Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
hard0
Postitusi: 364
Liitunud: 22 Mai 2010 21:29

Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Postitus Postitas hard0 »

marek kirjutas: Ümberehitamise asemel prooviti sageli saada auto registrisse iseehitatud sõidukina, kuid siin põrkuti teiste normidega. Esiteks ei suudeta Maanteeametile tõestada, et auto kere või raam on tõepoolest ise ehitatud ja ei kasutata mõne tootja valmistatud keret või raami.
Mina mõistsin antud lõiku artiklis nii, et härrad ei saanud mingile autole ümberehitusluba, kuna ümberehitused niivõrd suured või hõlmasid mõnda keelatut sõlme(näiteks pidurite ümberehitus). Seetõttu üritati ümberehitatud auto omavalmistatu pähe arvele võtta, kuigi enamik autost siiski tehasetoodang, mitte omavalmistatu.

Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus nr 42, § 9, lõige 2: Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest.
See kui palju erinev on piisavalt erinev, on ilmselt Maanteeameti otsustada. Ühes enam mittekehtivas määruses on varasemalt seda ka täpsustatud: "Sõiduki välimus peab erinema sedavõrd tehases valmistatud sõiduki välimusest, et see ei oleks vastuolus autorikaitse õigusega."

Olgu ka ära öeldud, et ei ole võimalik omavalmistatuna arvele võtta varuosadest koostatud autot.
AZLK 426(427) 1973
AZLK 2140 "Rallye" 1977
Kasutaja avatar
fokser
Postitusi: 330
Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Asukoht: Tallinn

Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Postitus Postitas fokser »

Hr hard0 on ilusti seadusandluse punkti välja toonud. Igasuguseid ajakirjanike ei tasu uskuda, kes teab, kust nemad seda infot võtavad ja kuidas saadud infot tõlgendavad. Kõige parem on ikka ise uurida.

Maanteeamet: Üksikkorras valmistatud sõidukid... https://www.mnt.ee/et/soiduk/soiduki-um ... d-soidukid

Mida näeme:
Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele. Sõiduki välimus peab erinema tehases valmistatud sõiduki välimusest. M1 ja N1 kategooria sõidukil peab olema omavalmistatud kere või raam. Pidurisüsteem ja rool peavad olema tehases seeriaviisiliselt valmistatud autolt. Vähemalt järgmised osad ja seadmed peavad olema EÜ- või E-tüübikinnitatud: esiklaas; turvavööd; rehvid; valgustus- ja valgussignalisatsiooniseadmed; tahavaatepeegel.

Kere või raam, võib olla nii ükes tükis, kui eraldi. Mõningadate tänapäeva maasturite kered on endiselt eraldi raami peal. Minul: BMW doonori ja Mosse kere on ehitatud üheks uueks tervikuks, mille käigus välimine osa muutus täielikult. Pannes kõrvale originaalsed kered, erineb praegune nii ühest, kui teisest. Seega ISE EHITATUD. Minu lause Mareku postituses, viitas selgelt põhjale, mitte kogu kerele. Kasuta doonorina mida tahad, kuid tulemus EI TOHI OLLA üks-ühele tehase poolt toodetud autole. Näiteks: Ferrari koopiat sa Eestis arvele ei saa, kuigi see on ise ehitatud. Väga tähtis on ka esimene lause: "Üksikkorras valmistatud sõiduk peab vastama kehtivatele tehnonõuetele". Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded: https://www.riigiteataja.ee/akt/13191853

Ümberehitus on hoopis teine teema. Seal on olnud siiani väga ranged reeglid. Vastavalt seadusandlusele ei tohi sa oma autole ise mitte midagi paigaldada ega vahetada. Rõhutan siin, et... AMETLIKULT. Ehk siit tuleb ka see ajakirjaniku artikkel - kuna igasugused tuunijad ei suuda oma muudatusi ümberehitusena läbi suruda, siis üritavad seda Maanteeametile iseehitatud auto pähe määrida. Selgitan: Kui paned oma kärule vinge spoila külge, siis ametlikult peab selle kohta olema tehnilises passis märge :o
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Kasutaja avatar
fokser
Postitusi: 330
Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Asukoht: Tallinn

Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Postitus Postitas fokser »

Mosse ärkas täna talveunest! Masina käivitamiseks kulus täpselt 2 sekundit, kuigi viimati töötas mootor 6 kuud tagasi. Ei jõudnud isegi võtit keerata, kui mootor juba nurru lõi. Sakslased ikka teavad, kuidas mootoreid ehitama peab.

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis fokser, 31 Jaan 2021 22:49, muudetud 3 korda kokku.
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Kasutaja avatar
fokser
Postitusi: 330
Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Asukoht: Tallinn

Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Postitus Postitas fokser »

Tervitused kõigile!
Loodan, et kõik püsivad tervena praegusel ajal. Kurbusega pean tunnistama, et pole oma teemas kaua midagi kirjutanud. Enda kaitseks saan vaid öelda, et väga polegi midagi kirjutada olnud. Eelmine hooaeg sõitsin Mossega kõigest 2500 km ja suurema osa seisis masin garaažis. Eile õhtul tekkis huvi auto korraks värske õhu kätte välja tuua ja veidikene lõõre puhastada. Seega nüüd saan ametlikult kinnitada, et esimesed 11,5 km on sõidetud ja selle aasta hooaeg Mossel avatud. Siin ka väike tõestus:

Pilt

Pilt
Viimati muutis fokser, 31 Jaan 2021 22:47, muudetud 2 korda kokku.
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Kasutaja avatar
Martpoiss
Postitusi: 475
Liitunud: 29 Mär 2010 12:26

Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Postitus Postitas Martpoiss »

Kas päriselus on auto kere sama ilus kui pildilt paistab :) Pildil ei paista ühtegi keevituskohta tekkinud mõra või järgikuivanud pahteldust mis nii paljude keevituskohtadega autol välja võiksid tulla. Väga korralikult tehtud kere ja värvitööd :) Varsti on paras aeg järgmist ehitama hakata :auto
Kasutaja avatar
fokser
Postitusi: 330
Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Asukoht: Tallinn

Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Postitus Postitas fokser »

Ei, antud pilte ma töödelnud ei ole :). Nii nagu telefon need tegi, nii ma ned üles ka laadisin. Eks mõningad defektid on 10 aastaga välja tulnud ja ka kivitäkkeid esiotsas sõitmisest. Palja silmaga on võimalik kõik need üles leida. Kuid tõesti, iseehitatud auto kohta on värv säilinud väga hästi. Peale auto värvimist, maaler hoiatas mind kohe, et arvatavasti 3 aasta pärast oleks vaja auto uuesti üle värvida. Seega hetkel igati plussis. :D
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Kasutaja avatar
fokser
Postitusi: 330
Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Asukoht: Tallinn

Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Postitus Postitas fokser »

Hei

Vaatan, et juba pikemat aega pole siia midagi kirjutanud. Lisaks sellele avastasin, et kõik Mosse pildid on minu teemast kadunud... Tuleb välja, et FotoAlbum on tegevuse vahepeal lõpetanud ja koos sellega kõik pildid endaga kaas võtnud. Eelnevalt olen juba korra kõiki pilte siia uuesti laadinud ja tundub, et saan seda taas teha. Eks proovin lähiajal kõik pildid taastada.

Mossest aga niipalju, et hetkel ootab masin uue hooaja algust. Viimased aastad olen sellega kuidagi häbematult vähe ringi sõitnud, eelmine suvi kõigest 500km. Saaremaa sõit tõi enamus kilomeetreid. Põhjus pigem teistes hobides, autoga kõik korras... keera võtit ja sõida. Proovin sellel suvael Mossega veidi rohkem tegeleda, muidu kasvatab auto juured alla... :)

Mosse hetkel talveunes:

Pilt
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Kasutaja avatar
fokser
Postitusi: 330
Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Asukoht: Tallinn

Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Postitus Postitas fokser »

Selle aasta esimesed 116km sõidetud. Aku peale, võtit ja käima ta läks. Isegi ei mäleta, kuna viimati mootor töötas.

Pilt
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Kasutaja avatar
fokser
Postitusi: 330
Liitunud: 24 Mai 2013 15:48
Asukoht: Tallinn

Re: Moskvich 400 Hot Rod, fokser

Postitus Postitas fokser »

Tere kõigile!
Pole päris pikalt midagi kirjutanud, kuid muretsemiseks pole mingit põhjust. Mosse endiselt töökorras, kõik toimib. Eile peale 8 kuu pikkust seismist ärkas auto taas ellu, aku peale, võtit ja käima ta koheselt läks. Mul teised uued autod ei käivitu ka nii nagu see Mosse. Lihtsalt uskumatu! Nüüd Mossel kindlustus ja ülevaatus tehtud... saab taas linna vahele inimesi rõõmustama minna. Võimalusel liitun kindlasti selle aasta Mossede suursõiduga. :auto

Pilt

Pilt
Päävä mõtõh: "Ku üts uss kinni lätt, tulõ tõõnõ koskil vallalõ."
Tiiä külh, mul oll ka kunagi Moskvits...
Vasta