IZ 412 IE 1981 Jeekim

Kirjuta oma mossest ja kommenteeri teiste omasid
Foorumi reeglid
Palume teha teema pealkiri alljärgnevalt:

Auto tootja, mudel, aasta, omaniku fooruminimi.
Näiteks: AZLK 2140 1978 mossekutt

Auto teema peab olema sisukas, ning soovitatav on lisada ka pildid autost! Ei ole huvitav lugeda teemat -> Mul on punane mosse. Äge auto on.

NB! AINULT MOSSED!!!
Vasta
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

Hulga vett jälle merre voolanud, kool peaaegu lõpetatud, st ainult vaja veel lõpetamine ära oodata, aga mitte sellest ei tahtnud ma täna rääkida, vaid ikka ühest õnnetust mossest ja tema mootori kolinast.
Kuna karter ikkagi ei tule ilma mootorit kergitamata ära ja käigukast otsustas kah mitte irduda siis juhtus see, mis juhtuma pidi:
Pilt
nimelt siis 3 päeva pusimist ja väljas ta oligi (3 päeva tähendab seda, et üks pärast lõuna juhtmete ja voolikute jms lahti ühendamiseks, teine pärast lõuna garaazi lae alla vastava tala leiutamiseks ja rihmade paika sättimiseks
Pilt
ja kolmas pärast lõuna umbes 3-4h koormarihmadega pusimist ja käes ta oligi.
veel siis kui peaaegu omal kohal oli:
Pilt
Pilt
Juba tuleb:
Pilt
Pilt

Ja voilaa käes ta ongi:
Pilt
Kui vaadata umbes aasta taguseid pilte siis selline mustus:
Pilt
on muutunud selliseks:
Pilt

Paigutasin mootori lauale, et seal teda opereerima hakkata:
Pilt
ning teise nurga alt:
Pilt
Pilt
Keegi võiks öelda mida see näitab:
Pilt
Kasutaja avatar
SanderV
Postitusi: 2240
Liitunud: 21 Dets 2009 01:55

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas SanderV »

prolly mingi alumiiniumi sulami tähis
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas MAZ »

On olemas lausa tabel,milles on AL4 ja AL32 sulamite koostised ja temperatuuri astmed üles loetletud. Kahjuks pole mul seda raamatut käepärast. Loogika järgi AL-2 on kergsulam ja edasi sealt tulevad raske sulamid(loe: rohkem rauda, kroomi,nikklit jm aineid lisaks pandud).
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Urukoer
Postitusi: 760
Liitunud: 07 Juun 2011 22:26

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Urukoer »

aл 32 koostises 80...90% alumiiniumi ,ülejäänu muud lisandid .
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas MAZ »

Käisin kodanik Jeekimil külas ja uurisin tema tööde progressi. Asi võtab ilmet aga ilmnes ka põhjus,miks mootorisse kolin tuli. Kui Jeekim siia pildid postitab lisan kommentaari, vastasel juhul oleks see tühja mula ajamine.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

Kuna päris kaamera unustasin koju, siis sai mobiiliga pilti tehtud, sellest ka kehva kvaliteet.
Igatahes selline nägi välja viimane raamsaale:
Pilt

Kõik saaled nägid välja sellised vaskset värvi.
Ja põhjus miks käigukast maha ei tulnud oli see, et hooratta sees olev laager oli otsustanud ennast ümber käigukasti võlli kinni kiilutada. Kahest poldist ja mutrist tehtud tõmmits aitas seal kus raud kang ja heebel ei aidanud.
Kasutaja avatar
MAZ
Postitusi: 1505
Liitunud: 02 Veebr 2009 17:05
Telefon: 53840257
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas MAZ »

Nägin ka ise neid vasekarva saalesid ja hakkasin mõtlema,et kuidas kurat see võimalik on. Alguses ei osanud midagi mõelda. Pärast meenus,et sarnast nalja olen ma varem näinud ja seda ühe SMD-16M mootori peal. Millel oli keegi asjapulk kunagi pannud, vasest peiliplekid saalede vahele,et mootori õlisurvet hoida ja saalekolksu vähendada. Aga seal oli vaskplekk tunduvalt jämedam pandud kui pildil nähtav vasekirme. Kuid ilmselt ka selle mootori puhul on keegi sama nippi tarvitanud. Väntvõllil on korralikult soones sees ja ilma lihvimata sellest elulooma ei saa. Lisaks oli näha,et keegi eelkäija on karterit hermeetikuga tihendanud. Seega jutt,et vanamehe käest saadud mootor paika ei pea. Kuna nii palju kui ma neid vanamehi tean,siis 90% neist hermeetikut ei tunne ega kasuta.
MZMA 408 1964 ja AZLK 2140 1981
Kasutaja avatar
stern100
Postitusi: 3334
Liitunud: 26 Juun 2009 09:27
Telefon: 56678989
Asukoht: Läänemaa, Palivere

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas stern100 »

Ei ole mingi vaskseib v leht vahele pandud.... vasevärvi kiht näitab seda, et saaled on lihtsalt kulunud ja tuleks välja vahetada. Nii on mulle selgeks tehtud.
Ravimatu haigus nimega Moskvich. Hetkel 5 x 412 , 2715, 426E, 2126, 408 pluss palju doonoreid.

Kokku omanud 125 erinevat mosset.

Hoiame mosse rallikultuuri elus!


Meie tegemised rallirajal
Ootame toetajaid meie tegemistele rallispordis!
Kasutaja avatar
ABS
Postitusi: 372
Liitunud: 21 Mai 2009 11:18
Telefon: 56871225
Asukoht: Tallinn/Kuressaare

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas ABS »

Stern100-ga nõus,kui saale on kulunud siis ta lähebki sellist vase värvi,see ei ole mingi plekk.Kui midagi vahele pannakse(olen lahti võtnud mootorit kuhu oli pandud fooliumit),siis see pannakse ikkagi paku ja saale vahele mitte saale ja väntvõlli vahele. ;)
AZLK 2140 ´85a.
Vigursõit 2012,2013,2014,2015,2018 VIIMANE koht!
Kasutaja avatar
Jeekim
Postitusi: 137
Liitunud: 02 Juul 2012 22:58
Asukoht: Elva

Re: IZ 412 IE 1981 Jeekim

Postitus Postitas Jeekim »

ABS kirjutas:Stern100-ga nõus,kui saale on kulunud siis ta lähebki sellist vase värvi,see ei ole mingi plekk.Kui midagi vahele pannakse(olen lahti võtnud mootorit kuhu oli pandud fooliumit),siis see pannakse ikkagi paku ja saale vahele mitte saale ja väntvõlli vahele. ;)
Saaled siiski mõlemalt poolt vaskset värvi.
Vasta