MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
marek
Postitusi: 377
Liitunud: 05 Veebr 2009 12:29
Asukoht: Pärnu/Tartu
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas marek »

TALUPOEG TALUJA kirjutas:...Kui remondi ära teed,kaabid kõik tagi maha,lööd ka parema õli sisse. Kui mootori oma käega ära teed,pole rohkem sinna asja vaid tegeled sõitmisega.
Lisaks, kindlasti ka kasutatavate vene päritolu varuosade kvaliteeti tarvis kriitiliselt hinnata. Üks hea tuttav ehitas äsja kliendile Volga Gaz-24-10 käigukasti. 2 uut varuosa kasti ning palju uusi varuosa detaile aeti kokku, et üks korralik komplekt kokku saada kuna enamus detailid olid defektsed või täitsa praagid.
Selle auto mootori tegijal (teine meistrimees) oli sama probleem, et mitu komplekti uusi varuosa kolbe rändas otse utiili ning varuosa väntvõll oli vaja üle lihvida kuna kaelade mõõdud mööda jms. jamad. Kiruti maapõhja neid vene varuosi selle projekti raames.

Lääne masinatega, mida muidu ehitatakse, sellist varuosade kvaliteedi probleemi ei olevat. Igal juhul vene kraamist seal nüüd mõneks ajaks isu täis. Antud tööd tegid inimesed, kes spetsialiseerunud poolekohaga võidusõidu masinate ehitamisele ning seega võimalik, et kvaliteedi ja täpsusnõuded ka veidi kõrgemad kui tavategijatel. Samas kui endale teha, siis vast ikka max. kvaliteediga mis ise suudab.

Aga edu ehitusel!
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

stern100 kirjutas:No mis siis enam halada, tuleb tegutseda kui arengut tahad.
Ma ei hala siin. Tõden lihtsalt fakti,et asi ei tööta sellisel kujul.
Vana mootor läheb vahetusse kuna sellega TÜV läbimine on ilmselt lootusetu praegu. Vana mootori võib lahti võtta ja siis uurida,mis tal sees on nagu Talupoeg tõdes ;) senikaua aga saab sõita ka kui midagi ikka aiste vahel on.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas SanderV »

https://www.youtube.com/watch?v=lIPaP0YAGYc
Sellisele nähtusele täitsa remont olemas
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Häid pühi kõigile Mossehuvilistele ja omanikele. :auto
Pole ammu miskit kirjutanud aga polegi,millestki väga kirjutada.
Proovisin isegi ühe korra suvel TÜV teha aga kukkus läbi, vead roolikarbis lubatust suurem lõtk(karp ise õhtul), tagasild tatine pealt ning liiga kõrge ving ja õline mootor. Muud pisiasjad olid nende kolme kõrval, sisuliselt ei miskit.

Enne,kui ma vana mootori päriselt maha kannan, otsustasin vaadata,mis n.ö "karu kõhus" ka sees on.


Proovin asja paremaks nokitseda,kaotada pole miskit otseselt.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Vot siis ja mina mõtlesin,miks sooja ei tule.

Pilt

Osa voolikuid on ka kivikõvaks muutunud ja trossi,mis seda kraani liigutab ei ole ka alles enam.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3342
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas stern100 »

Puhta pisimured ju. Võtab mootori maha ja teeb korda, juppe ju peaks jaguma? Ja kui ei siis neid igalt poolt saada :)
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 136 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Selge on see,et peale ühe vidina tuleb 10 muud asja veel ära vahetada,kuna aeg on lihtsalt oma töö teinud.
Keegi mingit head pesuvahendit oskab soovitada,mis selle paakunud vanaõli lahti leotaks mootorilt?

Päris kõike ikka pole. Uusi hülsse ja saalesid ei ole mul kahjuks,muud materjali leidub küllalt.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1722
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas wax »

MAZ kirjutas: Keegi mingit head pesuvahendit oskab soovitada,mis selle paakunud vanaõli lahti leotaks mootorilt?
http://t-puhtax.ee/product/turbo/
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas Muhulane »

Paakunud õli võtab lahti kõige mõnusamalt tulise veega survepesur. T-Puhtax Turbo on hea siis,kui on võimalik kogu detail lahusesse visata ja sinna vädima jätta. Sööb päris mõnusalt läga lahti. Mina olen ise kasutanud ohtralt POLAR-i mootoripesu ja ka CRC mootoripesu pluss survekas. Ja mehhaaniline puhastamine. Mõnedes kohtades on ajapikku tahe kiht tekkinud ja seda muidu ära ei saa,kui kaapides.
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: MAZ ex.IZ 2715, AZLK 2140 1981

Postitus Postitas MAZ »

Teen väikse uuenduse,kuna külmaga nagu nii midagi paremat teha ei ole,kui arvutis istuda.

Olen nüüd mootori enam vähem puhtaks nühkinud, samuti pesin puhtaks jahutussärgi mootoril. See oli ka korralikult "moosi" täis seespoolt. Põhimõtteliselt sai plokikaas ka lahtivõetud ja kõik üle käidud. Nagu arvasin olid klapisääretihendid olematud või neid polnudki olla enam. Vanamalli tihendid on pisikesed rõngad ja need ei saagi õli pidada juba originaalis. Asendasin need n.ö tänapäevasema versiooniga.
Pilt

Üldiselt ei ole midagi katastroofilist aga mõned asjad on lihtsalt moraalselt vananenud. Üllataval kombel osutus suurimaks komistuskiviks, väljalaske kollektori ja plokikaane tihendid,mida otsisin mitmest poest. Õnneks olid Tartu ühes paremini varustatud kohas täitsa letikaup. Kuid jama oli rohkem nendega kui asi ise rahaliselt väärt oli.
Lisaks tuli ka mässata ära rikutud karteri õlipunniga,mille sain kätte alles siis ,kui konstrueerisin nullist uue võtme.

Tegijal juhtub mõndagi ehk 1:100 juhus,et nookur maha murdub. Ei teinud midagi valesti, täpselt tegi nii nagu raamat ja Youtube videotes näidatud oli. Lihsalt murdus ära ja kõik. Võibolla isegi hästi,et see lauapeal andis järele,mitte mootoris töötamise ajal.
Pilt

Neile,keda huvitab siis kulude pool siiani:
Väljalaske kollektori tihendid:4eur
Klapisääretihendid:8eur
Puhastusvahendid: 17.80eur

Lõpetuseks vajalikud abimehed,mis said juba 2017.a ära soetatud:
Pilt
Pilt
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Vasta