MZMA 401 1955 TiitS

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Nonii, jälle on käes kevad. Aeg mosse jälle sõiduvalmis seada. Eelmine hooaeg sai ikka tublisti ringi tiirutatud. Nii Mosseklubi suvesõidul, kui ka mujal. Tehnika pidas hästi vastu. Enne ülevaatust juunis sai vahetatud ülemised šarniirid ja üks tagumine pidurisilinder, mis lekkis. Selle aasta "to do" listi tuleks panna roolikarbi vahetuse. Roolilõtk on ikka päris suur juba.

Mõned suvised pildid:

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt

Sügisel sai Mosse, koos sõbraga, garaazi lume eest peitu pandud. Eelmine nädalavahetus näitasin talle natuke ilmavalgust ja põletasin summutitorud ämblikuvõrkudest puhtaks. Kolisin Mosse teise garaaziboksi ümber, et saaks hakata Steyri kallal tegutsema

Pilt
Pilt

Plaanis oleks Mossel esitiivad laiemaks keevitada. Praeguseid tiibu ei tahaks ära rikkuda.

Kui kellegil on pakkuda enam-vähem seisukorras esitiibu, andke teada.
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Räägin põgusalt siis ka Steyrist.

Eelmine aasta palju teha ei jõudnud. Juhipoolne küljekarp sai uus tehtud ja siit-sealt roostet eemaldatud.

Pilt

Nüüd võtsin käsile teise poole karbi. Astmelauast oli järele jäänud ainult roostepuru. Selle lõikasin koos karbiga küljest ära. Astmelaudu tulevikus külge aretama ei hakka, kuna mulle meeldib ilma rohkem.

Pilt
Pilt

Tutvustan ka antud masina tagavedrustuse lahendust. Alles on jäetud üks peamine lehtvedru, mis hoiab silda kere küljes pikisuunaliselt. Külgsuunalist liikumist takistab paralleelvarras, mis kinnitub kere külge, nagu VAZ-il. Vedru ja amordi püstak pidi pärinema VW Golfilt, mille jaoks on kere külge tehtud päris korralikud vedrukannud. Lisaks on lehtvedruga paralleelselt veel ühed vardad, mis kinnituvad kere külge. Neid ei ole pildilt hästi näha :)

Pilt

Pilte ka seestpoolt

Pilt
Pilt

Kapoti alt on näha ka esisilla lahendust

Pilt

Kõige rohkem meeldib mulle selle sõiduki puhul ikkagi see katuseluuk 8)

Pilt

Üks murekoht on hetkel tagumise akna läbi roostetanud alumine serv.

Pilt

Ise on sellist kumerat serva väga keeruline nullist ehitama hakata. Väga hea oleks saada kuskilt mõni sarnase profiiliga aknaava, millest neid kumeraid nurki oleks võimalik kasutada. Väga hea oleks M401 aknaava leida. Aga mulle tundub, et sarnase profiiliga on ka GAZ 51/52 tagaaken.

Et, kui kellegil pakkuda, võtke ühendust.
myrka00
Postitusi: 12
Liitunud: 03 Nov 2011 12:15
Asukoht: Tallinn-Lihula

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas myrka00 »

Gaz 51 oma tunduvalt suurem. M401 oma ma usun et leiaksin vajadusel.
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Gaz-i oma kindlasti suurem jah aga põhiline, et nurgaraadiused enam vähem sobiksid. Aga jah M401 aken oleks kõige parem. Saatsin sulle PS-i kirja.
Kasutaja avatar
mossejumal
Postitusi: 620
Liitunud: 10 Okt 2009 10:38

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas mossejumal »

Eelmine neljap sai nähtud Ülemistes vähe huumorit tegemas.
Küsimus.Kas mosse originaal sild veel all?
Või midagi kangemat ? Kuida originaal sild vastu peab?
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

M412 sild all ikka veel jah. Ega see eriti vastu ei pea, kui kõvasti peale anda.
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

Tere mosserahvas. Päris pikalt on siin teemas vaikus olnud. Peaaegu 3 aastat. Aeg on läinud kiiresti. 2014. aastal oli jõudnud kätte aeg, kus hing ihkas millegi teistsuguse järele. Proovida, kuidas oleks vabastada end kõigist igapäevastest kohustustest ja rutiinist. Pakkida seljakott ning minna kuhugi kaugele. Näha ka maakera teist poolust. Otsustasin lennata Austraaliasse. Mitte, et see reis nüüd midagi originaalset oleks, aga uus ja huvitav seiklus pigem iseenda jaoks. Naist-lapsi ei olnud, ametialaselt samuti suuremat karjääriredelit ees ootamas ei olnud ning tundus olevat täpselt õige aeg, et olla mõnda aega eemal kodumaast.

Tehtud ja nähtud sai seal nii mõndagi:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Pilt


Aga nüüd teemasse kah. sel kevadel ajasin vana sõbra jälle liikvele.

Aku peale, natukene käiamist ning saigi tule torusse.

Kõigepealt otsustasin, et peaks veidi veermikku korrastama. Amordid olid sel siiani mingid USSR tooted. Paigaldasin alla ringi uusi Sachs gaasiamorte, mis mõeldud küll tagaveolise Lada alla aga mõõtudelt istus ilusti ka Mossele. Veidi tuli kinnitusi ainult modifitseerida

Pilt

Pilt

Pilt

Seejärel mõtlesin, et veidi tuleks tagakoobastel roosteeemaldust teha. Ja kui juba värvitöödeks läheb siis tuleks ära teha ka üks ammu plaanitud modifikatsioon. Täpsemat näha alltoodud fotodel:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Lisaks sa mässatud veel tagumiste pidurite ja ka muuga.
Auto sai sõidukorda täpselt lubatud ajaks:

Pilt

Loodetavasti saate sõidukit jälle lähemalt näha ka suvesõidul :)
Kasutaja avatar
mario
Postitusi: 380
Liitunud: 01 Aug 2010 00:02
Asukoht: Tartu-Jõgeva 55608255

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas mario »

tundub, et auto andestas eemaloldud aja. :D
Kasutaja avatar
TiitS
Postitusi: 261
Liitunud: 16 Veebr 2009 23:52
Asukoht: Rapla

Re: MZMA 401 1955 TiitS

Postitus Postitas TiitS »

mario kirjutas:tundub, et auto andestas eemaloldud aja. :D
Tundub nii. :D Auto seisukord väga hullemaks ei olnud läinud.

Suve algul mingil hetkel hakkas miskit põhja all koledasti plärisema. Eelmine nädal vahetasin keskmise resonaatori uue vastu, kuna tundus, et sealt see kolin pärineski. Sõelad sees lahti. Auto hääl läks väheke jämedamaks ja plärin kadus. Summutit tehes avastasin, et üks alumine õõtsapuks oli oma pesast irdunud, kuna otsaseibid olid kunagi liiga väikesed pandud. Võtsin õõtsa alt ning pressisin puksi sisse tagasi. Lisasin kõigile puksidele ka suured seibid.

Nädalavahetusel sai veidi ringi tiirutatud. Hobiautode lõpukruiis Tallinnas:

Pilt
Vasta