
Kas need poldid pole mitte tsingitud? Endal oli plaanis lõpus drinitoli peale lasta, kaitseks. Samas võiks otsad mastiksiga katta, vajadusel nokib maha ja keerab. Eks ole veel näha.
Võid vastu vaielda, aga need näiteks kas või Würth-st ostetud (kuum)tsingitud poldid-mutrid ei kõlba projekti puhul väga üldse. Lähevad nad päris kiiresti rooste ja hiljem veel hullem jamamine kui 30. aastat vanade originaal jubinatega.jartmok kirjutas:Kas need poldid pole mitte tsingitud?
Need Würthi (või kelle iganes) 8.8 tugevusastmega poldid-mutrid on ilusad küll, aga siinkohal on nende kasutamine lubamatu. Moskvitsi esisillas kasutatakse eriterasest polte, mille pealael on tähis X. Need tuleb kõik oma kohale tagasi panna. Peale selle on neil keermestik tihedama sammuga, lisaks pildil asendatud poltide mutrid on originaalis pikad. Peale selle käib kahe silindreid ja käändtelge ühendava pikema poldi mutrite alla kahe auguga ühine stopperplekk, mille plekkkõrvad painutatakse peale mutrite kinnitamist nende kahele tahule. Samasugused tugevast materjalist X tähisega polte kasutatakse veel esisillas ülemiste ja alumiste sarniiride kinnitamiseks, alumise ning samuti ülemise hõõtshargi kinnitamiseks silla tala külge, nende vahel on veel ratta kalde reguleerliistakud. Ka nende poltide peade alla käib ühine kõrvadega stopperplekk . X-ga on veel kardaani kinnituspoldid-mutrid mõõdus M8x1, ning tagasillas kumbalgi pool 4 M10 polti pooltelgede kinnitamiseks. Seega kõik on väga vastutusrikkad kohad.jartmok kirjutas:
Jartmok. Seekord ülehomseni. Kui kellegile tundub, et miskit on valesti minukokkupanemisel siis kindlasti õelge seda!
Kas mitte otse vastupidi. Piklik munak kinnitub hoopis ''lambajala'' ehk pendelhoova külge, roolikarbi pool on tavaline ümar. Kausid on kõigil ühed, kuid ''lambajala'' munakal käib kahe kausi vahele kapronist sõrmus, mis on välisringilt kausi mõõdus ning kõrguselt võrreldav kausi serva kõrgusega.moskiito kirjutas:pikema munaga sõrm läheb rooli karbi külge. selle pesa on kohe teistest erinev, kui tähelepanelikult vaatad, siis üks kaussidest on kõrgema äärega kui ülejäänud. pm peaks neid olema 2
Karu2 kirjutas:Need Würthi (või kelle iganes) 8.8 tugevusastmega poldid-mutrid on ilusad küll, aga siinkohal on nende kasutamine lubamatu. Moskvitsi esisillas kasutatakse eriterasest polte, mille pealael on tähis X. Need tuleb kõik oma kohale tagasi panna. Peale selle on neil keermestik tihedama sammuga, lisaks pildil asendatud poltide mutrid on originaalis pikad. Peale selle käib kahe silindreid ja käändtelge ühendava pikema poldi mutrite alla kahe auguga ühine stopperplekk, mille plekkkõrvad painutatakse peale mutrite kinnitamist nende kahele tahule. Samasugused tugevast materjalist X tähisega polte kasutatakse veel esisillas ülemiste ja alumiste sarniiride kinnitamiseks, alumise ning samuti ülemise hõõtshargi kinnitamiseks silla tala külge, nende vahel on veel ratta kalde reguleerliistakud. Ka nende poltide peade alla käib ühine kõrvadega stopperplekk . X-ga on veel kardaani kinnituspoldid-mutrid mõõdus M8x1, ning tagasillas kumbalgi pool 4 M10 polti pooltelgede kinnitamiseks. Seega kõik on väga vastutusrikkad kohad.jartmok kirjutas:
Jartmok. Seekord ülehomseni. Kui kellegile tundub, et miskit on valesti minukokkupanemisel siis kindlasti õelge seda!
Kes Bertelovi-Kitse Mossepiiblit on lugenud, teab, et sellest on ka seal juttu.
Edu!
Orginaal poldid lihtsalt olid nii rosstes, et oleks kordades ohtlikumad kui need uued. Osasi pidi isegi relakaga lahti lõikama ja seega neid pole enam. Kust uusi selliseid siis leiab?Karu2 kirjutas:Seda riski suurust ei tea hinnata keegi. Nende liited võivad kergesti lõtvuda. Kui aga juhtub, et poldid löökidele- väänetele vastu ei pea ja lähevad pinge all näiteks hoopis pooleks. Juhtub avarii, keegi saab viga, toimub uurimine, juurdlus, vastutusele võtt. See on küll must stsenaarium, kuid seda tuleks vältida.
Terastel on väga palju erinevaid marke, neil on erinevad omadused: sitkus, jäikus, haprus, elastsus jne. Selleks, et kõike seda sügavuti teada saada, on vaja tudeerida materjalide tugevusõpetust. Kui siin on autoehitajad- insenerid leidnud, et tuleb kasutada selliseid polte, peaks seda aktsepteerima.
Mis põhjusel sa tahad ettenähtud poltidest loobuda?