mootoriga tund aega uristades pidi 5 liitert võtma. Kombain aga hoopis teine tera.....pöörded viljavõtu aegu ikka täitsa põhjas. Selge on see,et 5 liitert võtab igaljuhul......
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Nii palju kui mina olen kuulnud sellest diisel mossest,et endine töökaaslane rääkis(vanem meesterahvas).Tal oli diisel mootoriga mosse.Ja ta teab päris palju sellest,aga ei tea kus see mosse nüüd rändanud on see oli minu mäletamist mööda 408.Igatahes küttekulu oli nagu diislil ikka 5-6Liitrikanti ta oli.Igatahes käis ta sellega tanklas tankimas peale seda olid miilitsad kohe järgi,et mida mosse ja diisel
Siis miilitsad tahtsid mootorit näha ja dokumendis oli ka diisel ja öeldi head sõitmist .Pole aega olnud seda teemat eriti uurida.
Siin on brozüüris näidatud,et mootoriga Perkins 4.99 on 70-ga sõites küttekulu 7.5 l. 100 km. läbimiseks. Olen juba tükk aega otsinud andmeid 2140 küttekulu Perkins 4.108 mootoriga aga üsna tulutult. Oleks vaja nüüd leida mingi uuem brozüür aga hetkel ei ole jaole saanud..... Kas kellegil on mõtteid,et kuidas avarustelt see välja otsida.....? Kindlasti on neid trükitud aga meie maale vast vaevalt on sattunud.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Moskvich on masin, mis kestab! IŽ-412 IE (1989) ja AZLK 2140 (1987) omanik 2012, 2013, 2014 Eesti Moskvich Klubi suvesõidu vigursõidu I koht No ja ajaga on saanud DAAZ karburaatorite remont ka hobiks
Tänan. Need kohad juba ammu tuttavad ja kütusekulust Mosse peal pole juttu seal. Aga seda 6.5 l. sõitu tahaks päris kaasa teha! Kunagi sai siin möllatud selle kõri kinnipoomisega aga sõidul 90km. tunnis mina alla 9l.ei saanud. Ja kehval teel sõites pole ka 15 l. sajale mingi kunst.....+linnavahel. Aga linnavahel võtavad kõik ka uuemad kütust rohkem......põhiline on passimine fooride ja ristmike taga....... Midagi parata pole,sest nii need asjad käivad. Muidugi neljanda käiguga 40 km. tunnis sõites saaks 6.5 kätte lahedalt.... aga niigi sõimatakse meid liikluse takistajateks....aeglase sõidu pärast.
Mis aga puutub selle diiselmootori kasutamisse siis igal juhul peaks olema ökonoomsem bensiinimootorist.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....
Õhtust!
Hetkeks siis kütusekulu asjad selged ja millalgi varsti panen siia teemasse ka lingi üles,kus kõik asjad kirjas. Asjaliku info otsimine võttis ikka hulga aega.....
Aga nüüd siis on mul hoopis põnevam teema arutada. Tekkis mõte,et kuidas ja mismoodi oli lahendatud Moskvitš 2140-puhul piduri võimu pumba lahendus. Nimelt pidi saama kuskilt pidurivõim vaakumit......aga hetkel siis on see asi mulle saladuseks jäänud. Vanematel mudelitel nagu 408 oli mehaaniline pidurisüsteem mis võimendit ei vajanud aga kuna 2140 on juba võimendiga siis pidi miskit ka vaakumit tekitama. Kas oli lahendatud asi nii,et generaatori otsas istus vaakumpump või jooksis mõni pisike pumbake kuskil ventika rihma peal. Või oli hoopis pandud ilma võimuta pidurisüsteem....? Ja kollektorist vaakumi võtmine diiselmootori puhul jääb ka vist kõrvale.......Selles natuke kahtlen,et ajas tagasi mindi aga miski asi pidi seal olema. Kui kellegil on teada asja lahendus siis oleksin info eest tänulik.
T.
Perkinsi leiutasid ka venelased.Nii ütles sõber Märt....