AZLK 2140SL 1983 TheoK

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Suletud
Kasutaja avatar
TheoK
Postitusi: 238
Liitunud: 03 Veebr 2009 21:13
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitus Postitas TheoK »

Tervitused!

Sai nüüd pikemalt maal, mosse juures oldud. Koolivaheaeg ju. Alul mõtlesin, et ega ei viitsi midagi teha, aga otsustasin istet maha võtma hakata, natuke sai asja uuritud ja siis ka tööle asutud:
Esiteks tuli sirgeks väänata nagad, mille taga katteriie oli:

Pilt
Ja varsti oligi raam paljas:

Pilt
Siis sai käidud keevituses, väga korralik töö tehti:

Pilt
See polnud ainuke koht, aga pilte rohkematest pole.

Algas taas kokkuladumine:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Tähelepanelik lugeja märkas esimesel istmeseeria pildil ühte autot. Jah, tegu on Moskvitšiga. Nüüd tekib teil kindlasti küsimus, et miks see auto seal seisab? Või et no on oinas et auto sellise talvega välja tõi :D . Aga põhjused on lihtsad, esiteks oli garaaž väga segamini, tolmune jne, st. tuli koristada. Teiseks oli mul piisavalt aega, et auto ratastele lasta ja proovida siis seda paljukiidetud Moskvitši läbivust lumes. Rahustuseks ütlen veel, et liiklesin vaid mööda metsaradu, kuhu soola ei satu ja ega garaazist kaugele ei jõudnud.. Nimelt see läbivus. Olen kuulnud ja kuulnud et Moskvitš ronib lumes väga hästi. Garaazist välja sõites olin esimese kümne meetri peal juba kinni, mis kinni. Kuigi autol on all korralikud lamellrehvid. Sõita oli selline tunne nagu sõidaks mööda jäise põhjaga ja paksu lumega kaetud teel jalgrattaga. Sai edasi proovitud, no ei lähe ja jälle kinni, paar tiiru sai ikka kuidagi ümber maja teha ja lõpetasin. Pesin ta siiski kergelt üle. Konserveeritud oli ju kere, niiet muretseda ei tasu.
Fotoseeria:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Kuna päev oli veel noor sai ette võetud järgmine töö: Elektronkella tagasi paigaldamine. Päris tülikas töö on see näidikuploki lahtikatkumine. Aga kuna ühe korra on seda juba tehtud, siis nüüd läks juba kiiremini.

Veel kellata:
Pilt

Ja kellaga:

Pilt

Juhin tähelepanu ka sellele pildile, nimelt avastasin numbrid, nii liitrid kui kraadid. Kui plokk on koos siis lihtsalt need numbrid ei paista, inseneride geniaalsus :lol

Pilt

Ja kui auto oli taas "tuppa" aetud, võtsin ette tagatuled, nood olid aegade jooksul tolmuseks läinud ja ka pirnid olid tolmused:

Pilt

Silmaga oli vahe väga hästi eristatav aga pildile see ei jäänud, ei lisa ka pilte.
Sellised on nad nüüd, täies hiilguses:

Pilt
Pilt

Sai pikk jutt, või pigem rohkem pilte.
Oli tore tehnikaküllane nädal,
TheoK
Endine Super-Lux.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitus Postitas MAZ »

Ma ütlen,et see 2140SL hakab mulle enam ja enam meeldima :hail , igal juhul korralik töö tehtud, Respekt!
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
TheoK
Postitusi: 238
Liitunud: 03 Veebr 2009 21:13
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitus Postitas TheoK »

Tänud ;)

Aga eks "moodne" tehase lipulaev peabki meeldima :) Aga ka 408 on äärmiselt stiilne mudel :hail
Endine Super-Lux.
Rider
Postitusi: 16
Liitunud: 07 Mär 2009 20:17

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitus Postitas Rider »

mulle meeldib see auto:Daga minumeelest sl rikub ära tagumised tuled, liiga suured :Daga maitse asi igaljuhul edu ehitamisel ;)
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitus Postitas Edel »

Nägin 2007a. suvel Raplamaal Keavas samasugust korralikku rohelist SL-i,üks noor sell roolis. Kas sinu oma võis olla?
Kasutaja avatar
TheoK
Postitusi: 238
Liitunud: 03 Veebr 2009 21:13
Asukoht: Tallinn

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitus Postitas TheoK »

Ei usu. 2007 suvel oli juba minu valduses aga tean ühest rohelisest SL-ist raplamaal.Ja mille omaniku käest ka üks jupp sai toodud, noor sell oli temagi, nagu ütlesid. ;)
Endine Super-Lux.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitus Postitas Edel »

TheoK kirjutas:Ei usu. 2007 suvel oli juba minu valduses aga tean ühest rohelisest SL-ist raplamaal.Ja mille omaniku käest ka üks jupp sai toodud, noor sell oli temagi, nagu ütlesid. ;)
Siis räägime ühest ja samast mossest/isikust. Ka minul on tema käest 2 mosse-408 esituld ostetud,lisaks sain paarsada meetrit selle mosse kõrvalistmel ka sõita. Too sell on mosseliiga foorumis "mossemees89" nime all.
Kasutaja avatar
saarlane
Postitusi: 299
Liitunud: 03 Veebr 2009 14:20
Asukoht: Saaremaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitus Postitas saarlane »

Kust selline jutt, et mosse lumes hästi edasi saab? :lol

Mosse tagumik nii kerge ju. Sapikas läheb hästi lumes edasi näiteks, kuna seal raskus taga.
Aitan Ebay'st asju tellida.
Kasutaja avatar
Edel
Postitusi: 1666
Liitunud: 07 Veebr 2009 23:15
Asukoht: Jüri,Harjumaa
Kontakt:

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitus Postitas Edel »

Korralikud naastrehvid alla ja sõidab lumel küll. Kui rehvid on kulunud,ei liigu isegi ZAZ kinnitallutud lume peal kuhugi. See viimane ZAZ-ga ise läbi elatud.
Kasutaja avatar
Mossematk
Postitusi: 121
Liitunud: 07 Veebr 2009 16:15
Asukoht: Tartu

Re: AZLK 2140SL 1983 TheoK

Postitus Postitas Mossematk »

Väga põhjalik ja korralik töö...Tulemus tundub suurepärane olevat...Tubli :)
Mis puutub Mossede suurepärasesse läbivusse, siis see legend on pärit nõukogude ajast, mil Mossesid võrreldi põhiliselt Ladaga ja läbivus oli tal tõesti tunduvalt parem. Esirattaveolistele autodele jääb ta muidugi alla ja eks Mossega lumehangede ründamine nõuab ka teatud kogemusi... :auto
Moskvich 2140 SL 1985.a., IZ-412 IE 1985.a.
Suletud