IZ 412 1975 Jartmok
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412 1975 Jartmok
Muidu on väga ilus ja kena, aga soovitan väljaulatuvad poldi otsad siiski lühemaks jätta kuna rooste on selline vahva asi, et kui sinna peale kasvab, siis on taas lahtivõtmisega probleem (heaküll,et mitte suur, aga siiski ) ja muidugi oleks ka esteetilisem ,nii nagu praegu -noh jah maitse asi -lähtusin praktilisusest. [/quote]
Kas need poldid pole mitte tsingitud? Endal oli plaanis lõpus drinitoli peale lasta, kaitseks. Samas võiks otsad mastiksiga katta, vajadusel nokib maha ja keerab. Eks ole veel näha.
Kas need poldid pole mitte tsingitud? Endal oli plaanis lõpus drinitoli peale lasta, kaitseks. Samas võiks otsad mastiksiga katta, vajadusel nokib maha ja keerab. Eks ole veel näha.
Re: IZ 412 1975 Jartmok
Võid vastu vaielda, aga need näiteks kas või Würth-st ostetud (kuum)tsingitud poldid-mutrid ei kõlba projekti puhul väga üldse. Lähevad nad päris kiiresti rooste ja hiljem veel hullem jamamine kui 30. aastat vanade originaal jubinatega.jartmok kirjutas:Kas need poldid pole mitte tsingitud?
Oli vist ladaklubis kellelgi nendega kokkupuude ja pärast ei jõudnud ära kiruda neid uusi "tsingitud" polte-mutreid.
Re: IZ 412 1975 Jartmok
Vanad poldid mutrid puhasta bensiiniga sodist ära ja vii Voltasse seal tehakse sulle üsna korralik töö. Nende uuemate osas ma ei oska väga kaasa rääkida endal on ka paar masinat uuemate mutritega kokkupandud rooste pole läinud aga ma pole ka kusagil mudasees sõitmas käinud seega...
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZ 412 1975 Jartmok
Need Würthi (või kelle iganes) 8.8 tugevusastmega poldid-mutrid on ilusad küll, aga siinkohal on nende kasutamine lubamatu. Moskvitsi esisillas kasutatakse eriterasest polte, mille pealael on tähis X. Need tuleb kõik oma kohale tagasi panna. Peale selle on neil keermestik tihedama sammuga, lisaks pildil asendatud poltide mutrid on originaalis pikad. Peale selle käib kahe silindreid ja käändtelge ühendava pikema poldi mutrite alla kahe auguga ühine stopperplekk, mille plekkkõrvad painutatakse peale mutrite kinnitamist nende kahele tahule. Samasugused tugevast materjalist X tähisega polte kasutatakse veel esisillas ülemiste ja alumiste sarniiride kinnitamiseks, alumise ning samuti ülemise hõõtshargi kinnitamiseks silla tala külge, nende vahel on veel ratta kalde reguleerliistakud. Ka nende poltide peade alla käib ühine kõrvadega stopperplekk . X-ga on veel kardaani kinnituspoldid-mutrid mõõdus M8x1, ning tagasillas kumbalgi pool 4 M10 polti pooltelgede kinnitamiseks. Seega kõik on väga vastutusrikkad kohad.jartmok kirjutas:
Jartmok. Seekord ülehomseni. Kui kellegile tundub, et miskit on valesti minukokkupanemisel siis kindlasti õelge seda!
Kes Bertelovi-Kitse Mossepiiblit on lugenud, teab, et sellest on ka seal juttu.
Edu!
Re: IZ 412 1975 Jartmok
Kas mitte otse vastupidi. Piklik munak kinnitub hoopis ''lambajala'' ehk pendelhoova külge, roolikarbi pool on tavaline ümar. Kausid on kõigil ühed, kuid ''lambajala'' munakal käib kahe kausi vahele kapronist sõrmus, mis on välisringilt kausi mõõdus ning kõrguselt võrreldav kausi serva kõrgusega.moskiito kirjutas:pikema munaga sõrm läheb rooli karbi külge. selle pesa on kohe teistest erinev, kui tähelepanelikult vaatad, siis üks kaussidest on kõrgema äärega kui ülejäänud. pm peaks neid olema 2
Re: IZ 412 1975 Jartmok
Karu2 kirjutas:Need Würthi (või kelle iganes) 8.8 tugevusastmega poldid-mutrid on ilusad küll, aga siinkohal on nende kasutamine lubamatu. Moskvitsi esisillas kasutatakse eriterasest polte, mille pealael on tähis X. Need tuleb kõik oma kohale tagasi panna. Peale selle on neil keermestik tihedama sammuga, lisaks pildil asendatud poltide mutrid on originaalis pikad. Peale selle käib kahe silindreid ja käändtelge ühendava pikema poldi mutrite alla kahe auguga ühine stopperplekk, mille plekkkõrvad painutatakse peale mutrite kinnitamist nende kahele tahule. Samasugused tugevast materjalist X tähisega polte kasutatakse veel esisillas ülemiste ja alumiste sarniiride kinnitamiseks, alumise ning samuti ülemise hõõtshargi kinnitamiseks silla tala külge, nende vahel on veel ratta kalde reguleerliistakud. Ka nende poltide peade alla käib ühine kõrvadega stopperplekk . X-ga on veel kardaani kinnituspoldid-mutrid mõõdus M8x1, ning tagasillas kumbalgi pool 4 M10 polti pooltelgede kinnitamiseks. Seega kõik on väga vastutusrikkad kohad.jartmok kirjutas:
Jartmok. Seekord ülehomseni. Kui kellegile tundub, et miskit on valesti minukokkupanemisel siis kindlasti õelge seda!
Kes Bertelovi-Kitse Mossepiiblit on lugenud, teab, et sellest on ka seal juttu.
Edu!
Seda plekki mis sinna mutrite peale painutatakse orginaalsi ma tean aga seda sinna ei tule.
Kui suur siis risk on nede ehituspoest ostetud poltide osas? Mossele neid polte komplektina ka müüdakse vms?
Re: IZ 412 1975 Jartmok
Seda riski suurust ei tea hinnata keegi. Nende liited võivad kergesti lõtvuda. Kui aga juhtub, et poldid löökidele- väänetele vastu ei pea ja lähevad pinge all näiteks hoopis pooleks. Juhtub avarii, keegi saab viga, toimub uurimine, juurdlus, vastutusele võtt. See on küll must stsenaarium, kuid seda tuleks vältida.
Terastel on väga palju erinevaid marke, neil on erinevad omadused: sitkus, jäikus, haprus, elastsus jne. Selleks, et kõike seda sügavuti teada saada, on vaja tudeerida materjalide tugevusõpetust. Kui siin on autoehitajad- insenerid leidnud, et tuleb kasutada selliseid polte, peaks seda aktsepteerima.
Mis põhjusel sa tahad ettenähtud poltidest loobuda?
Terastel on väga palju erinevaid marke, neil on erinevad omadused: sitkus, jäikus, haprus, elastsus jne. Selleks, et kõike seda sügavuti teada saada, on vaja tudeerida materjalide tugevusõpetust. Kui siin on autoehitajad- insenerid leidnud, et tuleb kasutada selliseid polte, peaks seda aktsepteerima.
Mis põhjusel sa tahad ettenähtud poltidest loobuda?
Re: IZ 412 1975 Jartmok
Orginaal poldid lihtsalt olid nii rosstes, et oleks kordades ohtlikumad kui need uued. Osasi pidi isegi relakaga lahti lõikama ja seega neid pole enam. Kust uusi selliseid siis leiab?Karu2 kirjutas:Seda riski suurust ei tea hinnata keegi. Nende liited võivad kergesti lõtvuda. Kui aga juhtub, et poldid löökidele- väänetele vastu ei pea ja lähevad pinge all näiteks hoopis pooleks. Juhtub avarii, keegi saab viga, toimub uurimine, juurdlus, vastutusele võtt. See on küll must stsenaarium, kuid seda tuleks vältida.
Terastel on väga palju erinevaid marke, neil on erinevad omadused: sitkus, jäikus, haprus, elastsus jne. Selleks, et kõike seda sügavuti teada saada, on vaja tudeerida materjalide tugevusõpetust. Kui siin on autoehitajad- insenerid leidnud, et tuleb kasutada selliseid polte, peaks seda aktsepteerima.
Mis põhjusel sa tahad ettenähtud poltidest loobuda?
Re: IZ 412 1975 Jartmok
Tartus Mekre vene autode varuosade pood Jaama tänavas müüb igasugu mõõduga peenkeermega polte, mis väidetavalt autode veermikule sobivad..
Tasa sõuad, kaugele jõuad.
Re: IZ 412 1975 Jartmok
On nende X-tähisega poltide tugevuse kohta keegi mingeid numbreid kah kuskil kohanud? 12.9-ga kannatab asendada või on sellest ikka vähe veel?