IZ 412 1984 sass
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412 1984 sass
need kes sõidavad rallit viimase piiri peal need sõidavadki vahest välja aga ok ma niisama
Re: IZ 412 1984 sass
Viimasel ajal ilm on võimaldanud, siis oleme jäärada katsetamas käinud. See aasta piigiga (titepiik). Üllatavalt mõnus on, piisavalt libe, aga samas on jälle piisavalt pidamist, et saaks ikka hoo üles ka. Pisut võiks muidugi jõudu rohkem olla, eriti just 4. käiguga, 3. saab veel sõita, aga 4. on jõud üsna otsas.
Pilti ka:
Aga see pole see, mille pärast siia kirjutasin. Probleem on ka. Nimelt õlitusega, õigemini, selle puudulikkusega. Pärast paari-kolme kiiremat ringi oli karterituulutusest löönud õli välja ja samamoodi ilmselt õlivarda august - milles probleem on? Karterituulutus on juhitud õlikogumisanumasse, kus õhk pääseb ilusti välja. Õlivarras on kindlalt omal kohal, aga ometi on kogu juhipoolne kapotialune nurk õliga kaetud. Kui rõngad ei peaks, siis oleks ju sinine suits järgi, aga ei ole. Ja muud probleemi hetkel ei oska arvata ka, mis võiks viga olla.
Ideid?
Pilti ka:
Aga see pole see, mille pärast siia kirjutasin. Probleem on ka. Nimelt õlitusega, õigemini, selle puudulikkusega. Pärast paari-kolme kiiremat ringi oli karterituulutusest löönud õli välja ja samamoodi ilmselt õlivarda august - milles probleem on? Karterituulutus on juhitud õlikogumisanumasse, kus õhk pääseb ilusti välja. Õlivarras on kindlalt omal kohal, aga ometi on kogu juhipoolne kapotialune nurk õliga kaetud. Kui rõngad ei peaks, siis oleks ju sinine suits järgi, aga ei ole. Ja muud probleemi hetkel ei oska arvata ka, mis võiks viga olla.
Ideid?
Re: IZ 412 1984 sass
Kaanetihend on värske ja värskelt ka järelpingutus tehtud... Selle välistaksin. Ilmselt ikkagi rõngad läbi. Lisaks sellele hakkas bensupump lekkima ja generaator on ka kuskilt pihta saanud. Nii kui akuklemm peale panna, läheb generaatoris midagi lühisesse ja praktiliselt põlema. Hea, et pole terve kapotialune põlema läinud.
Alustanud oleme uue mootori ehitamist... Nagu ikka, siis kõik asjad uued, kergeks, kaalu, survet juurde jne. Eks siis räägib ja näitab pilte, kui on midagi näidata. Praeguseks on nii palju tehtud, et plokk on puhastatud ja kaas on lihvimises...
Alustanud oleme uue mootori ehitamist... Nagu ikka, siis kõik asjad uued, kergeks, kaalu, survet juurde jne. Eks siis räägib ja näitab pilte, kui on midagi näidata. Praeguseks on nii palju tehtud, et plokk on puhastatud ja kaas on lihvimises...
Re: IZ 412 1984 sass
Pole ammu siia kirjutanud - see masin jääb eksperimentideks-külasprintideks-rajapäevadeks... Ehitame uut rahvaralli masinat. Väike pilt ka poolikust asjast (juttu tuleb ka hiljem, kui asi valmis):
Aga teemas oleva kere peal on mootor vahetatud, peale läks ühe doonori pealt alumine ots, plokikaas selle auto originaalmootorilt (üle käidud, 0,7mm maha võetud), Weber karburaator, kontaktivaba, nukkvõll Dr. Tuhalt ja muud väiksemad asjad... Nädalavahetusel olid esimesed hääled, eks näis, mis ja kuidas. Proovib 18. oktoobriks asja valmis saada, et jõuda Vasalemma Ladaklubi rajapäevale. Teha on palju - süüde paika saada, karburaator üle käia, sidur tekitada, pidurid üle käia jne...
Aga teemas oleva kere peal on mootor vahetatud, peale läks ühe doonori pealt alumine ots, plokikaas selle auto originaalmootorilt (üle käidud, 0,7mm maha võetud), Weber karburaator, kontaktivaba, nukkvõll Dr. Tuhalt ja muud väiksemad asjad... Nädalavahetusel olid esimesed hääled, eks näis, mis ja kuidas. Proovib 18. oktoobriks asja valmis saada, et jõuda Vasalemma Ladaklubi rajapäevale. Teha on palju - süüde paika saada, karburaator üle käia, sidur tekitada, pidurid üle käia jne...
Re: IZ 412 1984 sass
Vasalemmas käidud, mootor siiski originaal, mingi vana doonori pealt, kaas samamoodi. Ainus asi, mis ei olnud originaal, oli karburaator. Selleks siis Weber 32/36. Alla said laiendatud veljed koos 185/70 suvekatega, mootorisse läks täissünt 10W-60. Arvatavasti läks nõks liiga palju, alguses suitses ilusasti. Aegade poolest ei midagi hullu, aga oleks võinud ise paremini sõita lihtsalt... Tehnika oli täiesti töötav (va. sidur, mis lõpetas lahutamise).
Paar pilti ka (autor all paremas nurgas, tänud):
Paar pilti ka (autor all paremas nurgas, tänud):
Re: IZ 412 1984 sass
Mis sellest õli välja ajamisest saanud on? Oled jaole saanud veale? Mul endal sama probleem,kuskilt lööb õli välja,kogu mootor juhipoolt leemendab õlist.
Re: IZ 412 1984 sass
Õli ajas eelmisel mootoril välja, seda ainult karterituulutusest. Viga jäigi külge, teada pole saanud, mis seda põhjustas, enne jõudis karterist õli otsa saada ja mootor kokku joosta... Arvatavasti rõngad läbi.
Uuel (vana, suvalise doonori pealt) mootoril põletab õli, seda ilmselt seepärast, et läks natuke liiga palju sisse. Soovitan kasutada väheke paksemat õli. Aga normaalne see ei ole, et karterituulutusest õli välja peksab - üldiselt viitab kolvigrupi remondile.
Sisevideo kiiremast voorust:
Uuel (vana, suvalise doonori pealt) mootoril põletab õli, seda ilmselt seepärast, et läks natuke liiga palju sisse. Soovitan kasutada väheke paksemat õli. Aga normaalne see ei ole, et karterituulutusest õli välja peksab - üldiselt viitab kolvigrupi remondile.
Sisevideo kiiremast voorust: