Iz 2715 1992 oliver

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 100
Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Telefon: 56780747
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Iz 2715 1992 oliver

Postitus Postitas Oliver »

Tervist foorumirahvas!

Eelmise mosse (AZLK 2140 elite 1976) ehitusest ei olnud kuidagi viitsimist siia teemat teha, aga praeguse mossega katsun kuidagi kirjutada siia ühteist. Tegemist siis IZ 2715'ga. Aastat ei tea, seega jääb praegu mootoril olev aastaarv - 1992. Eelmise aasta lõpus ostetud seltsimees Marko käest. Väga pikka aega olen sellist mosset taga ajanud ja nüüd leidsin. Ei olnud väga valiv, sest tegu unistuste mossega. Plaan on teha korda, mitte restaureerida. Hetkel veel jätan kuudi peale, aga suht suure tõenäosusega võtan selle maha ja ehitan kastikaks.
Pilt[/url]

Mosse seisukorras olin teadlik ning just selline ongi hea projekt - saan kõik teha oma kätega. Ei ole eriti selline tüüp, kes ostab teiste valmis projekte, ikka ise peab ehitama! Tööd on meeletult palju, mis on hea! :)

Sai mosse töökoja juurde viidud ja kui tööpäeva lõpuks jääb väike auk, siis saab mosse kallal tegutseda.
Pilt[/url]

Praeguseks on salong suures osas tühjaks tehtud, mootor koos kastiga maha võetud ja suures osas esiots lahti võetud.
Pilt
Pilt
Pilt
Leidsin ka mõne hapu koha. Siit ka küsimus: Millist plekki soovitate kasutada keevitamisel? Kas 1mm paksusega külmvalts põhja keevitamiseks ja 2 mm poolraamide ja muude tugevate kohtadele sobiks? Ei ole isu teise mosse katusepleki kallale minna.

Praeguseks tekkis mõte, et keevitan esiosale nii umbes 5-8x5-8 cm mõõdus nelikant toru mädade kohtade asemele. Arvan, et tolle käsivända augu kaotan ära (kuna pole kunagi seda kasutama pidanud ja ilmselt ei hakkagi kasutama).
Pilt

Kõik mõtted, soovitused ja viited on alati teretulnud!
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
hard0
Postitusi: 364
Liitunud: 22 Mai 2010 21:29

Re: Iz 2715 1992 oliver

Postitus Postitas hard0 »

Mina lõikaksin erikojuga plekijupid mõne teise mosse küljest. Kuudi soovitaksin peale jätta - neid kastikaid on kõik kohad juba täis ning plastikdifuusoriga pirukas oleks näiteks mosseklubi üritustel kõva eksootika minu arvates :D
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Kasutaja avatar
kassu
Postitusi: 288
Liitunud: 23 Aug 2014 19:18
Asukoht: kuressaare

Re: Iz 2715 1992 oliver

Postitus Postitas kassu »

Jõudu, jaksu ja paksu rahakotti! Sellest tuleb sul ikka kihvt projekt.
AZLK 2140, aastast 1983.
irukas
Postitusi: 180
Liitunud: 03 Sept 2013 18:28
Telefon: 55 81 505
Asukoht: Iru küla

Re: Iz 2715 1992 oliver

Postitus Postitas irukas »

Palju jõudu.
Mu kastikal ootab selline töö ees.
Pilt
Pildipeal on vedru ots juba omal kohal, muidu oli toas otsapidi.
Pilt
Linnuvabriku garaaž
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 100
Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Telefon: 56780747
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Iz 2715 1992 oliver

Postitus Postitas Oliver »

hard0 kirjutas:Mina lõikaksin erikojuga plekijupid mõne teise mosse küljest.
Mul on üks 2140 varuosadeks, aga ei taha plekkide kallale minna. Katusesse augu sisse lõikan siis mädaneb salong ära. Sellel on väga ilus punane riidest sisu (tundub originaal või kellegi väga väga hea kätetöö).

Irukas, jõudu ikka tarvis! Minu masinal olukord nii hull ei ole, aga samas sellisel juhul saab põhi juba korralikumalt tehtud ja kestaks palju kauem :)

Kahjuks on sedasi, et rahakott väga palju korraga ehitada ei kannata. Pigem vaikselt ja korralikult kui odavalt, väga kiirelt ja 2 kuu pärast uuesti. Selleks suvesõiduks valmis ei ürita saada, see aasta veel teise mossega kohal :D
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 100
Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Telefon: 56780747
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Iz 2715 1992 oliver

Postitus Postitas Oliver »

Nonii!

Alustasin siis roostetõrjega. Plaanin siis kõige esimesena mootoriruumi ja selle ümbruse korda teha. Veidi jäin kahtlema, kas ja kuidas värv peale lasta. Kasutan pudelit nimega "antirust". Roostega kokkupuutel muutub lillakaks. Pudeli peal kirjas, et ei pea pärast maha lihvima, vaid võib kohe üle kruntida. Siiski tundub kindlam maha lihvida. Praeguselt olen tegutsenud sedasi: Suurem rooste liivapaberiga maha, siis antirust selga, paar tundi seisab, siis liivapaberiga üle ja suvaline värv peale (hetkel täiesti tavaline sprei värv).

Miks ma kohe krunti ei tõmba peale? Sellepärast, et ma ei ole kindel, millal ma saan korralikumalt kõike üle värvima ja selleks ajaks võib asi uuesti roostetama hakata. Saan alati selle värvi maha lihvida kerge vaevaga.

Küsimus mastiksi kohta: Kuidas peale kanda mastiksit? Vana mastiks/värv maha, krunt, värv ja siis mastiks? Või võib kohe krundile selga tõmmata? Kindlasti on ka häid krundivärve, mida soovitate kasutada. :)

Plaan on varuosa mosselt esisilt pirukale alla keerata, kuna sillatala on veidi liiga palju roostes ja kohati läbinähtav. Üritasin silla poldid kuidagi lahti saada. 3 sain kudagi lahti meelitatud aga neljanda keerasin koos poolraamiga välja :D Viimasest pildist siis täpsemalt näha, mis seisus on vasak esimene poolraam. Ilmselt tuleb plaanitust veidi rohkem välja vahetada. Arvan, et ka uksed vahetan ära, kuna juhiuks tagurpidi lennanud ja vähemalt kilo pahtlit peal ja parem uks on suhteliselt kõver. Õnneks on varuosa mossel uksed sirged ja roostevabad :beer

Paar pilti ka tehtud tööst.

Pilt
Pilt
Pilt
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
Kasutaja avatar
wax
Site Admin
Postitusi: 1722
Liitunud: 01 Veebr 2009 01:47
Telefon: 53414666
Asukoht: Linnuvabrik
Kontakt:

Re: Iz 2715 1992 oliver

Postitus Postitas wax »

Oliver kirjutas:Saan alati selle värvi maha lihvida kerge vaevaga.
Ei ole see midagi kerge vaev. Päris suur töö :) Tunduvalt kergem on epokrunt selga lasta. Hiljem lihtsalt tõmbad karukeelega matiks ja rasvaeemaldajaga puhtaks ning siis pinnavärv peale.

Paljud lasevad jah mastiksi otse krundile. Soovitan ikkagi värvida kah. Sest kui mastiksi üle kännu või kivi sõites maha nühib, hakkab sealt rõõmsalt roostetama. Pinnavärv kaitseb selle eest.
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 100
Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Telefon: 56780747
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Iz 2715 1992 oliver

Postitus Postitas Oliver »

Olen midagi vahepeal valmis jõudnud. Mäda poolraam on vahetatud. Alguses arvasin, et teine poolraam on korras, vaid pindmine rooste. Aga kui hakkasin nühkima siis leidsin ühe pisikese augu. Kruvikeerajaga sorkides leidsin mõne nõrga koha. Õnneks ei olnud terve poolraam ussitanud. Vahetasin ussitanud pleki ära ja nüüd siis poolraamidega korras, loodetavasti. Leidsin, et parem oleks aku alus ära lõigata ja uus ehitada, sest see oli ka suhteliselt mäda koos selle aluse plekiga. Tegin plekist uue ja loodan, et töötab. Võibolla ei tulnud kõige parem, aga enam vähem otse ta sai ja akut hoiab kinni :beer

Tean, tean... ei ole kõige korralikum ja meeletult sirge värk ning keevitus ei ole kohe kindlasti profitasemel. Aga pärast keevitust kargasin, hüppasin ja viskasin 10 saltot keevitatud poolraami peal ja kere ei teinud teist nägugi. Kui minusugust suurt meest juba kannatas, siis peaks ju ideaalis toimima :)

Peale lastud suvalise värvi eemaldasin väga lihtsalt lahustiga. Kuna lasin ainult ühe kihi, siis lapiga nühkides tuli suht koheselt maha. Terve esiotsa nühkisin enam vähem puhtaks, vähemalt nii palju kui silma jäi ja kui palju viitsimist oli :D, ei olnud väga isu metallini välja lihvida. Muidugi roostes kohad lihvisin korralikumalt üle, kuid kus oli ilus värv, matistasin lihtsalt ära. Sai siis selga tõmmatud pruun krunt.

Kuna pirukal ei ole dokumente, veel, siis on mul võimalus värv ära muuta, kuid ei ole suutnud veel välja mõelda, mis värv tuleks. Ilmselt ei hakka kohe üleni ära värvima ja seega mõtisklesin, et jääb võibolla valgeks. :)

Siit ka mõned pildid tehtud tööst.

Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Pilt
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
Kasutaja avatar
Muhulane
Postitusi: 686
Liitunud: 04 Aug 2014 17:48
Telefon: 5108714
Asukoht: Muhu saar

Re: Iz 2715 1992 oliver

Postitus Postitas Muhulane »

Esimesele põikitalale on vända auk sisse tegemata jäänud :) Kõik muu võib olla aga see peab olema :)
Ikkagi inimene.
Mis sest,et muhulane :)
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 100
Liitunud: 04 Jaan 2014 21:45
Telefon: 56780747
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Iz 2715 1992 oliver

Postitus Postitas Oliver »

Muhulane kirjutas:Esimesele põikitalale on vända auk sisse tegemata jäänud :) Kõik muu võib olla aga see peab olema :)
See auk jääks väga halvale kohale. Kahjuks või õnneks ei ole kordagi pidanud vändast käima panema. Jääb seekord tegemata ja kui lähebki kunagi tarvis, siis lihtsalt ehitab selle sinna :)
Azlk 2140 Elite 1500 S 1976
IZ 2715 1992

Pilte minu tegemistest leiab siit: https://www.flickr.com/photos/138426639@N08/albums
Vasta