Jätkan siis teemat. Peale aprilli on mosse läbinud ligi 5000 kilomeetrit ning seda ilma suuremate probleemideta. Vahepeal sai paigaldatud elektronsüüde, mis on tehtud sierra jagajast. Täienduse on saanud ka salongi küte, kuhu sai paigaldatud uuem mootor koos turbiiniga. Nüüd on võimalik udune klaas kiirelt puhtaks saada ja talvel kasutades on erinevus tuntav.
Sügisel vahetasin ka ühel käigukastil sünkronisaatorid, sest autol olnud kasti puhul häirisid kolmanda ja neljanda käigu kulunud sünkronisaatorid. Õnneks sai talvevaheajal auto korraks garaaži aetud ja käigukast ära vahetatud. Kuna auto juba garaažis oli siis sai proovitud uue termostaadiga lahendada pikka soojenemiseks kulunud aega. Võib öelda, et õnnestus, sest nüüd hakkab küttest sooja tulema juba 5 kilomeetri läbimisel.
Remonditud käigukast
Lisaks tuleb vaikselt ka ühe mootori remondiks valmistuda sest selgus, et on võimalus saada vanaisa mosselt pärit mootor, mis peale kokku jooksmist maha võeti. Võib tunduda küll mõtetu ettevõtmisena, kuid selle mootori puhul on lugu tähtsam mõtekusest. Lisaks õnnestus saada ka ühelt tuttavalt sportväljalaske kollektor, mille üritaks kunagi külge panna.
Üritustest sai käidud kahel lustisõidul, nostalgiapäevadel ja mosseklubi suvesõidul ning plaan on minna ka uunikute talverallile. Peale ürituste sai ka teisi pikemaid sõite tehtud näiteks Vormsile.
AZLK 2138 1982 Riks
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:
Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt
Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.
NB! AINULT MOSSED!!!
Re: AZLK 2138 1982 Riks
Süüte ja salongivendi ehitusest võiksid ka piltidega loo kirjutada
Re: AZLK 2138 1982 Riks
Väike suvine teema uuendamine.
Tore, kui vahel tuntakse teema vastu huvi ja kirjutan nüüd pikemalt lahti süüte ja soojenduse mootori vahetuse. Kui on huvi mingisuguste detailide vastu, siis võib kirjutada teema alla täpsema küsimuse ja üritan kiirelt vastata.
Süütesüsteemi aluseks on vana Ford Sierra jagaja, mille jalg on kitsamaks treitud. Mosse jagaja võlli otsas oleva detaili kinnitamiseks on Sierra jagaja võll lõigatud lühemaks ja puuritud sobilik tihvti ava. Jagaja võlli pikkust tuleb kindlasti üle mõõta enne lõikamist, sest võlli vedava detaili ja jala vahele tuleb panna seibe kuna Sierra jalg on lühem. Ülejäänud jupid (kommutaator, juhtmestik ja süütepool) peaksid olema leitavad Ladapowerist. Täpsemalt võib uurida Linnuvabriku garaažis meestelt, kes on vist süütesüsteemi teistele jagajatele ka teinud.
NB! Teisel pildil on jagaja võll liiga lühikeseks lõigatud. Ärge sama viga tehke.
Soojenduse mootori vahetuseks sai kasutatud uuemat, IZ-ilt pärit küttekorpust, kus oli takisti juba olemas. Korpusel tuli seest lõigata ära originaal mootori kinnituskõrvad, sest leidsin et on lihtsam kinnitada mootor sissepoole, et mitte auku suurendada. Asenduseks läks Nissan Vanette tagumise soojenduse mootor koos turbiiniga, mille kinnitasin kolme poldiga läbi korpuse. See põhineb varasemal teemal mis on leitav järgnevalt lingilt: http://www.mosseklubi.ee/foorum/viewtop ... dba51b9129
Lisaks otsustas peale 10 000 km saale häält tegema hakata ning sai soetatud 2141 mootor, mis sai kiire kapitaalremondi. Vahetatud said saaled, hülsid, kolvid, sõrmed, rõngad ja simmerlingid. Väntvõll oli juba lihvitud + 0,25 remontmõõtu ja kuna kaelad tundusid korralikud, siis läksid lihtsalt uued saaled. Lisaks said kepsud tasakaalustatud, klapid soveldatud ja avad porditud. Huvitava tähelepanekuna võib tuua välja, et mootor käis kokku ilma hülsialuste tihenditeta. Ise arvasin, et tihendid peaks ikka olema ja kuna ostes oli karteris vesi, siis paigaldasin tihendid, aga pärast ei saanud plokikaane tihendit pidama, sest hülsid olid 0,4 mm liiga kõrgel. Nüüd on mootor sõitnud 1200 km ja millegipärast on naljakas diiselmootorile sarnane lagin sees. Tuttavad on pakkunud, et kas jälle saale või kolvisõrm, sest klapid ja kett on korras.
Lõpetuseks on mossest saanud peale kahte talve lõpuks hobiauto ning enam talvel kasutusse ei lähe (välja arvatud mõni talveralli) ja võib-olla hakkan edaspidi kajastama ka isa 401 projekti.
Tore, kui vahel tuntakse teema vastu huvi ja kirjutan nüüd pikemalt lahti süüte ja soojenduse mootori vahetuse. Kui on huvi mingisuguste detailide vastu, siis võib kirjutada teema alla täpsema küsimuse ja üritan kiirelt vastata.
Süütesüsteemi aluseks on vana Ford Sierra jagaja, mille jalg on kitsamaks treitud. Mosse jagaja võlli otsas oleva detaili kinnitamiseks on Sierra jagaja võll lõigatud lühemaks ja puuritud sobilik tihvti ava. Jagaja võlli pikkust tuleb kindlasti üle mõõta enne lõikamist, sest võlli vedava detaili ja jala vahele tuleb panna seibe kuna Sierra jalg on lühem. Ülejäänud jupid (kommutaator, juhtmestik ja süütepool) peaksid olema leitavad Ladapowerist. Täpsemalt võib uurida Linnuvabriku garaažis meestelt, kes on vist süütesüsteemi teistele jagajatele ka teinud.
NB! Teisel pildil on jagaja võll liiga lühikeseks lõigatud. Ärge sama viga tehke.
Soojenduse mootori vahetuseks sai kasutatud uuemat, IZ-ilt pärit küttekorpust, kus oli takisti juba olemas. Korpusel tuli seest lõigata ära originaal mootori kinnituskõrvad, sest leidsin et on lihtsam kinnitada mootor sissepoole, et mitte auku suurendada. Asenduseks läks Nissan Vanette tagumise soojenduse mootor koos turbiiniga, mille kinnitasin kolme poldiga läbi korpuse. See põhineb varasemal teemal mis on leitav järgnevalt lingilt: http://www.mosseklubi.ee/foorum/viewtop ... dba51b9129
Lisaks otsustas peale 10 000 km saale häält tegema hakata ning sai soetatud 2141 mootor, mis sai kiire kapitaalremondi. Vahetatud said saaled, hülsid, kolvid, sõrmed, rõngad ja simmerlingid. Väntvõll oli juba lihvitud + 0,25 remontmõõtu ja kuna kaelad tundusid korralikud, siis läksid lihtsalt uued saaled. Lisaks said kepsud tasakaalustatud, klapid soveldatud ja avad porditud. Huvitava tähelepanekuna võib tuua välja, et mootor käis kokku ilma hülsialuste tihenditeta. Ise arvasin, et tihendid peaks ikka olema ja kuna ostes oli karteris vesi, siis paigaldasin tihendid, aga pärast ei saanud plokikaane tihendit pidama, sest hülsid olid 0,4 mm liiga kõrgel. Nüüd on mootor sõitnud 1200 km ja millegipärast on naljakas diiselmootorile sarnane lagin sees. Tuttavad on pakkunud, et kas jälle saale või kolvisõrm, sest klapid ja kett on korras.
Lõpetuseks on mossest saanud peale kahte talve lõpuks hobiauto ning enam talvel kasutusse ei lähe (välja arvatud mõni talveralli) ja võib-olla hakkan edaspidi kajastama ka isa 401 projekti.