IZ 412 IE 1981 Jeekim
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Hulga vett jälle merre voolanud, kool peaaegu lõpetatud, st ainult vaja veel lõpetamine ära oodata, aga mitte sellest ei tahtnud ma täna rääkida, vaid ikka ühest õnnetust mossest ja tema mootori kolinast.
Kuna karter ikkagi ei tule ilma mootorit kergitamata ära ja käigukast otsustas kah mitte irduda siis juhtus see, mis juhtuma pidi:
nimelt siis 3 päeva pusimist ja väljas ta oligi (3 päeva tähendab seda, et üks pärast lõuna juhtmete ja voolikute jms lahti ühendamiseks, teine pärast lõuna garaazi lae alla vastava tala leiutamiseks ja rihmade paika sättimiseks
ja kolmas pärast lõuna umbes 3-4h koormarihmadega pusimist ja käes ta oligi.
veel siis kui peaaegu omal kohal oli:
Juba tuleb:
Ja voilaa käes ta ongi:
Kui vaadata umbes aasta taguseid pilte siis selline mustus:
on muutunud selliseks:
Paigutasin mootori lauale, et seal teda opereerima hakkata:
ning teise nurga alt:
Keegi võiks öelda mida see näitab:
Kuna karter ikkagi ei tule ilma mootorit kergitamata ära ja käigukast otsustas kah mitte irduda siis juhtus see, mis juhtuma pidi:
nimelt siis 3 päeva pusimist ja väljas ta oligi (3 päeva tähendab seda, et üks pärast lõuna juhtmete ja voolikute jms lahti ühendamiseks, teine pärast lõuna garaazi lae alla vastava tala leiutamiseks ja rihmade paika sättimiseks
ja kolmas pärast lõuna umbes 3-4h koormarihmadega pusimist ja käes ta oligi.
veel siis kui peaaegu omal kohal oli:
Juba tuleb:
Ja voilaa käes ta ongi:
Kui vaadata umbes aasta taguseid pilte siis selline mustus:
on muutunud selliseks:
Paigutasin mootori lauale, et seal teda opereerima hakkata:
ning teise nurga alt:
Keegi võiks öelda mida see näitab:
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
prolly mingi alumiiniumi sulami tähis
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
On olemas lausa tabel,milles on AL4 ja AL32 sulamite koostised ja temperatuuri astmed üles loetletud. Kahjuks pole mul seda raamatut käepärast. Loogika järgi AL-2 on kergsulam ja edasi sealt tulevad raske sulamid(loe: rohkem rauda, kroomi,nikklit jm aineid lisaks pandud).
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
aл 32 koostises 80...90% alumiiniumi ,ülejäänu muud lisandid .
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Käisin kodanik Jeekimil külas ja uurisin tema tööde progressi. Asi võtab ilmet aga ilmnes ka põhjus,miks mootorisse kolin tuli. Kui Jeekim siia pildid postitab lisan kommentaari, vastasel juhul oleks see tühja mula ajamine.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Kuna päris kaamera unustasin koju, siis sai mobiiliga pilti tehtud, sellest ka kehva kvaliteet.
Igatahes selline nägi välja viimane raamsaale:
Kõik saaled nägid välja sellised vaskset värvi.
Ja põhjus miks käigukast maha ei tulnud oli see, et hooratta sees olev laager oli otsustanud ennast ümber käigukasti võlli kinni kiilutada. Kahest poldist ja mutrist tehtud tõmmits aitas seal kus raud kang ja heebel ei aidanud.
Igatahes selline nägi välja viimane raamsaale:
Kõik saaled nägid välja sellised vaskset värvi.
Ja põhjus miks käigukast maha ei tulnud oli see, et hooratta sees olev laager oli otsustanud ennast ümber käigukasti võlli kinni kiilutada. Kahest poldist ja mutrist tehtud tõmmits aitas seal kus raud kang ja heebel ei aidanud.
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Nägin ka ise neid vasekarva saalesid ja hakkasin mõtlema,et kuidas kurat see võimalik on. Alguses ei osanud midagi mõelda. Pärast meenus,et sarnast nalja olen ma varem näinud ja seda ühe SMD-16M mootori peal. Millel oli keegi asjapulk kunagi pannud, vasest peiliplekid saalede vahele,et mootori õlisurvet hoida ja saalekolksu vähendada. Aga seal oli vaskplekk tunduvalt jämedam pandud kui pildil nähtav vasekirme. Kuid ilmselt ka selle mootori puhul on keegi sama nippi tarvitanud. Väntvõllil on korralikult soones sees ja ilma lihvimata sellest elulooma ei saa. Lisaks oli näha,et keegi eelkäija on karterit hermeetikuga tihendanud. Seega jutt,et vanamehe käest saadud mootor paika ei pea. Kuna nii palju kui ma neid vanamehi tean,siis 90% neist hermeetikut ei tunne ega kasuta.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Ei ole mingi vaskseib v leht vahele pandud.... vasevärvi kiht näitab seda, et saaled on lihtsalt kulunud ja tuleks välja vahetada. Nii on mulle selgeks tehtud.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kokku omanud 136 erinevat mosset.
Hoiame mosse rallikultuuri elus!
Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Stern100-ga nõus,kui saale on kulunud siis ta lähebki sellist vase värvi,see ei ole mingi plekk.Kui midagi vahele pannakse(olen lahti võtnud mootorit kuhu oli pandud fooliumit),siis see pannakse ikkagi paku ja saale vahele mitte saale ja väntvõlli vahele.
AZLK 2140 ´85a.
Vigursõit 2012,2013,2014,2015,2018 VIIMANE koht!
Vigursõit 2012,2013,2014,2015,2018 VIIMANE koht!
Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim
Saaled siiski mõlemalt poolt vaskset värvi.ABS kirjutas:Stern100-ga nõus,kui saale on kulunud siis ta lähebki sellist vase värvi,see ei ole mingi plekk.Kui midagi vahele pannakse(olen lahti võtnud mootorit kuhu oli pandud fooliumit),siis see pannakse ikkagi paku ja saale vahele mitte saale ja väntvõlli vahele.